ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι ολοκαίνουργιες BMW M3 και M4 έχουν και μεγάλη μάσκα και μεγάλη ισχύ

Οι ολοκαίνουργιες BMW M3 και M4 έχουν και μεγάλη μάσκα και μεγάλη ισχύ

Επίσημη πρεμιέρα λοιπόν για τις ολοκαίνουργιες M3 και M4, τις σπορ εκδόσεις των μεσαίων BMW, αλλά και της νέας μάσκας τους που έχει πολώσει. Λογικό το τελευταίο, με το σίγουρο να είναι πως με την πάροδο του χρόνου θα γίνεται ολοένα και πιο αποδεκτή.

Η τεράστια μάσκα δεν είναι όμως η μόνη διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, καθώς τα μόνα κοινά των M3 και M4 με αυτές είναι οι πόρτες και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών. Από κει και πέρα όλα τα άλλα στοιχεία των αμαξωμάτων είναι διαφορετικά, με πιο επιθετική σχεδίαση προκειμένου ο σπορ χαρακτήρας να είναι και πιο εμφανής.

Παράλληλα η M3 είναι και 85 χιλιοστά πιο μεγάλη από την σειρά 3, μιας και η εμπρός δομή της προέρχεται από τη σειρά 4 προκειμένου να καλύπτονται οι αναθεωρημένες προδιαγραφές της προστασίας των πεζών, με βάση τις οποίες πήρε έγκριση τύπου.

Το εσωτερικό ακολουθεί στις βασικές του γραμμές το γνώριμο στυλ των μεσαίων BMW, ενώ την παράσταση κλέβουν τα καινούργια σπορ καθίσματα με τις δερμάτινες επενδύσεις, τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις και τον εξαερισμό. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Live Cockpit Professional, HUD, ψηφιακή βοηθό, τριζωνικό κλιματισμό, όλη τη γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης και των δυνατοτήτων διασύνδεσης πολλά συστήματα υποβοήθησης και όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης.

Στη λίστα των εξτρά υπάρχει μεταξύ άλλων και το M Drive Professional, που περιλαμβάνει και δυνατότητα ρύθμισης του ESP (DSC κατά τη BMW) και του ελέγχου της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών σε δέκα διαφορετικά επίπεδα. Επίσης με το M Drive Professional προστίθεται και το πρόγραμμα οδήγησης Track στα στάνταρ Road και Sport. Οι παράμετροι λειτουργίας ρυθμίζονται μέσω του μπουτόν Setup στην κονσόλα. Δύο σετ ρυθμίσεων μπορούν να αποθηκευτούν και να ενεργοποιηθούν ανά πάσα στιγμή μέσω των κόκκινων, αλά paddles πλήκτρων M στο τιμόνι.

Στη βασική έκδοση των M3 και M4 ο νέος εξακύλινδρος bi-turbo των 3.000 κυβικών αποδίδει 480 ίππους και 550 Nm, συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κινεί τους πίσω τροχούς. Σε σχέση με το κιβώτιο και τη μετάδοση δεν υπάρχουν άλλες επιλογές, ενώ παντού είναι στάνταρ τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.

Στην κορυφαία προς το παρόν έκδοση Competition η απόδοση αυξάνεται στους 510 ίππους και τα 650 Nm, το κιβώτιο είναι στάνταρ αυτόματο 8 σχέσεων και προέρχεται από τη M5, όπως και η προαιρετική τετρακίνηση (διαθέσιμη από το επόμενο καλοκαίρι) που θα μπορεί να στείλει, όταν ο οδηγός το επιθυμεί, το 100% της ροπής στον πίσω άξονα.

Oι M3 και M4 Competition χρειάζονται μόλις 3,9 δεύτερα για την ολοκλήρωση του 0-100 χλμ./ ώρα -οι στάνταρ εκδόσεις χρειάζονται 0,3 δεύτερα περισσότερα με τη διαφορά να πιστώνεται στο αυτόματο κιβώτιο των πρώτων- και η τελική ταχύτητα περιορίζεται σε κάθε περίπτωση ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα ή στα 290 με το M Drivers Package.

Οι τιμές της νέας BMW M3 ξεκινούν στη Γερμανία από τις 82.500 ευρώ, με την Competition να κοστίζει από 89.500. Οι M4 είναι πιο ακριβές κατά 1.500 ευρώ. Στη χώρα μας θα ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ, ενώ και η μεταξύ τους διαφορά αναμένεται αισθητά μεγαλύτερη.