ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τέλος εποχής για το σπορ Ford Focus RS

Τέλος εποχής για το σπορ Ford Focus RS

Το Focus RS είναι από τα πιο εμβληματικά σύγχρονα μοντέλα αυτοκινήτων της Ford, αλλά αν θέλει κανείς να το αποκτήσει δεν θα πρέπει να το σκέφτεται ακόμα για πολύ. Αντίθετα μάλιστα, θα πρέπει να το παραγγείλει γρήγορα.

Κι αυτό γιατί στις 6 Απριλίου, πάνω κάτω 27 μήνες από την έναρξή της, η παραγωγή του θα ανασταλεί. Ο λόγος θα μπορούσε να είναι η εφαρμογή των νέων προδιαγραφών μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων που είναι γνωστές ως WLTP και έχουν δημιουργήσει θέματα και σε άλλα σπορ μοντέλα, όπως τη M3 της BMW που επίσης σταματά η διάθεσή της.

Στην περίπτωση του κορυφαίου Focus ο λόγος κατά τη Ford είναι πολύ πιο απλός: υπάρχει αλλαγή γενιάς στο απλό μοντέλο που αποτελεί τη βάση και για το RS, οπότε μοιραία σταματά να είναι διαθέσιμο και το τελευταίο. Το ολοκαίνουργιο Focus δεν θα είναι στην έκθεση της Γενεύης, παρά το ότι η εταιρεία θα δώσει το παρόν. Θα παρουσιαστεί επίσημα σε ειδική εκδήλωση και κατά πάσα πιθανότητα μέσα στον Απρίλιο.

Ο χρονικός ορίζοντας για το διάδοχο του Focus RS είναι βέβαια ακόμα πιο μεγάλος, μιας και δεν αναμένεται κάτι πριν από το 2020.

Πάντως με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της πορείας του στη Μεγάλη Βρετανία θα είναι διαθέσιμη μια συλλεκτική έκδοσή του, η Heritage Edition. Η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 50 μονάδες, όλες βαμμένες σε ένα χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα. Την εικόνα του Ford Focus RS Heritage Edition ολοκληρώνουν οι ζάντες, η πίσω αεροτομή και οι εξωτερικοί καθρέφτες σε μαύρο χρώμα καθώς και οι γκρι δαγκάνες των φρένων. Όσο για τον 2.3 ΕcoBoost η απόδοσή του για την περίσταση ανεβαίνει στους 375 ίππους (από 350) με τη βοήθεια ενός κιτ της Mountune, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει και ένα μηχανικού μπλοκέ διαφορικό της Quaife.