Πώς θα αλλάξουν τα αεροπορικά ταξίδια το 2021
Ανανεώθηκε:
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την Covid 19, με ταξιδιωτικούς περιορισμούς να έχουν επιβληθεί σε πολλές χώρες, αλλά και την απροθυμία πολλών να πετάξουν.
Κοιτάζοντας τις εκθέσεις αποτελεσμάτων για το τρίτο τρίμηνο του έτους, καθίσταται σαφές ο βαθμός στον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες έχουν παραλύσει.
Οι αφίξεις επιβατικών αεροσκαφών στην Ευρώπη έκαναν βουτιά, αφού σημείωσαν μείωση πάνω πάνω από 70%. Στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 48% από έτος σε έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία του Δεκεμβρίου που κυκλοφόρησαν από την εταιρεία αεροπορικών αναλυτικών στοιχείων Cirium, ενώ στη Λατινική Αμερική κατά 46%.
Ακόμη και στην Ασία-Ειρηνικό, που έχει ελέγξει την πανδημία καλύτερα από άλλες περιοχές - οι αφίξεις εξακολουθούν να είναι πάνω από 30% χαμηλότερες από ό, τι ήταν την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι.
Πίσω στα τέλη Οκτωβρίου, οι αριθμοί ήταν ακόμη πιο ζοφεροί - οι διεθνείς πτήσεις μειώθηκαν κατά 75% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το Cirium (και οι εσωτερικές κατά 36% παγκοσμίως). Καθώς το δεύτερο κύμα της πανδημίας έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αναλάβει δραστική δράση για τη μείωση του κόστους - από τη μείωση του μεγέθους των αεροσκαφών έως την απόσυρση ολόκληρων στόλων και τη μείωση των διαδρομών.
Η IATA, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών, έχει προβλέψει ότι για το 2021, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα έχουν μέσο συντελεστή φόρτωσης 65%. Δεν ακούγεται τόσο άσχημο, υπό τις παρούσες συνθήκες - έως ότου λάβετε υπόψη ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να λειτουργούν κατά μέσο όρο στο 70% για να τα βγάλουν πέρα.
Επομένως τι μπορούμε να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον;
Πτήσεις προς οπουδήποτε είναι «ανοιχτά»
Για τους επόμενους μήνες, οι αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν να «πετάξουν όπου μπορούν», λέει ο Γκράχαμ Ντουν, συντάκτης της FlightGlobal.
Αλλά για τους παραδοσιακούς και χαμηλού κόστους αερομεταφορείς, αυτό σημαίνει διαφορετικά πράγματα, λέει, με τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες να επικεντρώνονται στις μεγάλες διαδρομές τους από τα αεροδρόμια κόμβων, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους θα ανοίγουν το χάρτη όπου επιτρέπεται.
Όπως λέει, οι χαμηλού κόστους εταιρείες ήδη προσπαθούν να διευρύνουν το δίκτυό τους, αντί της συχνότητας δρομολογίων, πετώντας όπου μπορούν. Αντίθετα οι παραδοσιακές εταιρείες είναι πιο πιθανό να κόψουν τα περιφερειακά δρομολόγια σε μικρότερα αεροδρόμια, και να επικεντρωθούν στα μεγαλύτερα.
Αλλά και τα αεροσκάφη θα έχουν μικρότερο μέγεθος. «Βραχυπρόθεσμα, τα αεροσκάφη θα είναι ελαφρώς μικρότερα, η συχνότητα ελαφρώς λιγότερη και θα προτιμούνται παραδοσιακοί μεγάλοι κόμβοι, παρά δρομολόγια από σημείο σε σημείο», αναφέρει ο Ντουν.
Τα καλά και τα κακά νέα για τα εισιτήρια
Μπορεί να υποθέσετε ότι η έλλειψη ζήτησης θα σημαίνει χαμηλότερους ναύλους, με τις αεροπορικές εταιρείες να μειώνουν τις τιμές, ακόμα και για τις business class θέσεις, για να ενθαρρύνουν τους επιβάτες να επιστρέψουν στο αεροσκάφος.
Τα κακά νέα; Σύμφωνα με την εφαρμογή ταξιδιωτικών κρατήσεων, Hopper, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Οι ναύλοι Business Class στις Ηνωμένες Πολιτείες, κατά μέσο όρο, κοστολογούνται κατά 70% υψηλότερα από τους ναύλους του 2020 για αναχωρήσεις τον Μάρτιο 2021. Οι οικονομικοί ναύλοι αυξάνονται 18% από έτος σε έτος για την ίδια περίοδο.
Τα καλά νέα; Αυτό μπορεί να μην παραμείνει το ίδιο.
Υπήρξε μια «απότομη πτώση» στη ζήτηση σε Business Class θέσεις, λέει ένας εκπρόσωπος του Hopper, με τις κρατήσεις να μειώνονται κατά 20% αυτό το φθινόπωρο. Αυτό έχει μεταφραστεί και σε χαμηλότερους ναύλους.
Έτσι, προς το παρόν, οι αεροπορικές εταιρείες αύξησαν τις τιμές του 2021 για να αντισταθμίσουν την έλλειψη ζήτησης. Αλλά αν η ζήτηση παραμείνει χαμηλή, περιμένετε να μειωθούν.
Νέες αεροπορικές εταιρείες;
Το τελευταίο έτος ήταν καταστροφικό για τον κλάδο των αερομεταφορών, με αεροπορικές εταιρείες να οδηγούνται σε κλείσιμο.
Αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα μειωμένο ανταγωνισμό μακροπρόθεσμα. Στην πραγματικότητα, μπορεί η πανδημία να βοηθήσει στο ξεκίνημα νέων αεροπορικών εταιρειών.
Οι αεροπορικές εταιρείες που σχεδιάζουν να ξεκινήσουν το 2021 περιλαμβάνουν τη Flyr, στη Νορβηγία και την Pacifika Air, στη Νέα Ζηλανδία. Η LIFT μόλις ξεκίνησε στη Νότια Αφρική και υπάρχουν αναφορές για πολλές υποτιθέμενες αεροπορικές εταιρείες ου είναι στα σκαριά στην Ισλανδία.
Ωστόσο, παρά την απελπιστική κατάσταση στην οποία φαίνεται να βρίσκεται τώρα ο κλάδος, ο Γκράχαμ Ντουν πιστεύει ότι οι νέες αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να εμφανιστούν μετά την πανδημία. Σε τελική ανάλυση, λέει, η άνοδος των αεροπορικών ταξιδιών αυτό το καλοκαίρι, όταν μειώθηκαν οι περιορισμοί, δείχνει ότι οι επιβάτες είναι εκεί - «βλέπετε τη ζήτηση όταν επιστρέφουν τα δρομολόγια», λέει και προσθέτει ότι οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους δημιούργησαν εντελώς νέες αγορές, προσφέροντας καθαρά χαμηλότερους ναύλους.
How flying will change in 2021 Julia Buckley, CNN