ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To A8 της Audi είναι το πρώτο αυτόνομο όχημα 3ου επιπέδου του κόσμου

To A8 της Audi είναι το πρώτο αυτόνομο όχημα 3ου επιπέδου του κόσμου

H Audi, σε μια πραγματικά εντυπωσιακή εκδήλωση στη Βαρκελώνη την οποία οργάνωσε για πρώτη φορά -το CNN Greece ήταν φυσικά εκεί- παρουσίασε μεταξύ άλλων το νέο A8. Την καινούργια ναυαρχίδα της, η οποία δείχνει προς τα που θα κινηθεί η μάρκα το επόμενο χρονικό διάστημα και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Από την αισθητική, μέχρι τις τεχνολογίες αιχμής και φυσικά την αυτόνομη οδήγηση.

Εδώ το νέο Audi Α8 εγκαινιάζει μια νέα εποχή στα μοντέλα παραγωγής ανεξαρτήτως κατηγορίας, καθώς είναι το πρώτο που χαρακτηρίζεται ως αυτόνομο όχημα 3ου επιπέδου. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως για ταχύτητες μέχρι και 60 χλμ./ώρα και μόλις δημιουργηθεί το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο, τα συστήματα που διαθέτει θα μπορούν να αναλάβουν τα πάντα, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση του οδηγού. Ο οποίος δεν θα πρέπει καν να έχει τα χέρια του πάνω στο τιμόνι, όπως συμβαίνει με τα υπάρχοντα ημι- αυτόνομα συστήματα του 2ου επιπέδου.

Παράλληλα το σύστημα αυτόματης στάθμευσης δεν θα απαιτεί την παρουσία του οδηγού εντός του αυτοκινήτου και επιπρόσθετα οι πάμπολοι αισθητήρες, τα ραντάρ και οι κάμερες συνθέτουν ένα σύστημα υποβοήθησης -η Audi το ονομάζει AI και περιλαμβάνει όλα όσα προαναφέραμε- που θα μπορεί να προειδοποιεί για τα πάντα και ενίοτε να κάνει και τις σωστές ενέργειες προς αποφυγή των κινδύνων.

Το τεχνολογικό κρεσέντο της εταιρείας που βασικό της σλόγκαν είναι το «Vorsprung durch Technik» (πρωτοπορεία μέσω της τεχνολογίας) συνεχίζεται, όπως προαναφέραμε, σε όλα ουσιαστικά τα πεδία. Έτσι το καινούργιο Audi A8 θα έχει και ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt προκειμένου να υποστηρίζεται καλύτερα η λειτουργία κάποιων συστημάτων του, τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση που σε συνδυασμό με το έξυπνο σύστημα διεύθυνσής του το καθιστά, παρά τις σεβαστές τους εξωτερικές διαστάσεις -το μήκος του ξεκινά από τα 5,172 μέτρα για την στάνταρ εκδοχή του και φτάνει τα 5,307 στην επιμηκυμένη- ιδιαίτερα ευέλικτο. Ενδεικτικό είναι πως ο κύκλος στροφής του θα είναι παρουσία της τετραδιεύθυνσης αισθητά πιο μικρός από αυτόν του A4.

Και υπάρχει και συνέχεια: εξελιγμένη ενεργητική ανάρτηση που «διαβάζει» το δρόμο και προ- επιλέγει τις ρυθμίσεις για μέγιστη άνεση, ειδικά μελετημένο πλαίσιο που έχει μεν σαν βάση το αλουμίνιο αλλά αποτελείται και από άλλα υλικά υψηλής τεχνολογίας όπως τα ανθρακονήματα και δυνατότητα κίνησης (από τα 55 έως τα 160 χλμ./ώρα) για περίπου 40 δευτερόλεπτα χωρίς τη λειτουργία του κινητήρα, γεγονός που οδηγεί σε μια μείωση της κατανάλωση κατά 0,7 λίτρα.

Όσο για τους κινητήρες αυτούς καθαυτούς το Α8 θα είναι αρχικά διαθέσιμο με δύο V6 3.000 κυβικών. Έναν TDI (πετρέλαιο) με 286 ίππους και έναν TFSI (βενζίνη) με 340. Στην πορεία θα προστεθούν δύο V8 4.000 κυβικών -ο diesel θα αποδίδει 435 ίππους και θα είναι αυτός που κινεί και το SQ7 και ο βενζινοκινητήρας 460- ενώ το κορυφαίο σύνολο θα είναι ο W12 με 585 ίππους. Παράλληλα στο A8 L E-Tron o V6 βενζίνης των 3.000 κυβικών θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα συνδυαστική ισχύ 449 ίππων και δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής λειτουργίας για μέχρι και 50 χιλιόμετρα.

Η μπαταρία του plug-in υβριδικού A8 θα φορτίζεται ασύρματα -επαγωγικά- ενώ όλες οι εκδόσεις θα είναι αυτόματες και τετρακίνητες.

AUDI A8 L 9a

Συβαρίτικο εσωτερικό με κορυφαία ποιότητα, πολυτέλεια και εξαιρετικά άνετους χώρους, ειδικά στην έκδοση Long. Αν δεν βλέπετε αεραγωγούς είναι γιατί είναι καλυμμένοι και εμφανίζονται με την κίνηση του δαχτύλου. Πηγή: Audi

Η υπερ- συγκέντρωση αυτή υψηλής τεχνολογίας συνδυάζεται και με μια νέα αισθητική προσέγγιση, μιας και το καινούργιο Α8, που είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που υπογράφει ο νέος αρχι- σχεδιαστής της Mark Lichte, έχει ένα στυλ που παραπέμπει περισσότερο σε κουπέ, λόγω της καινούργιας διαμόρφωσης της οροφής. Ταυτόχρονα δείχνει αρμονικό από όποια πλευρά και αν το δεις, ακόμα και στην έκδοση Long του με το μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Παράλληλα διαθέτει την πιο πρόσφατη εκδοχή της μάσκας Singleframe που είναι πιο μεγάλη, δείχνει πιο συμπαγής και είναι και πιο κάθετα τοποθετημένη, ενώ συνδυάζεται με HD Matrix LED προβολείς. Τα πίσω φώτα είναι OLED, ενώ ένα επιπλέον στοιχείο αναγνώρισης είναι το ότι ενώνονται οπτικά μέσω μιας χαρακτηριστικής φωτιζόμενης λωριδας.

Εξίσου αν όχι και πιο εντυπωσιακό, είναι το εσωτερικό της πολυτελούς λιμουζίνας, που είναι όσο minimal και όσο μοντέρνο πρέπει να είναι και προσδιορίζεται από τις δύο οθόνες -μια 10,1 ιντσών στο ταμπλό και μια στην κεντρική κονσόλα- από την απουσία φυσικών χειριστηρίων (μπουτόν) αλλά και από high tech επιλογές -χαρακτηριστική η αποκάλυψη με μια κίνηση του δαχτύλου των αεραγωγών που όταν δεν χρησιμοποιούνται είναι καλυμμένοι- που δημιουργούν μια ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση πολυτέλειας.

Το νέο Audi A8 θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη του φθινοπώρου και έτσι για να έχουμε μια εικόνα οι τιμές του στη Γερμανία θα ξεκινούν λίγο πάνω από τις 90.000 ευρώ.