ΑΓΟΡΕΣ

Διαστημικά μοντέλα και πολυτελείς, μοντέρνες λιμουζίνες στο σόου αυτοκινήτων του Τόκυο

Διαστημικά μοντέλα και πολυτελείς, μοντέρνες λιμουζίνες στο σόου αυτοκινήτων του Τόκυο
Concept car της Υamaha στην έκθεση του Τόκυο Getty Images/Ken Ishil

Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και μοτοσικλετών, της Ιαπωνίας και από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως έκαναν την νέα, δυναμική τους εμφάνιση στο μότορ σόου στο Τόκυο, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο πως το σόου θα είναι το καυτό θέαμα του φθινοπώρου, στο συγκεκριμένο χώρο.

Τα τελευταία χρόνια, μεγάλος ανταγωνιστής υπήρξε το Λος Άντζελες, το οποίο οι μεγάλοι παγκόσμιοι παίκτες προτίμησαν και επέλεξαν λόγω της δυναμικής της αγοράς της βορείου Αμερικής. Το 2014 για παράδειγμα, πουλήθηκαν στις ΗΠΑ περισσότερα από 7.9 εκατ. αυτοκίνητα, όταν ο αντίστοιχος αριθμός στην Ιαπωνία ήταν 4.7 εκατομμύρια.

Αλλά αυτόν τον χρόνο, 42 χρόνια μετά το ντεμπούτο της έκθεσης, το Τόκυο δείχνει να κερδίζει την "πόλη των αγγέλων", ειδικά σε αυτό που αποκαλείται τα μεγάλα χιτ της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το αμερικανικό σόου, το οποίο θα ακολουθήσει σε μερικές εβδομάδες δείχνει αδύναμο να πλησιάσει το εντυπωσιακό σχήμα του σόου της ιαπωνέζικης πρωτεύουσας.

Ο λόγος για αυτήν την σημαντική αλλαγή είναι δύσκολο να δοθεί με ποσοστά και νούμερα, ωστόσο θα μπορούσε να ήταν η ώθηση στην τεχνολογία, ένας τομέας που συμβαδίζει απόλυτα με το ιαπωνέζικο σκηνικό.

Οι 5 τοπ τάσεις που εντυπωσίασαν στο σόου:

Τάση πρώτη: Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό

Τα υδρογονικά αυτοκίνητα μοιάζουν πανέτοιμα να κερδίσουν τα αντίστοιχα αυτόνομα, τουλάχιστον στα show room. Τι σημασία έχει αυτό όμως; Οι κατασκευαστές δημιούργησαν τα αυτοκίνητα που οδηγάνε μόνα τους!

Το μεγάλο αφεντικό της Nissan, Κάρλος Γκοσν (Carlos Ghosn) χρησιμοποίησε το κινητό του, σμαρτφόουν, για να φέρει το αυτοκίνητο, το IDS, στη σκηνή. Στη συνέχεια υποσχέθηκε πως κατά την πρώτη φάση η τεχνολογία θα εστιάσει στο να κρατήσει το όχημα στην λωρίδα και να το ωθεί στο δρόμο, ευθεία σε βαριά κίνηση. Αναμένεται να βγει σε μαζική παραγωγή τους επόμενους 12 μήνες.

Αυτού του είδους η αυτονομία έχει ξεκινήσει και γίνεται πρακτική ανάμεσα στις στους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, πολλοί εκ των οποίων έχουν τη βασική τεχνολογία για τα αυτοκίνητα, να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μόνα τους. Περιμένουν όμως τους νομοθέτες να δώσουν τη συγκατάθεσή τους.

Η επαναστατική βιομηχανίa Tesla έχει προχωρήσει πιο μπροστά στην τάση, με το σύστημα αυτόματου πιλότου στο μοντέλο S.


Kazuhiro Nogi AFP/Getty Images

Τάση νούμερο δύο: Η άνοδος των καθισμάτων lounge

Από τη στιγμή που αποδέχεται ο οδηγός πως...δεν θα οδηγεί, αυτομάτως αντιλαμβάνεται ότι δεν χρειάζεται και μία "τυπική", συμβατική καμπίνα. Το σόου είναι γεμάτο από οχήματα που μοιάζουν με κουτιά και επιτρέπουν στις βιομηχανίες και τους κατασκευαστές να διαθέτουν αυτό που λέγεται "άνετο κάθισμα" (lounge seating) ή αλλιώς την δυνατότητα για τους επιβάτες να κάθονται και να συνομιλούν μεταξύ τους σε κάτι που μοιάζει με έναν καναπέ σε καθιστικό.


Damler-Ag Global Commounication

Το καλύτερο παράδειγμα η Μερσεντές, όπως φαίνεται στη φωτογραφία.

Τα οχήματα με κυψέλη καυσίμου

Αυτά τα οχήματα ή όσα μπορούν να έχουν μείγμα από συμπιεσμένο υδρογόνο και οξυγόνο για να παράγουν ηλεκτρισμό.

Η Μερσεντές και η Λέξους δείχνουν και οι δύο μοντέλα που λειτουργούν χάρη στη συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία δεν εκπέμπει περισσότερο από όσο το νερό από τους σωλήνες.

Η Χόντα είναι ένα βήμα μπροστά, καθώς παρουσίασε την παραγωγή της FCV Clarity, ένα πεντάθυρο οικογενιακό αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου το οποίο θα μισθώνεται (λίζινγκ) σε περιορισμένο αριθμό στην Ιαπωνία την άνοιξη του 2016. θα ακολουθήσουν όμως πωλήσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη.


Courtesy Honda

Τα πλεονεκτήματα είναι αμέτρητα. Έχουν όλα τα προνόμια των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και συγχρόνως δεν χρειάζεται ο οδηγός να περιμένει για πολύ να φορτίσει το όχημα. "Φορτίζουν" ή πιο σωστά "φορτώνουν" μέσα σε λίγα λεπτά.

Ένα πρόβλημα θα είναι το να ανακαλύψει κάποιος βενζινάδικα για τέτοια τεχνολογία, αλλά μάλλον αυτό θα αλλάξει σε κάποιο διάστημα. Επιπλέον είναι και φιλικά προς το περιβάλλον.

Η "μαγική" κατηγορία: Τα επικρατέστερα σπορ αυτοκίνητα

Μία από τις κύριες ατραξιόν του σόου ήταν το ντεμπούτο, η πρώτη εμφάνιση του Μάζντα RX-Vision. Ένα σούπερ γρήγορο σπορ κουπέ σχεδιασμένο να προβάλλει το πως η φίρμα σκοπεύει να επαναφέρει το διάσημο RX-7, με την ανάλογη τεχνολογία να το συνοδεύει.

Μόνο η ανακοίνωση της συνέχειας του προγράμματος του θρυλικού σπορ αυτοκινήτου ήταν αρκετή για να φέρει στον πρόεδρο Masamichi Kogai δάκρυα, κατά τη διάρκεια του λόγου του.


Mazda

Το σπορ αυτοκίνητο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1978. Ωστόσο οι οπαδοί του θρυλικού μοντέλου θα χρειαστεί να περιμένουν ακόμη δύο χρόνια, μέχρι να φτάσει το RX-Vision.

Από την άλλη πλευρά, η μοτοσικλετιστική μάρκα Γιαμάχα προσφέρει το Sports Ride Concept. Είναι η πρώτη παρουσίαση στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.


Yamaha

Σημαντική δουλειά έχει κάνει ο πρώην σχεδιαστής της Φόρμουλα 1 Γκόρντον Μάρει και διαθέτει υψηλής τεχνολογίας διπλό κάρμπον, που κρατά το βάρος χαμηλά.

Τάση 5, "Συνδεόμενα οχήματα"

Κάτι εντελώς ξεχωριστό. Επιτρέπει στον οδηγό να "ξοδεύει" λιγότερη ώρα κοιτάζοντας στο δρόμο, ενώ αντίθετα του προσφέρει την ευκαιρία να ασχολείται με τις επικοινωνίες που δίδονται απλόχερα στη ζωή μας. Της Νισάν το Teatro for Dayz, είναι ένα εξαιρετικό παράδεγμα. Δεν έχει συμβατικό σύστημα ελέγχου, υπάρχει όμως σύστημα φωνητικών εντολών και έναν μεγάλο πίνακα ο οποίος μπορεί να δείξει τα...πάντα, από στοιχεία πλοήγησης μέχρι τέχνη.


Nissan/Nissan

Πηγή CNN Tokyo Motor Show: Here's how Japan will shape the future of driving

John McIlroy, for CNN