ΣΠΟΡ

Πώς είδαν τα διεθνή ΜΜΕ την τελετή έναρξης: «Βρεγμένη, παράξενη, αρκετά όμορφη, σίγουρα αξέχαστη»

Πώς είδαν τα διεθνή ΜΜΕ την τελετή έναρξης: «Βρεγμένη, παράξενη, αρκετά όμορφη, σίγουρα αξέχαστη»

Ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι κατά την τελετή έναρξης των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων 2024

AP/ Robert F. Bukaty

Το Παρίσι έσπασε την παράδοση στην τελετή έναρξη των 33ων Ολυμπιακών Αγώνων μετατρέποντας τον Σηκουάνα και το κέντρο του Παρισιού σε μια απέραντη σκηνή.

Οι τηλεθεατές από όλο τον κόσμο απόλαυσαν ένα υπερθέαμα που έλαβε χώρα σε γέφυρες, στις όχθες του ποταμού και στις στέγες ιστορικών κτηρίων της Γαλλικής πρωτεύουσας.

Η έντονη βροχή δεν πτόησε ούτε τους αθλητές στην Παρέλαση των Εθνών ούτε, όμως, και τους προσκεκλημένους και θεατές που είχαν κατακλύσει τις όχθες του Σηκουάνα, προσδίδοντας το κάτι παραπάνω, αυτό του αναπάντεχου, σε μία πρωτοποριακή τελετή έναρξης.

Εικόνες από το υπερθέαμα που μας χάρισαν οι Παριζιάνοι, κοσμούσαν τα σημερινά πρωτοσέλιδα των ΜΜΕ όλου του κόσμου. Με πυχυαίους τίτλους τα διεθνή μέσα σχολιάζουν την χθεσινή τελετή έναρξης.

ΗΠΑ

Το CNNi σχολιάζει: «Ήταν βρεγμένη, παράξενη, αρκετά όμορφη αλλά σίγουρα αξέχαστη», με την Washington Post να κάνει λόγο για μια λαμπερή τελετή, σημειώνοντας ότι η τολμηρή σκέψη των διοργανωτών για πλωτή παρέλαση «έφερε ξανά λάμψη σε μια εκδήλωση που είδε τη δημοτικότητά της να μειώνεται τα τελευταία χρόνια».

Paris Olympics Opening Ceremony

Σκηνή από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι

AP Photo/Matthias Schrader

Από την άλλη, οι New York Times υποστηρίζουν ότι η επιλογή η τελετή έναρξης να γίνει στον Σηκουάνα «μετέτρεψε την τελετή σε κάτι μεγαλύτερο, διαφορετικό και διασκεδαστικό» αλλά την ίδια ώρα καταλήγει να είναι ένα «παραφουσκωμένο θέαμα για τηλεοπτική κατανλωση». Τελικά «έχασαν το νόημα» καταλήουν οι NYT.

Μεγάλη Βρετανία

Τα βρετανικά μέσα σχολιάζουν σκωπτικά την τελετή έναρξης. Ενδεικτικά, η Daily Mail έγραψε με πυχηαίο τίτλο «Η Φάρσα» κάνοντας παρήχηση με το όνομα της Γαλλίας στα γαλλικά και τη λέξη φάρσα (La France - la farce), υποστηρίζοντας ότι το στοίχημα του Παρισιού «απέτυχε θεαματικά» κάνοντας αναφορά στα προβλήματα που προέκυψαν με τα τρένα.

Αλλά και ο Guardian έγραψε: «Ήταν σαν να παρακολουθείς μια ατελείωτη σειρά από παράξενα εθνικιστικά πάρτι γραφείου», καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι την βραδιά έσωσε η Σελίν Ντιόν με την εκθαμβωτική της παρουσία.

parisi olympiakoi

Οι θεατές περιμένουν στη βροχή στο Παρίσι κατά την τελετή έναρξης των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων

AP/ Rebecca Blackwell

Γερμανία

«Τόσο όμορφη όσο και τρελή», έγραψε η γερμανική Frankfurter Allgemeine, προσθέτοντας: «Η Γαλλία έφερε επανάσταση στην τελετή έναρξης [...] Τελικά ακόμη και η βροχή ηττήθηκε».
Η Bild ενθουσιάστηκε από την επιστροφή της Σελίν Ντιόν στη σκηνή μετά από τέσσερα χρόνια, λέγοντας ότι «της αξίζει ένα χρυσό μετάλλιο για αυτή την ερμηνεία».

Ιταλία

Η La Gazzetta dello Sport έγραψε ότι η τελετή ήταν «κάτι πρωτόγνωρο, κάτι εξαιρετικό. Ένα υπέροχο σόου ή μια μακρύ, κουραστικό θέαμαμ ανάλογα με την οπτική γωνία και την ευαισθησία του καθενός».

Paris Olympics Opening Ceremony

Δανοί αθλητές με ομπρέλες και αδιάβροχα κατά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι.

AP Photo/Andy Wong

Η Corriere della Sera παρομοίασε την τελετή έναρξης με μια παράσταση σύγχρονης τέχνης, σημειώνοντας ότι «κάποιοι (θεατές) βαρέθηκαν, άλλοι διασκέδασαν, πολλοί βρήκαν το θέαμα απογοητευτικό».

Τέλος, η La Repubblica είπε ότι η τελετή επισκίασε τους αθλητές: «Πολλή Γαλλία, πολύ Παρίσι, πολύ λίγοι Ολυμπιακοί... Ένας καθρέφτης στον οποίο το αθάνατο Παρίσι κοίταξε μέσα του και ανακάλυψε ότι ήταν τόσο πολύ, μα πάρα πολύ μούσκεμα».

Γαλλία

Όπως ήταν αναμενόμενο, τα γαλλικά ΜΜΕ εκθείασαν τη διοργάνωση και το θέαμα που προσέφερε.

Paris Olympics Opening Ceremony

Σκηνή από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού

AP Photo/Kin Cheung

Η Le Monde σε μια διθυραμβική κριτική έγραψε ότι ο σκηνοθέτης Τομά Ζολί «πέτυχε την πρόκληση του να παρουσιάσει μια καθηλωτική παράσταση σε μια πρωτεύουσα που μεταμορφώθηκε σε μια γιγαντιαία σκηνή».

Η Le Figaro, από την άλλη, σε πιο ήπιο τόνο έγραψε ότι το σόου ήταν «υπέροχο, αλλά μερικά από (τα στοιχεία της) ήταν υπερβολικά», υποστηρίζοντας ότι οι θα μπορούσαν να λείπουν εικόνες όπως εκείνη της αναπαράστασης του Μυστικού Δείπνου μπροστά από ένα ντεφιλέ σύγχρονης μόδας.