Η πρώτη σκηνή έκρηξης στην ιστορία του κινηματογράφου γυρίστηκε το 1900
Για όσο καιρό υπάρχει ο κινηματογράφος, οι σκηνοθέτες ανατινάζουν πράγματα και το γράφουν στην κάμερα, αλλά το πρώτο παράδειγμα πυροτεχνίας του μέσου θα άφηνε τον Michael Bay με ένα πονηρό χαμόγελο στο στόμα.
Το σύντομο Explosion of a Motor Car του 1900 του Cecil Hepworth διαρκεί λιγότερο από δύο λεπτά, αλλά ανταποκρίνεται περισσότερο στον τίτλο του. Όπως αναμφίβολα μπορεί να συναχθεί εύκολα από τον τίτλο της, η ταινία των 105 δευτερολέπτων επικεντρώνεται όντως εξ ολοκλήρου σε ένα αυτοκίνητο που ανατινάζεται.
Ένα αυτοκίνητο κινείται σταδιακά προς την κάμερα κατά μήκος ενός σκονισμένου δρόμου, για να σκάσει ξαφνικά μέσα σε μια κόλαση καπνού και να γίνει συντρίμμια. Σίγουρα, οι τεχνικές μοντάζ δεν είναι καθόλου λεπτές όταν αξιολογούνται μέσα από τον σύγχρονο φακό του 21ου αιώνα, αλλά εκείνη την εποχή, αναμφίβολα άφηνε τους θεατές να βρυχώνται στους διαδρόμους.
Ένας άτυχος αστυνομικός εμφανίζεται στη σκηνή για να ερευνήσει τη ζοφερή ανακάλυψη, και να μαζέψει τα σώματα των θυμάτων της έκρηξης. Ακούγεται σαν ταινία τρόμου που ταράζει το στομάχι, αλλά είναι απείρως πιο ανάλαφρο στην πραγματικότητα, παρά το γεγονός ότι τα ασώματα κεφάλια των θυμάτων δεν καταλήγουν να επιστρέφουν ποτέ στη γη.
Ο αστυνομικός συναρμολογεί με προσοχή τα διάφορα λείψανα των τραγικών θυμάτων σε τακτοποιημένους σωρούς προτού καν τελειώσουν να πέφτουν πίσω στο σκληρό και αδυσώπητο έδαφος. Τίποτα δεν είναι πιο συγκλονιστικό από μία έκρηξη στην οθόνη.
Όπως αναφέρθηκε, το Explosion of a Motor Car ξεχώρισε από τον τίτλο και θεωρείται ως η πρώτη καταγεγραμμένη έκρηξη στην οθόνη.. Η κινηματογράφηση προήλθε από την τεχνολογική πρωτοποριακή σχολή του Georges Méliès και όσο βαρετή κι αν φαίνεται σήμερα το jump cut, το να αψηφάς τους νόμους της φύσης και της φυσικής στο όνομα της διασκέδασης του κοινού δεν ήταν ακριβώς μια συνηθισμένη πρακτική εκείνη την εποχή.
Ο Michael Bay μπορεί να έχτισε την καριέρα του με το να καταστρέψει όσα περισσότερα οχήματα μπορούσε με μια καλά τοποθετημένη έκρηξη ή δέκα στη σειρά, κι ενώ ο Christopher Nolan είχε κάνει σχεδόν το ίδιο σε όλο και μεγαλύτερες κλίμακες στη δική του φιλμογραφία, αυτή η πρώτη έκρηξη θα μείνει για πάντα στην ιστορία.
Τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο στο σινεμά σήμερα αν δεν ήταν ο Hepworth, και η «ατημέλητη» έκρηξη του.