ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέο Ford EcoSport: Νεανικό, μοντέρνο, έξυπνο και οικονομικό

Νέο Ford EcoSport: Νεανικό, μοντέρνο, έξυπνο και οικονομικό

Το νέο μικρό SUV της Ford, το Ford EcoSport προσεγγίζει την πιο δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως με έναν ιδιαίτερα έξυπνο τρόπο, απόλυτα προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις και το μοντέρνο τρόπο ζωής. Παράλληλα, παρέχει στον υποψήφιο κάτοχό του τη δυνατότητα να επιλέξει το συνδυασμό χαρακτηριστικών, εξοπλισμού και κινητήρων που ταιριάζει απόλυτα στις δικές του ανάγκες.

Το νέο Ford EcoSport συνδυάζει τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις και την ευελιξία ενός Fiesta -το μήκος του μόλις που ξεπερνά τα 4 μέτρα- με το στιλ και την αισθητική προσέγγιση ενός καθαρόαιμου SUV. Ταυτόχρονα, δίνει τη δυνατότητα σε όποιον θέλει να τονίσει ακόμα περισσότερο την off road εικόνα του, η οποία εξασφαλίζεται και από την αυξημένη μέχρι και τα 190 χιλιοστά απόστασή του από το έδαφος αλλά και τις προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες του, να επιλέξει την τοποθετημένη στην 5η πόρτα ρεζέρβα, παραδοσιακό αισθητικό στοιχείο των οχημάτων εκτός δρόμου.

Εξίσου έξυπνο, άνετο, ποιοτικό αλλά και πρακτικό είναι και το εσωτερικό του. Οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί ακόμα και για 5 επιβάτες, το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 325 έως και τα 1.238 λίτρα, ανάλογα με την κλίση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, αλλά και την αναδίπλωσή τους, ενώ αν υπάρχει ανάγκη το πίσω κάθισμα -ολόκληρο ή σε δύο τμήματα αναλογίας 60:40- μπορεί να έρθει ακόμα και σε κάθετη θέση. Στην πρακτικότητα συμβάλλει τόσο το διάπλατο άνοιγμα της 5ης πόρτας με το χαμηλό, για SUV κατώφλι φόρτωσης και το πολύ καλό σχήμα του πορτμπαγκάζ, όσο και οι περισσότερες από 20 θέσεις και θήκες για μικροαντικείμενα που υπάρχουν στην καμπίνα.

Και αν η άνεση είναι ο ένας παράγοντας που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του EcoSport ο άλλος είναι τα στοιχεία εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας που συνήθως υπάρχουν σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως η στάνταρ δερμάτινη επένδυση της στεφάνης του τιμονιού μαζί με τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα στο τιμόνι, ο αυτόματος κλιματισμός, οι αισθητήρες στάθμευσης πίσω και η κάμερα οπισθοπορείας, το Ford KeyFree που επιτρέπει το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα όσο και την εκκίνηση και το σβήσιμο του κινητήρα χωρίς κλειδί και βέβαια το SYNC. Το εξελιγμένο σύστημα infotainment της Ford, που εδώ συνδυάζεται με AppLink και επιτρέπει την ακρόαση μουσικής από συσκευή MP3, μνήμη USB, iPod, ή μέσω streaming από κινητό τηλέφωνο συνδεδεμένο ασύρματα μέσω Bluetooth, τη συνομιλία με ανοιχτή ακρόαση αλλά και τον έλεγχο εφαρμογών σε smartphone -IOS και Android- με απλές φωνητικές εντολές.

Ενδιαφέρον είναι πως υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα ανάγνωσης των γραπτών μηνυμάτων που δέχεται το συνδεδεμένο κινητό τηλέφωνο με φωνητική αναπαραγωγή από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου. Παράλληλα υπάρχει και το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης που καλεί αυτόματα, σε περίπτωση ατυχήματος και αν ανοίξει ένα αερόσακος ή κλείσει αυτόματα η αντλία καυσίμου, το αρμόδιο κέντρο πολιτικής προστασίας δίνοντας πληροφορίες στην τοπική γλώσσα για τη θέση του αυτοκινήτου, προκειμένου να παρασχεθεί άμεσα βοήθεια.

Ανεξάρτητα από τη δυνατότητα κλήσης άμεσης ανάγκης οι επιβάτες του EcoSport απολαμβάνουν ένα κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας, χάρη στο IPS, το έξυπνο σύστημα προστασίας του, που πέρα από τη στιβαρή και άκαμπτη δομή του πλαισίου με τις ειδικά μελετημένες ζώνες παραμόρφωσης περιλαμβάνει και 7 συνολικά αερόσακους -μεταξύ αυτών και ένας για τα γόνατα του οδηγού- ενώ φυσικά δεν λείπουν και όλα τα καθιερωμένα ηλεκτρονικά συστήματα.

FORD ECOSPORT 21

Το πόσο το νέο Ford EcoSport είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στα σύγχρονα δεδομένα γίνεται εμφανές και από τη γκάμα των κινητήρων του, βενζίνης και πετρελαίου. Πρωταγωνιστικό ρόλο εδώ έχει ο πολυβραβευμένος -έχει ανακηρυχθεί 3 συνεχόμενες φορές κινητήρας της χρονιάς- 1.0 EcoBoost. Ο high tech τρικύλινδρος turbo με την ειδική σχεδίαση για περιορισμένες εσωτερικές τριβές, την όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοποίηση του ενεργειακού περιεχομένου του καυσίμου και την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, είναι διαθέσιμος σε 2 εκδόσεις, με 125 ίππους και 170 Nm και με 140 ίππους και 180 Nm. Και οι δύο διακρίνονται για τις πολύ καλές επιδόσεις που εξασφαλίζουν (0-100 σε 12,7 και 11,8 δεύτερα αντίστοιχα, τελική ταχύτητα 180 και 185 χλμ./ ώρα), την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωσή τους είναι μόνο 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 τους μόλις 125 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ολοκαίνουργιος και επίσης τεχνολογικά προηγμένος είναι και ο diesel της γκάμας, ο 1.5 TDCI με τους 95 ίππους και τα 215 Nm ροπής, που αρκείται σε μόλις 4,4 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχούν σε εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 115 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Άξια λόγου και αναφοράς είναι η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού (EPAS) που προσαρμόζει το επίπεδο υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα, η ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση που εξασφαλίζει οδική συμπεριφορά με σπορτίφ χαρτακτηριστικά και βέβαια τα δύο συνολικά επίπεδα εξοπλισμού, τα Titanium και Titanium S.

Έτσι με 2 επίπεδα εξοπλισμού που συνδυάζονται με όλους τους διαθέσιμους κινητήρες, μπορεί πραγματικά να επιλέξει κανείς το Ford EcoSport που του ταιριάζει καλύτερα, με τις τιμές να ξεκινούν, με απόσυρση και με το προωθητικό πρόγραμμα Ford ECOINCENTIVE από 17.804 ευρώ για την έκδοση με τον 1.0 EcoBoost των 125 ίππων, από 18.404 ευρώ για αυτήν των 140 ίππων και από 19.204 ευρώ για το 1.5 TDCI των 95 ίππων.