Η θέση του συνοδηγού στα αμερικάνικα πικάπ δεν είναι και η πιο ασφαλής
H λογική λέει πως τα πιο μεγάλα σε μήκος αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερες ζώνες απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται σε μια σύγκρουση, οπότε θα προστατεύουν και καλύτερα τους επιβάτες τους.
Αυτός είναι ο κανόνας αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις οι οποίες δεν είναι άλλες από τα θηριώδη πικαπ που είναι τόσο δημοφιλή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Κι αυτό γιατί το IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) των ΗΠΑ εκτέλεσε μια πλήρη σειρά δοκιμών και crash tests 11 συνολικά «αγροτικών» και τα αποτελέσματα δεν ήταν τόσο καλά όσο θα περίμενε κανείς με βάση τις διαστάσεις των συγκεκριμένων μοντέλων.
Το μόνο (Chevrolet Colorado, Chevy Silverado 1500, Ford F-150, GMC Canyon, GMC Sierra 1500, Honda Ridgeline, Nissan Frontier, Nissan Titan, Ram 1500, Toyota Tacoma και Toyota Tundra) που πήρε τη βαθμολογία «Καλώς» σε όλες τις δοκιμές πρόσκρουσης ήταν το F150 της Ford. Το γενικό συμπέρασμα που προέκυψε από την όλη διαδικασία είναι πως σχεδόν το σύνολο των πικάπ -μόνο 2 υστέρησαν οριακά στη συγκεκριμένη δοκιμασία- προστατεύουν απόλυτα ικανοποιητικά τον οδηγό στην περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης με μερική επικάλυψη.
Δεν κάνουν όμως το ίδιο και με το συνοδηγό στην περίπτωση που υπάρχει αντίστοιχη σύγκρουση από τη δική του πλευρά. Εδώ μόνο τρία, τα Ford F-150, Nissan Titan και Ram 1500 αξιολογήθηκαν με «Καλώς», τα Honda Ridgeline και Toyota Tacoma ήταν απλά αποδεκτά, ενώ όλα τα υπόλοιπα ήταν από οριακά και κάτω, με αποτέλεσμα η θέση δίπλα από τον οδηγό να έχει σημαντικά αυξημένες πιθανότητες τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος.
Γενικά πάντως οι μηχανικοί και οι ειδικοί του IIHS κατέληξαν πως στην κατηγορία των πικαπ πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά σε ότι αφορά την ασφάλεια, οπότε εδώ το μέγεθος ουσιαστικά λίγο μετράει.