ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

SUP Free Hackathon: Νεανικά λαμπρά μυαλά στη «μάχη» για μια Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης

SUP Free Hackathon: Νεανικά λαμπρά μυαλά στη «μάχη» για μια Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης

Όταν ξεκίνησε το SUP Free Hackathon της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη ίσως κανείς δεν περίμενε πως δεκάδες ομάδες νέων θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα, για να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες, που θα εξασφαλίσουν στο μέλλον μία Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης.

Νέοι και νέες από κάθε μεριά της Ελλάδας έβαλαν κάτω τα δεδομένα της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, «έστυψαν» το μυαλό τους και «γέννησαν» πρωτοποριακές ιδέες, που υπόσχονται να αλλάξουν τη σημερινή πραγματικότητα με μία πιο... πράσινη.

Όταν, το περασμένο Σαββατοκύριακο, βρεθήκαμε στο Sani Resort για την ανάδειξη του νικητή, στον πρώτο μαραθώνιο καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών, για μία Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης, δεν πιστεύαμε πως οι ιδέες θα είναι τόσο δυνατές που θα αναδεικνύονταν όχι ένας, αλλά... δύο νικητές! Το αποτέλεσμα όμως ήταν ένα και εξαιρετικά σημαντικό: Το SUP Free Hackathon της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη στο Sani Resort ολοκληρώθηκε -πραγματικά- με τεράστια επιτυχία.

Λίγο πριν τον μεγάλο τελικό της πρώτης δράσης ανοιχτής καινοτομίας στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», υπό τη διοργάνωση της εταιρείας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy και την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πήραμε θέσεις και με ανυπομονησία περιμέναμε να ακούσουμε τα αποτελέσματα. Λίγο νωρίτερα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε προσωπικά τις πέντε ομάδες που διακρίθηκαν τον Δεκέμβριο και όλοι... κοιτιόμασταν με αγωνία για το ποιος θα καταφέρει να διακριθεί – αφού όλες οι ιδέες ήταν πραγματικά εξαιρετικές (και εφαρμόσιμες).

Μαζί με τις ομάδες, τους διοργανωτές και όλους όσοι περιμέναμε με αγωνία, βρέθηκαν ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, ο γενικός γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωνσταντίνος Αραβώσης κ.ά. θεσμικοί εκπρόσωποι.

Η ανάδειξη του μεγάλου νικητή

Το πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης για τις 5 ομάδες που διακρίθηκαν τον Δεκέμβριο, διήρκησε πέντε μήνες ωστόσο δύο ήταν οι ιδέες που ξεχώρισαν και έκλεψαν τις εντυπώσεις όλων των παρευρισκομένων.

Η μεγάλη στιγμή είχε φτάσει. Νικήτρια ομάδα, αποσπώντας το μεγάλο έπαθλο των 40.000€ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της, αναδείχθηκε η «Eco Cup» (αποτελείται από τους Θανάση Κουκούλη, Κατερίνα Κατσαούνη, Γιώργο Αντωνόπουλο και Ιωάννη Μπραντ Ιωαννίδη) με ένα mobile app, που λειτουργεί ως ένα οικολογικό σύστημα loyalty και επιβραβεύει τον χρήστη όταν αγοράσει το ρόφημά του στο δικό του επαναχρησιμοποιούμενο σκεύος.

Η εφαρμογή του εύκολη. Πηγαίνεις με το cup σου στο συνεργαζόμενο κατάστημα, σκανάρεις και με ένα QR code κερδίζεις πόντους τους οποίους εξαργυρώνεις με δώρα και επιβραβεύσεις σε επόμενες αγορές. Μάλιστα, το όφελος είναι πολλαπλό, καθώς τόσο ο χρήστης όσο και το συνεργαζόμενο κατάστημα μπορούν ανά πάσα στιγμή να δουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα (πόσα πλαστικά δεν χρησιμοποιήθηκαν, πόσο νερό εξοικονομήθηκε κοκ).

Η «έκπληξη» του μεγάλου τελικού

Ο… genius, 17χρονος «MS» Αλέξανδρος Πέτκος, που το τρέχον διάστημα έχει ριχτεί στον μαραθώνιο των Πανελληνίων Εξετάσεων, απέσπασε τη χρηματοδότηση για την υλοποίηση της υπηρεσίας αυτόματου καθαρισμού περιοχών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και robotics για την αναγνώριση και περισυλλογή απορριμμάτων.

Ο απολογισμός

«Αισθάνομαι χαρά και ικανοποίηση που φτάνουμε στο τέλος ενός δημιουργικού ταξιδιού που ανοίγει νέους δρόμους. Με πρωτότυπες εφαρμογές που μπορούν να μετασχηματιστούν σε παραγωγικές λύσεις. Θελήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε και ταυτόχρονα να ενεργοποιήσουμε την κοινωνία, τις επιχειρήσεις, κυρίως, όμως, τους νέους επιστήμονες», είπε χαρακτηριστικά η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς.

Η Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της τόνισε: «Το ευρωπαϊκό πλαίσιο για τα πλαστικά μίας χρήσης και η εθνική μας νομοθεσία κάνουν σαφή την ανάγκη να αλλάξουμε τις καθημερινές συμπεριφορές και τις καταναλωτικές μας συνήθειες. Στην αρχή ενός μεγάλου κύματος αλλαγής, χρειαζόμαστε ιδέες που θα μας παροτρύνουν και θα μας κατευθύνουν σε αυτήν τη μετάβαση. Οι ιδέες που ξεχώρισαν στο #SupFreeHackathon μάς δείχνουν έμπρακτες λύσεις για την επόμενη ημέρα».

Η Ελένη Ανδρεάδη, Διευθύντρια Αειφορίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Sani Resort, δήλωσε σχετικά: «Ήταν μεγάλη μας χαρά να έχουμε κοντά μας τη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, με τους οποίους μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα για έναν κόσμο διαφορετικό, έναν πλανήτη βιώσιμο, μέσα από πρακτικές αειφόρου ανάπτυξης και ηθικές επιλογές. Το τριήμερο του SUP Free hackathon, που υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της Crowdpolicy, ήταν μια όμορφη γιορτή, κατά την οποία εντυπωσιαστήκαμε για ακόμη μια φορά από τα λαμπρά εφευρετικά μυαλά του τόπου μας. Παράλληλα, πιστέψαμε όλοι πως το όνειρο της καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», στην οποία εντάχθηκε η δράση, είναι κοντά - αρκεί να δουλέψουμε αποφασιστικά και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και τώρα και στο μέλλον».

Ο μεγάλος τελικός πλαισιώθηκε από ένα τριήμερο δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, οι οποίες στόxo είχαν να αναδείξουν τις αρχές της αειφορίας. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε η έκθεση φωτογραφίας του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, με τίτλο «Sea Vision», στο Zero Carbon Corner στη μαρίνα του Sani Resort, αποτυπώνοντας χαρακτηριστικές στιγμές από το περιβαλλοντικό έργο που επιτελεί. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μία βιωματική περιήγηση στα προγράμματα αειφορίας Sani Green, όπως η περιήγηση στους Υγροβιότοπους, όπου φιλοξενούνται περίπου 235 είδη πουλιών, τα μισά σχεδόν από όσα είδη υπάρχουν στην Ελλάδα.

Μάλιστα, το πρόγραμμα έριξε αυλαία με τον παράκτιο καθαρισμό στην παραλία Νέας Φώκαιας, στο πλαίσιο του Plastic Free Chalkidiki, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού. Εκεί δεκάδες παρευρισκόμενοι συνέλλεξαν κάθε ειδών απορρίματα, τα κατηγοριοποίησαν και τα ζύγισαν, βάζοντας το δικό τους λιθαράκι για μια Ελλάδα χωρίς πλαστικά μιας χρήσης!

Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση SUP Free hackathon θα βρείτε στο https://crowdhackathon.com/sup-free/ και για τον 5μηνο κύκλο επιχειρηματικής επιτάχυνσης SUP Free Innovation Lab στο https://www.supfreelab.gr/.