Αυτοκίνητο: Το νέο Hyundai i20 είναι νεανικό και σύγχρονο και θα έχει και γρήγορη έκδοση Ν 200 ίππων
Το i20 είναι από τα best sellers της γκάμας της Hyundai και λογικά οι ιθύνοντες της Κορεάτικης εταιρείας δίνουν ιδιαίτερη σημασία και προσοχή στη νέα του γενιά. Η οποία με βάση τον αρχικό προγραμματισμό, αν αυτός δεν ανατραπεί κυρίως λόγω κοροναϊού, θα είναι στη χώρα μας στις αρχές του καλοκαιριού.
Το καινούργιο i20 λοιπόν δεν μεγάλωσε ουσιαστικά σε σχέση με την τρέχουσα εκδοχή του -το μήκος του αυξήθηκε μόλις κατά 5 χιλιοστά- όμως η μείωση του ύψους του κατά 23 χιλιοστά και η αύξηση του πλάτους κατά 30, έχουν αλλάξει τις αναλογίες του αμαξώματός του. Τις έχουν κάνει πιο νεανικές και δυναμικές, ενώ ενισχυτικά προς την ίδια κατεύθυνση λειτουργεί και η καινούργια εκδοχή της πιο κάθετης πλέον εξαγωνικής μάσκας καθώς και η υιοθέτηση της πιο πρόσφατης σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας.
Η οποία ονομάζεται Sensuous Sportiness και χαρακτηρίζεται, εδώ τουλάχιστον, από μια χαρακτηριστική διαμόρφωση της πίσω κολώνας. Εξίσου χαρακτηριστικά είναι και τα πίσω φώτα, μιας και ενώνονται μεταξύ τους δημιουργώντας ένας επιπρόσθετο στοιχείο αναγνώρισης.
Οριακή, μόλις κατά 10 χιλιοστά, είναι και η αύξηση του μεταξονίου αλλά από ότι φαίνεται οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές των Κορεατών εκμεταλλεύθηκαν καλύτερα τους χώρους στο εσωτερικό. Τουλάχιστον αυτό διαφαίνεται από την αύξηση κατά 25 λίτρα του πορτμπαγκάζ, που πλέον φτάνει την απόλυτα ικανοποιητική για την κατηγορίας τιμή των 351 λίτρων.
Αυτό που προσέχει κανείς ευθύς εξαρχής στην καμπίνα επιβατών του νέου i20 είναι το ενιαίο οπτικά σύνολο που δημιουργείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και από την ελεύθερη οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Εδώ η διαγώνιος κυμαίνεται από 8,0 έως και 10,25 ίντσες, ενώ ο εξοπλισμός μπορεί να γίνει πλήρης σε ότι αφορά την ασφάλεια, την υποβοήθηση, τη διασύνδεση και την άνεση. Ενδιαφέρον στοιχείο εξοπλισμού είναι και το προαιρετικό premium ηχοσύστημα της Bose.
Ο εισαγωγικός κινητήρας του καινούργιου i20 θα είναι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 1.200 κυβικών και των 84 ίππων. Από κει και πάνω υπάρχει ο τρικύλινδρος turbo 1.0 T-GDI στις εκδόσεις του των 100 και 120 ίππων. Η μεν πρώτη είναι διαθέσιμη προαιρετικά και με ήπια υβριδικό σύστημα με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, ενώ η δεύτερη και ισχυρότερη είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με αυτό. Και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις που είναι στάνταρ στην περίπτωση των συνόλων με ήπια υβριδική υποβοήθηση.
Στην πορεία θα παρουσιαστεί και η κορυφαία έκδοση του μοντέλου, η i20N, με περίπου 200 ίππους από 1.600 κυβικά, που θα διαφοροποιείται και οπτικά.