Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το εξελιγμένο και επιτυχημένο MG4
To MG4, το ηλεκτρικό μικρό-μεσαίο μοντέλο της MG, μπορεί να διατίθεται εδώ και λίγο καιρό στην Ευρώπη, αλλά ήδη σημειώνει πολύ μεγάλη επιτυχία σε όλες τις μεγάλες και σημαντικές αγορές της.
Αυτό βέβαια κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως οι Ευρωπαίοι αγοραστές θεωρούνται οι πιο απαιτητικοί και αυτοί με τα πιο υψηλά στάνταρ σε όλους τους τομείς.
Η εμφάνισή του «κλέβει» τις εντυπώσεις
Σίγουρα, ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας του MG4 πιστώνεται στην εμφάνισή του. Η δυναμική εικόνα της μάσκας του, η πολυεπίπεδη διαμόρφωση του πίσω μέρους του σε συνδυασμό με τα τεχνολογικά προηγμένα φώτα LED εμπρός και πίσω δημιουργούν ένα σύνολο που δεν περνά απαρατήρητο.
Ταυτόχρονα, οι σχεδιαστές της MG έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική, γνωρίζοντας πως παίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη μιας όσο το δυνατόν μεγαλύτερης αυτονομίας. Έτσι ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) μπορεί να φτάσει μέχρι και την εξαιρετική τιμή του 0.27, για την επίτευξη της οποίας έχουν χρησιμοποιηθεί high tech λύσεις, όπως για παράδειγμα οι ενεργές γρίλιες μπροστά, οι οποίες, όταν οι ανάγκες ψύξης είναι μικρές, κλείνουν προκειμένου να μην επηρεάζουν τη ροή του αέρα.
Εξίσου σημαντική αλλά και χαρακτηριστική, είναι η διπλή πίσω αεροτομή που αποτελεί οπτικά συνέχεια της οροφής με την έντονη κλίση, γεγονός που δίνει μια ακόμα πιο σπορτίφ νότα στο MG4, που με μήκος 4,287 μέτρων τοποθετείται στην καρδιά της μικρής - μεσαίας κατηγορίας ή κατηγορίας C αν προτιμάτε. Αυτό σημαίνει πως έχει το ιδανικό μέγεθος και για να είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη και τα στενά της, αλλά και να ταξιδεύει με άνεση και να εξασφαλίζει μεγάλους χώρους για τους επιβάτες του.
Στο τελευταίο συμβάλλει και το μεγάλο μεταξόνιό του, και συγκεκριμένα των 2.705 χιλιοστών, αλλά και η αξιοποίηση από την πλευρά των μηχανικών της MG όλων των πλεονεκτημάτων που εξασφαλίζει η ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα το επίπεδο, χωρίς τούνελ, δάπεδο, με αποτέλεσμα και ο τυχόν πέμπτος επιβάτης να μην χρειάζεται να κάνει κάποια παραχώρηση. Όσο για το πορτμπαγκάζ με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα κυμαίνεται από τα 363 έως και τα 1.177 λίτρα.
Οι εσωτερικές λεπτομέρειες που γοητεύουν
Τη μοντέρνα εικόνα του αμαξώματος ακολουθεί και το εσωτερικό του MG4, με τις απλές σύγχρονες γραμμές αλλά και με τα στοιχεία εκείνα που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ιδιαίτερου στυλ. Χαρακτηριστική είναι η «αιωρούμενη» κονσόλα με το στρογγυλό περιστροφικό επιλογέα, ενώ οπτικά κυριαρχεί η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών με τα ωραία γραφικά του συστήματος infotainment.
Ευανάγνωστος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7,0 ιντσών, την ίδια στιγμή που η εργονομία σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει.
Μάλιστα, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει τόσο για την ποιότητα των υλικών, όσο και της συναρμογής. Ενδεικτικό είναι πως δεν ακούγεται κανένας τριγμός και αυτό παρά την ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό.
Ο ψηφιακός εξοπλισμός που κάνει τη διαφορά
To MG4 είναι εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, διασύνδεσης και υποβοήθησης. Μάλιστα τόσο το ενεργό (adaptive) cruise control όσο και το traffic jam control, το ημι-αυτόνομο σύστημα δευτέρου επιπέδου, που είναι στάνταρ. Κάτι που κάθε άλλο παρά συνηθισμένο είναι για τα δεδομένα της κατηγορίας C. Απόδειξη για τα υψηλά επίπεδα ασφαλείας είναι βέβαια και η κορυφαία διάκριση των 5 αστεριών από το EuroNCAP.
Φυσικά το MG4 δεν θα μπορούσε να είναι απόλυτα σύγχρονο και σε ό,τι αφορά το σύστημα πρόωσής του. Έτσι, οι μπαταρίες του, που σημειωτέων είναι ιδιαίτερα λεπτές, μόλις 110 χιλιοστά, για να μην επηρεάζουν ούτε τον χώρο των επιβατών ούτε την άνεσή τoυς, διαθέτουν κορυφαία τεχνολογία, όπως και οι ηλεκτροκινητήρες του, που είναι τοποθετημένοι πίσω και κινούν τους αντίστοιχους τροχούς, ενώ η θέση τους εξασφαλίζει και την ιδανική κατανομή βάρους του 50:50 στους δύο άξονες, που αποτελεί εξαιρετική βάση για καλά δυναμικά χαρακτηριστικά.
Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι δύο. Η εισαγωγική Excite έχει ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και μπαταρία 51 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία που φτάνει έως και τα 350 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει πως αν κινείστε μέσα στην πόλη, όπου το πολύ καλό σύστημα ανάκτησης κατά την πέδηση βοηθά στη διατήρηση της ενέργειας της μπαταρίας, θα χρειαστεί να φορτίζεται κάθε πέντε ημέρες ή ακόμα και μια φορά την εβδομάδα.
Αυτό, ισχύει ακόμα περισσότερο για την έκδοση Exclusive με τους 204 ίππους και την ακόμα πιο μεγάλη μπαταρία των 64,0 kWh, καθώς η αυτονομία της φτάνει τα 450 χιλιόμετρα, κάτι που είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, ειδικά για τα ταξίδια είναι και η γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας. Έτσι σε ταχυφορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος) ισχύος 135 kW το MG4 Exclusive θα χρειαστεί μόλις 40 λεπτά για να φτάσει από το 10 στο 80% της ενεργειακής χωρητικότητας της μπαταρίας του. Ενδεικτικό για το πόσο τεχνολογικά προηγμένο είναι το σύστημα πρόωσης του MG4 είναι το ότι η μπαταρία προθερμαίνεται, ώστε να έχει την ιδανική θερμοκρασία για τη φόρτισή της προκειμένου αυτή να διαρκέσει όσο το δυνατόν λιγότερο. Επίσης η πολύ καλή λειτουργία της έχει ελεγχθεί για έως και 2.000 κύκλους φόρτισής της, νούμερο ιδιαίτερα μεγάλο.
Φυσικά το MG4 συνοδεύεται και από την έξυπνη εφαρμογή MG iSmart για smartphones, η οποία δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να έχει ανά πάσα στιγμή διαθέσιμες τις πληροφορίες για το αυτοκίνητό του στο τηλέφωνό του, είτε αυτό είναι Apple είτε Android.
Το MG4 είναι ένα πολύ καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αξίζει την προσοχή σας, ενώ όλα αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία και αξία λαμβάνοντας υπόψη και την τιμή του, που με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» ξεκινά μόλις από τις 24.448 ευρώ.
Όσο για το μέλλον, η γκάμα θα εμπλουτιστεί και με την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση MG4 XPower, οι δύο ηλεκτροκινητήρες της οποίας αποδίδουν συνδυαστικά έως και 435 ίππους και εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 3,8 δεύτερα!