ΚΟΣΜΟΣ

Η Ryanair προσφεύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την κρατική ενίσχυση στη Lufthansa

Η Ryanair προσφεύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την κρατική ενίσχυση στη Lufthansa
AP Photo/Martin Meissner

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair δεν προτίθεται να αποδεχτεί την κρατική ενίσχυση για τη Lufthansa και προσφεύγει στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σφοδρές ήταν οι επικρίσεις του επικεφαλής της Ryanair Μάικλ Ο΄Λιρι.

«Πρόκειται για μια θεαματική περίπτωση στην οποία ένα πλούσιο κράτος μέλος της Ε.Ε. αγνοεί τις συνθήκες της Ε.Ε. προς όφελος της εθνικής βιομηχανίας του και εις βάρος των φτωχότερων χωρών», δήλωσε ο επικεφαλής της Ryanair στο Δουβλίνο.

Οι αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της ΕΕ είχαν προηγουμένως εγκρίνει το πακέτο διάσωσης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την Lufthansa. «Με το πρόσχημα του κορονοϊού, η γερμανική κυβέρνηση εγγυάται στη Lufthansa ένα πακέτο διάσωσης αξίας εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για σαφή παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού. Οι μικρότεροι ανταγωνιστές θα οδηγηθούν εκτός αγοράς», δήλωσε ο Ο΄Λιρι.

Ο επικεφαλής της Ryanair κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τηρήσει τις αρχές της και να είναι δίκαιη: «Εάν όχι, η εσωτερική αγορά που έχει οικοδομήσει με επιτυχία η ΕΕ θα καταρρεύσει και οι ευρωπαίοι καταναλωτές και φορολογούμενοι θα πληρώσουν το τίμημα. Η έγκριση του πακέτου διάσωσης της Lufthansa από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτελεί "προδοσία" των βασικών αρχών του δικαίου της Ε.Ε. Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να πάμε στο Δικαστήριο της Ε.Ε», κατέληξε.

Η συμφωνία στην οποία κατέληξε η Lufthansa με την κυβέρνηση

Η Γενική Συνέλευση των μετόχων της αεροπορικής εταιρίας συμφώνησε νωρίτερα στη συμμετοχή του κράτους με ποσοστό 20% ως αντάλλαγμα για πακέτο στήριξης ύψους εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ και πιστώσεις έως και τριών δισεκατομμυρίων.

Η συμφωνία κατέστη εφικτή μετά την αλλαγή στάσης του μεγαλομετόχου της Lufthansa (15%) Χέρμαν Τίλε, ο οποίος, όπως είπε, προέταξε τελικά το συμφέρον των εργαζομένων.

Η πρόταση του Βερολίνου είχε λάβει προηγουμένως και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εξέτασε τα θέματα ανταγωνισμού και επέβαλε στην γερμανική αεροπορική εταιρία να παραχωρήσει σε ανταγωνιστές της δικαιώματα προσγείωσης και απογείωσης (σλοτς) στα αεροδρόμια Φρανκφούρτης και Μονάχου.

Ακόμη πάντως και με την κρατική βοήθεια, η εταιρία έχει ήδη επισημάνει ότι μπορεί να χρειαστεί να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να παραμείνει χαμηλή για χρόνια.

Σήμερα, Πέμπτη, ωστόσο η διοίκηση κατέληξε σε συμφωνία και με το συνδικάτο των Γερμανών συνοδών αέρος, για οικονομικές περικοπές ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2023, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω απολύσεις.