ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το καινούργιο Range Rover διεκδικεί εκ νέου το θρόνο των SUV πολυτελείας

Το καινούργιο Range Rover διεκδικεί εκ νέου το θρόνο των SUV πολυτελείας

Το Range Rover είναι ένα από τα μοντέλα σταθμούς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας πριν από μισό και πλέον αιώνα ουσιαστικά θεμελίωσε την κατηγορία των SUV πολυτελείας.

Τώρα, έχοντας φτάσει αισίως στην 5η γενιά του, εξελίσσει το σχήμα του και γίνεται πιο σύγχρονο χωρίς όμως να ξεχάσει το παρελθόν του. Ούτε το πρόσφατο καθώς αποτελεί τη λογική συνέχεια του άμεσου προκατόχου του αλλά ούτε και το πιο μακρινό μιας και διαθέτει όλα εκείνα τα αισθητικά στοιχεία που παραδοσιακά το χαρακτηρίζουν.

Στοιχεία όπως την «αιωρούμενη» οροφή -το «εφέ» εδώ χάρη στα φυμέ κρύσταλλα και τις μαύρες κολώνες είναι ακόμα πιο έντονο- τη διαμόρφωση του πίσω μέρους με το κάθετο κάτω τμήμα του αλλά και την πέμπτη πόρτα που ανοίγει σε δύο τμήματα.

Το πιο μεγάλο σχεδιαστικό εύρημα πάντως εντοπίζεται στο πίσω μέρος, καθώς τα λεπτά και μαύρα φώτα, LED φυσικά όπως και οι προβολείς, διαμορφώνουν μια έντονη οπτική ταυτότητα. Εξίσου χαρακτηριστικές οι «καθαρές» γραμμές του αμαξώματος, όπου δεν εξέχουν ούτε καν οι χειρολαβές.

Το γνώριμο στυλ της βρετανικής εταιρείας, στην τελευταία του εξέλιξη, υπάρχει και στο εσωτερικό, όπου ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και η οθόνη του συστήματος infotainment αιωρούμενη. Οι διαγώνιοί τους είναι 13,7 και 13,1 ίντσες αντίστοιχα, ενώ φυσικά το παρόν δίνουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης, καθώς και η Alexa. H ψηφιακή βοηθός της Amazon.

Το εσωτερικό είναι πολυτελές εξ ορισμού, ενώ στα κορυφαία επίπεδα φτάνει στην τετραθέσια έκδοση με το μεγάλο (LWB) μεταξόνιο. Στον αντίποδα η 7θέσια εκδοχή, διαθέσιμη για πρώτη φορά.

Η βάση του νέου Range Rover είναι το πλαίσιο MLA-Flex (Flexible Modular Longitudinal Architecture), ενώ από κει και πέρα η ανάρτηση είναι πνευματική με νέο πίσω άξονα πέντε συνδέσμων και υπάρχει η δυνατότητα προφόρτισης των αντιστρεπτικών για τη μείωση των κλίσεων στις στροφές.

Στάνταρ εκτός από την τετρακίνηση είναι και η τετραδιεύθυνση, ενώ το κιβώτιο είναι φυσικά παντού αυτόματο.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου, είναι εξακύλινδροι 3.000 κυβικών, με ήπια υβριδική υποβοήθηση. Η απόδοσή τους κυμαίνεται από 250 (D250) έως και 400 ίππους (P400). Πιο πάνω υπάρχει ένας V8 4.400 κυβικών προέλευσης BMW με 530 ίππους, ενώ τη γκάμα συμπληρώνουν δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, πάλι με τον τρίλιτρο εξακύλινδρο, οι P440e και P510e, που όπως προδίδει και η ονομασία τους έχουν συνδυαστική ισχύ 440 και 510 ίππων αντίστοιχα.