Κατερίνα Ευαγγελάτου: Η κληρονομιά του αρχαίου δράματος δεν πρέπει να μείνει στατική
Κατερίνα Ευαγγελάτου: Η κληρονομιά του αρχαίου δράματος δεν πρέπει να μείνει στατική
THE GREATEST STORIES PODCAST • ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ
Την Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, συνάντησε το CNN Greece, στο πλαίσιο της σειράς vidcast The Greatest Stories
Η ίδια θυμάται πότε ξεκίνησε η ενασχόλησή της με το θέατρο, «θα μπορούσα να απαντήσω, από τη σύλληψή μου» απαντά, καθώς το θέατρο είναι η ζωή της και είναι μέσα σε αυτό ακόμα και πριν γεννηθεί. «Είμαι θεατρίνα στην ψυχή, αυτή η αγάπη υπήρχε στη ζωή μου από την παιδική μου ηλικία».
Ξεκίνησε τις σπουδές της στη Φιλοσοφική, αλλά γρήγορα πέτυχε στις εξετάσεις του Εθνικού Θεάτρου. Ακολούθησαν οι Μεταπτυχιακές της Σπουδές, πρώτα στο Λονδίνο και έπειτα στη Μόσχα. «Και οι δύο με καθόρισαν, ιδιαιτέρως της Μόσχας, καθώς άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο έβλεπα τα πράγματα μέχρι τότε. Πλούτισε, βάθυνε τη γνώση μου, μου πρόσφερε τρομερή πρακτική εξάσκηση. Δεν μετανιώνω για καμία επιλογή μου, παρόλο που ήταν όλες πολύ δύσκολες με τον τρόπο τους – ιδιαιτέρως η ζωή και η σπουδή στη Μόσχα», εξομολογείται η ίδια.
Έκτοτε, από το 2005, σκηνοθετεί ανελλιπώς τόσο στην αρχή στο Αμφιθέατρο, το θέατρο που ίδρυσαν οι γονείς της το 1975, όσο και στο Εθνικό Θέατρο, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, αλλά και στο εξωτερικό.
Τι θυμάται πιο έντονα από τα παιδικά της χρόνια; Τι ρόλο έπαιξαν οι γονείς της, ο πατέρας, ο σπουδαίος σκηνοθέτης Σπύρος Ευαγγελάτος, αλλά και η μητέρα της, επίσης σπουδαία ηθοποιός και σκηνοθέτρια Λήδα Τασοπούλου, στη διαμόρφωση της πορείας της; «Οι γονείς μου ήταν πάρα πολύ απλοί άνθρωποι, τους ενδιέφερε μόνο η οικογένειά τους και το θέατρο. Δεν ήταν καθόλου κοσμικοί. Αντιθέτως, ήταν πολύ αφοσιωμένοι στα δύο αυτά επίκεντρα της ζωής τους», λέει η Κατερίνα Ευαγγελάτου. «Η μητέρα μου είχε υποφέρει πολύ ως γυναίκα του Ευαγγελάτου από τρομερές διακρίσεις εις βάρος της και η εποχή της δεν την αναγνώρισε όπως θα έπρεπε, επειδή ήταν η σύζυγος του Σπύρου και δεν έβλεπαν ότι ήταν η Λήδα πρώτα από όλα». Η Κατερίνα Ευαγγελάτου έχει βιώσει την απώλεια της μητέρας, του πατέρα, αλλά και του αδερφού της. Πόσο την έχουν επηρεάσει όσα έχουν συμβεί στη ζωή της;
Η ίδια είναι η πρώτη γυναίκα Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, από το 2019. Τι θυμάται για το πώς χρειάστηκε να διαχειριστεί την πανδημία της Covid-19, ποια βήματα και ποιες καινοτομίες έχουν γίνει επί των ημερών της και ποια ρεκόρ κατάφερε να καταρρίψει; Υπάρχει ισότητα στον χώρο του θεάτρου;
Τι πιστεύει για τις αντιδράσεις του κοινού που παρατηρούμε στην Επίδαυρο; «Το θέατρο της Επιδαύρου οφείλει να είναι ανοιχτό σε ένα πλατύ κοινό -από φανατικούς θεατρόφιλους, μέχρι εκείνους που πηγαίνουν θέατρο για πρώτη φορά στη ζωή τους. Ήταν σημαντικό για εμένα από την πρώτη στιγμή, η κληρονομιά του αρχαίου δράματος -μέσα στην οποία έχω μεγαλώσει- να μη μείνει στατική».
Τέλος, μιλήσαμε για το The Doctor, την πιο πρόσφατή της δουλειά. Τι επικρατεί στο μυαλό της Κατερίνας Ευαγγελάτου: Η λογική, το συναίσθημα ή κάτι άλλο;
Για να μη χάνετε κανένα επεισόδιο της σειράς The Greatest Stories, ακολουθήστε μας στο Spotify και στα Apple Podcasts ή ακούστε μας μέσα από το CNN GREECE στο YouTube και στο cnn.gr.