Φίλης: Απαράδεκτη η βιντεοσκόπηση των μαθημάτων στην τάξη
Την κατηγορηματική αντίθεσή του στη βιντεοσκόπηση και διαδικτυακή μετάδοση των σχολικών μαθημάτων εξέφρασε ο Νίκος Φίλης.
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ μιλώντας στον Νίκο Χατζηνικολάου και τον Real είπε ότι: «Δεν χρειαζόταν να ανοίξουν τα σχολεία -πλην της Γ’ Λυκείου. Εξάλλου για το επιχειρούμενο άνοιγμα των γυμνασίων και των άλλων δύο τάξεων του λυκείου δεν υπάρχει πλέον η ομοφωνία των ειδικών, κάτι που χαρακτήριζε προηγούμενες ρυθμίσεις (όπως το lockdown). Τώρα ειδικοί εκφράζουν αντίθετη άποψη.»
Ο Νίκος Φίλης υπογράμμισε ότι:
«Κατηγορηματικά αντίθετος είναι επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ -σε συμφωνία με την ΟΛΜΕ, που εξέδωσε χτες ανακοίνωση- στην απόπειρα βιντεοσκόπησης και μετάδοσης των μαθημάτων μέσω ίντερνετ, με τους μαθητές παρόντες. Δεν είναι δυνατό πράγματα που ακούγονται και συμβαίνουν μες την τάξη, να γίνουν κτήμα της «γειτονιάς» ολόκληρης, για να μη πω κακόβουλων θεατών και ακροατών. Είναι απίστευτη η προχειρότητα με την οποία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αποπειράται να σπάσει την σχέση εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας που υπάρχει ανάμεσα στο μαθητή και το δάσκαλο, όταν κλείσει η πόρτα της τάξης και ξεκινήσει το μάθημα.»
Χωρίς Θεία Κοινωνία
Σε ό, τι φορά το άνοιγμα τον εκκλησιών, ο κ. Φίλης επισήμανε ότι: «Λαμβάνοντας υπόψη και την τοποθέτηση του καθηγητή Η. Μόσιαλου, που είπε ότι μέχρι να υπάρξει δυνατότητα για μαζικό εκκλησιασμό δεν θα πρέπει να λαμβάνει χώρα η θεία κοινωνία -ή έστω θα πρέπει να πραγματοποιείται με άλλο τρόπο: Η εκκλησία μιλάει με βάση την πίστη και τα δόγματά της και αυτό το σέβομαι. Αλλά εδώ υπάρχει θέμα δημόσιας υγείας. Δεν αναφέρομαι στον πιστό που προσέρχεται μόνος του στο ναό για να κάνει την προσευχή του και να ανάψει ένα κερί. Καλώς το κάνει. Αναφέρομαι στη μαζική προσέλευση του εκκλησιάσματος, με την προοπτική και της μετάληψης, από τη στιγμή που λειτουργία χωρίς μετάληψη, δεν υπάρχει. Όταν το λέει αυτό η εκκλησία, έχει δίκιο.»
Προσέθεσε δε ότι: «Όμως η εκκλησία έχει τη σοφία να βρίσκει κατ’ οικονομία λύσεις· το έχει αποδείξει σε άλλες περιπτώσεις, ως υπεραιωνόβιος θεσμός που είναι. Έτσι κι εδώ, υπάρχουν «κατ’ οικονομίαν» λύσεις και έχουν εφαρμοστεί αλλού και άλλοτε. Κατ’ οικονομίαν εξάλλου γίνονται πολλά πράγματα σήμερα, σε άλλους τομείς της κοινωνικής ζωής, καθώς η κρίση της πανδημίας ήταν απρόβλεπτη και προκάλεσε πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά μας, στον τρόπο που εργαζόμαστε, που επικοινωνούμε, στον τρόπο που λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις.»