Αυτοκίνητο: Το καινούργιο Skoda Kamiq είναι πολυτάλαντο
Τα λεγόμενα κόμπακτ SUV παρουσιάζουν το τελευταίο καιρό μια σημαντική αύξηση της δημοτικότητάς τους. Η οποία σε μεγάλο βαθμό δικαιολογείται από το συνδυασμό της ευελιξίας που εξασφαλίζουν οι σχετικά μικρές εξωτερικές τους διαστάσεις με τους ικανοποιητικούς χώρους στο εσωτερικό.
Αυτή είναι και η γενική φιλοσοφία που διέπει και το νέο, το τρίτο κατά σειρά SUV της Skoda, που τοποθετείται στη βάση της γκάμας της, το Kamiq. Το οποίο σύμφωνα με τη λογική αλλά και την παράδοση της τσέχικης εταιρεία φλερτάρει από πλευράς διαστάσεων και με την αμέσως επόμενη κλάση. Κι αυτό γιατί το μήκος του φτάνει τα 4,241 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του είναι με 2.653 χιλιοστά το μεγαλύτερο μεταξύ των κόμπακτ SUV.
Οι μηχανικοί των Τσέχων έχουν εκμεταλλευθεί και τις δύο αυτές διαστάσεις στο έπακρο, με αποτέλεσμα το Kamiq να έχει τους πλέον άνετους χώρους της κατηγορίας του για τους επιβάτες. Όσο για το επίσης μεγάλο πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 400 έως και τα 1.395 λίτρα, ενώ έχει και πολύ πρακτικό σχήμα.
Πέρα από τους χώρους έχει δοθεί έμφαση και στην πρακτικότητα (και με τα στοιχεία Simply Clever που είναι διαθέσιμα), όπως άλλωστε σε κάθε Skoda, ενώ το Kamiq είναι το πρώτο μικρό SUV που μπορεί να εξοπλιστεί και με ηλεκτρική πίσω πόρτα.
Η σχεδίαση του εσωτερικού, η οποία πιστώνεται στην ομάδα στην οποία είναι επικεφαλής ο Έλληνας Δημήτρης Δαρκούδης, ακολουθεί πιστά τη νέα αισθητική προσέγγιση της Skoda. Με τη μεγάλη ελεύθερη οθόνη του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό, με τον προαιρετικό ψηφιακό πίνακα οργάνων, την πολύ καλή εργονομία και κυρίως με τα μαλακά, ποιοτικά πλαστικά που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ιδιαίτερα θετικής εντύπωσης.
Στεκόμαστε στο τελευταίο αφενός γιατί δεν είναι ο κανόνας στη συγκεκριμένη κατηγορία και αφετέρου γιατί αποδεικνύει και την προσοχή που έχουν δώσει οι Τσέχοι στο Kamiq. Η οποία διαφαίνεται και από την εξωτερική του εικόνα. Ναι μεν η οικογενειακή γραμμή της μάρκας γενικά και των SUV της ειδικά είναι παρούσα αλλά από την άλλη η χρήση των διαχωρισμένων προβολέων -για πρώτη φορά σε Skoda- αλλά και της τελευταίας, σύγχρονης μάσκας (εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Scala) κατορθώνουν να του προσδώσουν μια δική του προσωπικότητα και έναν πιο νεανικό αέρα. Ειδικά συγκριτικά με τα μεγαλύτερα Karoq και Kodiaq.
Στο δρόμο, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το στην περιοχή γύρω από το Στρασβούργο, το μικρότερο πια SUV της Skoda αποδεικνύεται ευέλικτο -ειδικά μέσα στην πόλη- και ευχάριστο. Με σωστή ρύθμιση της ανάρτησής του, που παρά τα 188 χιλιοστά της απόστασής του από το έδαφος δεν επιτρέπει ούτε τις μικρο- κινήσεις του αμαξώματος ούτε τις κλίσεις στις στροφές και εξασφαλίζει και ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό επίπεδο άνεση, καθώς και με ένα αρκετά ακριβές σύστημα διεύθυνσής του. Μάλιστα με το προαιρετικό Sport Chassis Control, που έχει αφενός μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά και αφετέρου δύο προγράμματα οδήγησης, μπορεί κανείς να επιλέξει (με το Sport) μια πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και μια πιο άμεση απόκριση τόσο του συστήματος διεύθυνσης όσο και του αυτόματου κιβωτίου, εφόσον υπάρχει, αλλά και το κινητήρα.
Το εσωτερικό του νέου Kamiq χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και τα μαλακά, ποιοτικά πλαστικά του τελευταίου που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πολύ προσεγμένης εικόνας. Πηγή: Skoda
Τα Kamiq που είχαμε στη διάθεσή μας στην Αλσατία κινούνταν είτε από τον τρικύλινδρο 1.0 TSI των 115 ίππων είτε από τον τετρακύλινδρο diesel 1.6 TDI. Και τα δύο υπερ- τροφοδοτούμενα σύνολα αποδίδουν 115 ίππους, ενώ οι επιλογές κιβωτίων για τον πρώτο είναι είτε ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7. Ο diesel στη χώρα μας θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμος με αυτόματο κιβώτιο.
Ο 1.0 TSI όπως και σε άλλα μοντέλα του ομίλου Volkswagen που χρησιμοποιείται έτσι και εδώ αποδεικνύεται ελαστικός από αρκετά χαμηλά και ζωντανός. Ειδικά στη μεσαία περιοχή λειτουργίας του, όπου ο οδηγός αν ασχοληθεί λίγο με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι εύκολο να τον διατηρήσει. Στην περίπτωση αυτή θα είναι και ιδιαίτερα οικονομικός -μια μέση τιμή λίγο κάτω από τα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι εφικτή. Ο 1.6 TDI, χάρη στη μεγαλύτερη ροπή του είναι ακόμα πιο άμεσος και δεν δείχνει να πιέζεται καθόλου, ενώ ο συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων είναι ιδιαίτερα καλός.
Η βάση της γκάμας είναι ο 1.0 TSI των 95 ίππων, αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ θα ακολουθήσει ο 1.0 TGI των 90 ίππων που κατά βάση καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG) και έχει να επιδείξει ιδιαίτερα χαμηλά λειτουργικά έξοδα, καθώς και ο 1.5 TSI των 150 ίππων..
Το καινούργιο Skoda Kamiq θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το Νοέμβριο -το 1.0 TGI από το νέο χρόνο- και σε τιμές που θα ξεκινούν κάτω από τις 17.000 ευρώ.