ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Tο νέο Audi A3 Sportback έχει στυλ και ποιότητα

Tο νέο Audi A3 Sportback έχει στυλ και ποιότητα

H Audi μπορεί να περηφανεύεται πως με το Α3 δημιούργησε, το… μακρινό 1996, την premium μικρή- μεσαία κατηγορία. Επίσης και το ότι πρόσθεσε στην πορεία το αμάξωμα τύπου Sportback, που συνδυάζει τα θετικά τόσο των hatchback όσο και των στέισον σε ότι αφορά την άνεση από πλευράς χώρων.

Μάλιστα το συγκεκριμένο αμάξωμα έγινε στην πορεία τόσο δημοφιλές, γεγονός που αποδεικνύει το ευφυές της σύλληψής του, που στην καινούργια γενιά του Α3, την τέταρτη κατά σειρά, είναι το μόνο διαθέσιμο, μαζί με το σεντάν.

Γεγονός είναι όπως το ολοκαίνουργιο A3 Sportback, που μόλις ξεκινά την πορεία του και στη χώρα μας, έχει μια πιο χαρακτηριστική εμφάνιση σε σχέση με τον προκάτοχό του, χάρη στην ακόμα πιο εμφατική μάσκα Singleframe του, τα τονισμένα φτερά αλλά και το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματός του. Στην εικόνα του συμβάλλουν και οι προβολείς που είναι στάνταρ LED -προαιρετικά διατίθενται και οι τεχνολογικά προηγμένοι Matrix LED.

Ριζικές αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, καθώς η προσέγγιση είναι σύγχρονη με εύρημα τον αεραγωγό που αντιστοιχεί στον οδηγό να αποτελεί συνέχεια του πίνακα οργάνων. Ο οποίος είναι στάνταρ ψηφιακός με διαγώνιο 10,1 ιντσών αλλά χωρίς δυνατότητες επιλογών απεικόνισης. Οι τελευταίες υπάρχουν στο προαιρετικό Virtual Cockpit που έχει διαγώνιο 10,25 ή 12,3 ιντσών.

Ενδιαφέρον έχει πως ο ιδιοκτήτης του νέου Α3 μπορεί να αποκτήσει στην πορεία το Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών, μιας και η Audi, όπως και άλλοι κατασκευαστές, ακολουθεί τη σύγχρονη τάση που θέλει στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού να είναι διαθέσιμα και μετά την παραγγελία με αναβάθμιση του λογισμικού (Functions on Demand- FoD) καθότι είναι προ- εγκατεστημένα αλλά όχι ενεργοποιημένα.

Η οθόνη του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών και είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό, τους επόμενους μήνες θα είναι διαθέσιμος και ψηφιακός βοηθός που θα ενεργοποιείται με το Hello Audi, ενώ πλήρης είναι η γκάμα των διαθέσιμων συστημάτων υποβοήθησης -στάνταρ και προαιρετικών που είναι διαθέσιμα ως «πακέτα», χωρίς όμως και να εισάγονται καινά δαιμόνια στην κατηγορία. Μεταξύ αυτών των το ACA, το ενεργό (adaptive) cruise control, που διαθέτει χαρακτηριστικά ημι- αυτόνομης οδήγησης και παραμένει ενεργό μέχρι και τα 210 χλμ./ ώρα.

Από πλευράς χώρων τέσσερις επιβάτες δεν θα στριμωχτούν διόλου, ενώ το ελάχιστο μέγεθος του πορτμπαγκάζ είναι τα 380 λίτρα.

Το Audi A3 Sportback που οδήγησα στους δρόμους της Αθηναϊκής Ριβιέρας ήταν το 35 TFSI MHEV S tronic, δηλαδή αυτό των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων με ήπια υβριδική υποβοήθηση και αυτόματο κιβώτιο S tronic με το χαρακτηριστικά μικρό by wire επιλογέα.

Στο δρόμο είναι ομοιογενές, ευχάριστο και καλά στημένο, ενώ δημιουργεί την αίσθηση ενός ιδιαίτερα ποιοτικού συνόλου, την οποία επιβεβαιώνει και στην πράξη.

Η συγκεκριμένη ήπια υβριδική έκδοση ξεκινά από τις 28.990 ευρώ με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού -πέρα από αυτό υπάρχουν και τα Advanced και S line. Το εισαγωγικό Α3 Sportback είναι αυτό με τον 1.0 TFSI των 110 ίππων που ξεκινά από τις 22.430 ευρώ, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και 30 TDI, με τον κινητήρα πετρελαίου των 2.000 κυβικών και των 116 ίππων που ξεκινά από τις 27.800 ευρώ.

Στην πορεία θα προστεθούν και άλλες εκδόσεις. Μεταξύ αυτών η TFSIe plug-in (PHEV), η οποία αναμένεται το φθινόπωρο και μάλλον δεν θα ξεπερνά τη φορολογική κλίμακα των 40.000 € (ΛΤΠΦ) καθώς και το όριο των 50 γραμμαρίων CO2 το χιλιόμετρο και θα επωφελείται των ευνοϊκών φορολογικών ελαφρύνσεων που εξαγγέλθηκαν πρόσφατα.

Την ίδια περίοδο αναμένεται και μικρότερη mild hybrid έκδοση, η 30 TFSI MHEV S tronic. Προς το τέλος του έτους θα παρουσιαστεί η 30 TDI S tronic έκδοση, στις αρχές του 2021 αυτή του φυσικού αερίου (CNG) και θα ακολουθήσουν τα σπορ S3 και RS3. Το τελευταίο θα κινείται από τον πεντακύλινδρο των 2.500 κυβικών και εκτός απροόπτου θα ξεπερνά τους 400 ίππους.