ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Η υποκρισία του Χόλιγουντ για τον τελευταίο, πολλαπλό «βιασμό» στο Παρίσι

Η υποκρισία του Χόλιγουντ για τον τελευταίο, πολλαπλό «βιασμό» στο Παρίσι

Από την προηγούμενη εβδομάδα μια είδηση εξοργίζει πολλούς. Με αφορμή συνέντευξη του σκηνοθέτη Μπερνάντο Μπερτολούτσι από το 2013 που ξαναβγήκε στον αφρό του διαδικτύου, επαγγελματίες της βιομηχανίας του θεάματος και χρήστες του διαδικτύου δηλώνουν “σοκαρισμένοι” από όλα όσα συνέβησαν στα γυρίσματα του κινηματογραφικού, προκλητικού, αριστουργήματος “Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι”.

Στην τηλεοπτική του συνέντευξη ο σκηνοθέτης παραδέχεται ότι η επίμαχη σκηνή “βιασμού” της Μαρία Σνάιντερ από τον Μάρλον Μπράντο δεν υπήρχε μέσα στο σενάριο και ήταν μια συνωμοσία εις βάρος της 19χρονης τότε Σνάιντερ με άλλοθι την τέχνη.

“Νομίζω ότι μίσησε εμένα και τον Μπράντο που δεν της το είπαμε” είπε ο σκηνοθέτης. “Δεν ήθελα η Μαρία να ερμηνεύσει την ταπείνωση και την οργή της. Ήθελα να την νιώσει” πρόσθεσε για την επίμαχη σκηνή ανάμεσα στον 48χρονο τότε Μάρλον Μπράντο και τη συμπρωταγωνίστρια του.

Στην κυνική ομολογία του ο Ιταλός σκηνοθέτης είπε πως ήθελε να αιφνιδιάσει την ηθοποιό για να πετύχει την αυθόρμητη αντίδρασή της και να νιώσει πραγματική ταπείνωση για να κάνει τη σκηνή πιο ρεαλιστική. Στη συνέντευξη του ο Μπερτολούτσι νιώθει τύψεις, όχι όμως και μετάνοια.

Επαγγελματίες του Χόλιγουντ όπως η Τζέσικα Τσάστειν και Κρις Έβανς μίλησαν για “ντροπή” και “αηδία”. Ένα συναίσθημα δικαιολογημένο που όμως άργησε πολύ. Άργησε κάποια χρόνια και αυτό γιατί η βιομηχανία του θεάματος έχει οργή επιλεκτική, δίνοντας σημασία στα γεγονόταν ανάλογα με το virality που προκαλούν.

"Ένιωσα λίγο βιασμένη"

Η Μαρία Σνάιντερ, που την εποχή των γυρισμάτων ήταν μόλις 19 ετών, είχε πει ήδη από το 2007 την αλήθεια γύρω από την επίμαχη σκηνή. Η Σνάιντερ είχε ομολογήσει πως η ταινία ήταν μια τραυματική εμπειρία και πως ένιωσε κακοποιημένη από τον Μπράντο, “σχεδόν βιασμένη”, είχε αποκαλύψει ότι τα δάκρυα της ήταν αληθινά στη σκηνή και πως αυτή η εμπειρία την έκανε να λέει όχι σε κάθε ερωτική σκηνή ενώ την οδήγησε στην ψυχολογική κατάρρευσή της και τον εθισμό με ουσίες.

026 maria schneider theredlist

Βέβαια, στην παράδοση της υπερβολής που αλιεύει επισκεψιμότητα πολλές ιστοσελίδες φρόντισαν να χρησιμοποιήσουν την είδηση χωρίς να διευκρινίζουν ότι ΔΕΝ υπήρξε σεξουαλική διείσδυση και ο βιασμός ήταν ψυχολογικός.

Με ενημέρωσαν για τη σκηνή λίγο πριν το γύρισμα και θύμωσα πάρα πολύ. Ήταν λάθος μου που δεν φώναξα τον ατζέντη ή τον δικηγόρο μου εκείνη τη στιγμή αλλά ήμουν 19, δεν ήξερα ότι μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο” έλεγε η Μαρία Σνάιντερ ήδη από το 2007, πέντε χρόνια μετά το τραγικό τέλος της όταν όλοι την είχαν ξεχάσει, όταν κανείς συνάδελφος της δεν έδειχνε πρόθυμος να της δώσει την ελάχιστη σημασία.

Nαι, η Μαρία Σνάιντερ “βιάστηκε” πολλές φορές. Εκβιάστηκε να γυρίσει μια σκηνή που δεν είχε συμφωνήσει, “βιάζεται” κάθε φορά που κάποιος χρησιμοποιεί έναν τίτλο όπως “Ο Μπερτολούτσι παραδέχεται ότι η περιβόητη σκηνή βιασμού στο Παρίσι ήταν αληθινή” και βιάζεται ξανά και ξανά από την προηγούμενη εβδομάδα καθώς όταν εκείνη ήταν ζωντανή, κανείς συνάδελφος ή έγκριτο media δεν ασχολήθηκε μαζί της.

O βιασμός προς το πρόσωπο της γίνεται από όλους όσοι είτε ήταν αδιάφοροι απέναντι της όταν η ίδια μιλούσε την αλήθεια, είτε θέλουν να εμπορεύονται το τραύμα της -ακόμη και μετά το θάνατο της στα 58 της χρόνια από καρκίνο τον Φεβρουάριο του 2011. Η Μαρία Σνάιντερ, προστατευόμενη της Μπριζίτ Μπαρντό και αγαπημένο κορίτσι των Ευρωπαίων σκηνοθετών για την εύθραυστη γοητεία της, δεν άκουσε ποτέ τον Μπερτολούτσι να της λέει συγγνώμη -κάτι που ο ίδιος θα ήθελε...

Από τον Χίτσκοκ που εκβίασε την μούσα του Τίπι Χέντρεν σε γυρίσματα με αληθινά πουλιά στον Μπερτολούτσι, τα γυρίσματα των αριστουργημάτων γίνονται με εγκλήματα και αφήνουν πληγές.

last tango in paris ver