ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αυθεντικός Πικάσο βρέθηκε παραπεταμένος σε κελάρι - Η ιδιοκτήτρια τον έβρισκε «φρικτό»

Αυθεντικός Πικάσο βρέθηκε παραπεταμένος σε κελάρι - Η ιδιοκτήτρια τον έβρισκε «φρικτό»

Το έργο του Πικάσο, «Dora Maar» σε έκθεση στο Χονγκ Κονγκ.

Getty Images

Το πορτρέτο ήταν κρεμασμένο σε μια φτηνή κορνίζα για δεκαετίες, με την ιδιοκτήτρια να το περιγράφει ως «φρικτό» και την οικογένεια της να σκέφτεται να το ξεφορτωθεί.

Ένας πίνακας που ανακαλύφθηκε κατά τον καθαρισμό ενός κελαριού στο Κάπρι και συχνά χαρακτηριζόταν ως «φρικτός» από την ιδιοκτήτρια, αποδείχθηκε ότι είναι αυθεντικό έργο του Πάμπλο Πικάσο, σύμφωνα με Ιταλούς ειδικούς.

Ο Luigi Lo Rosso, ο οποίος βρήκε τον πίνακα το 1962, τον πήρε στο σπίτι του στην Πομπηία, όπου κρεμάστηκε για δεκαετίες σε ένα απλό πλαίσιο στο σαλόνι. Παρόλο που ο καμβάς έφερε την υπογραφή του διάσημου καλλιτέχνη στην επάνω αριστερή γωνία, ο Lo Rosso δεν είχε συνειδητοποιήσει ποιος ήταν ο δημιουργός του.

Η εικόνα πιστεύεται ότι είναι μια απεικόνιση της Ντόρα Μάαρ, μούσας και ερωμένης του Πικάσο. Μόνο όταν ο γιος του Αντρέα άρχισε να ερευνά μετά από πληροφορίες που βρήκε σε μια εγκυκλοπαίδεια τέχνης, οι υποψίες εντάθηκαν.

Η οικογένεια ζήτησε την γνώμη ειδικών, συμπεριλαμβανομένου του ντετέκτιβ τέχνης Maurizio Seracini. Μετά από εκτενή έρευνα, η ειδική Cinzia Altieri επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή στον πίνακα, ο οποίος πλέον εκτιμάται στα 6 εκατομμύρια ευρώ, ανήκει στον Πικάσο.

«Μελέτησα την υπογραφή για μήνες και τη σύγκρινα με πολλά άλλα αυθεντικά έργα του», δήλωσε η Altieri. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι δική του».

Ο Πικάσο επισκεπτόταν συχνά το Κάπρι και πιστεύεται ότι ο πίνακας, ο οποίος μοιάζει εντυπωσιακά με το Buste de femme (Dora Maar) του Πικάσο, πιστεύεται ότι δημιουργήθηκε μεταξύ 1930 και 1936.

Ο Lo Rosso έχει πλέον πεθάνει, αλλά ο 60χρονος γιος του, Αντρέα συνεχίζει την προσπάθεια να αποκαλύψει περισσότερες πληροφορίες.

«Ο πατέρας μου ήταν από το Κάπρι και μάζευε παλιά πράγματα για να τα πουλήσει με πολύ μικρό αντίτιμο» είπε. «Βρήκε τον πίνακα προτού γεννηθώ και δεν είχε ιδέα ποιος ήταν ο Πικάσο. Δεν ήταν πολύ καλλιεργημένος άνθρωπος. Καθώς διάβαζα για τα έργα του Πικάσο στην εγκυκλοπαίδεια, κοίταζα τον πίνακα και σύγκρινα την υπογραφή του. Έλεγα στον πατέρα μου ότι ήταν παρόμοια, αλλά δεν καταλάβαινε. Αλλά καθώς μεγάλωνα, συνέχισα να αναρωτιέμαι» τόνισε.

Εξήγησε ότι επικοινώνησε με το Ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα αρκετές φορές, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον να εξετάσει κάποιους τους ισχυρισμούς του, πιστεύοντας ότι ήταν ψευδείς. Το ίδρυμα έχει τον τελευταίο λόγο για την αυθεντικότητα του πίνακα, που φυλάσσεται τώρα σε θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ιδρύματος Arcadia, Luca Marcante, μπορεί να υπάρχουν δύο εκδοχές του ίδιου πίνακα.

Ο ένας πίνακας κλάπηκε το 1999 και βρέθηκε είκοσι χρόνια αργότερα. Τώρα, τα στοιχεία για τον πίνακα του Κάπρι θα παρουσιαστούν στο Ίδρυμα Πικάσο.