ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πιο γρήγορο αυτοκίνητο πριν το Koenigsegg Agera RS, η Mercedes W 125, έχει ηλικία 80 ετών

Το πιο γρήγορο αυτοκίνητο πριν το Koenigsegg Agera RS, η Mercedes W 125, έχει ηλικία 80 ετών

Η εντύπωση είναι πως το Koenigsegg Agera RS με την τελική ταχύτητα των 447,19 χλμ./ ώρα αντικατέστησε στην κορυφή της λίστας των πιο γρήγορων αυτοκινήτων του κόσμου τη Bugatti Veyron Super Sport. Είναι όμως τα πράγματα έτσι;

Αν αφήσουμε στην άκρη τα περί πιο γρήγορου μοντέλου παραγωγής, καθώς αν το λάβουμε υπόψη ούτε το Koenigsegg αλλά ούτε και ο επίδοξος σφετεριστής του τίτλου Hennessey Venom F5 πληρούν τις προϋποθέσεις, τότε το δεύτερο πιο γρήγορο αυτοκίνητο του κόσμου αυτού όχι μόνο δεν είναι η Bugatti Veyron αλλά δεν είναι ούτε καν σύγχρονο. Επίσης και σε αντίθεση με τη Bugatti που πέτυχε την επίδοσή της στην πίστα υψηλών ταχυτήτων Ehra-Lessien του ομίλου Volkswagen, έχει μετρηθεί σε δημόσιο δρόμο, όπως και το Agera RS.

Πρόκειται για την Mercedes W 125 Rekordwagen, που πριν από σχεδόν 8 δεκαετίες, πιο συγκεκριμένα στις 28 Ιανουαρίου του 1938, πέτυχε στην ολοκαίνουργια τότε Autobahn που συνέδεε τη Φρανκφούρτη με το Ντάρμσταντ, ταχύτητα 432,70 χλμ./ ώρα. Πρόκειται για το μέσο όρο των τελικών του προς τις δύο κατευθύνσεις και έτσι το ρεκόρ είναι επίσημο, ενώ οδηγός ήταν ο Rudolf Caracciola, αστέρας της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes εκείνης της εποχής που μετείχε στα τότε Γκραν Πρι με τα θρυλικά Ασημένια Βέλη.

To αυτοκίνητο του ρεκόρ, όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες -η ταινία εποχής που μπορείτε να δείτε στη συνέχεια δείχνει μια άλλη προσπάθεια επίτευξης ρεκόρ- είναι εξαιρετικά αεροδυναμικό -ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του είναι ένα εκπληκτικό ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα 0,157- με χαρακτηριστικό αδρακτοειδές αμάξωμα και λιλιπούτειες εισαγωγές αέρα στο εμπρός του μέρος.

Μάλιστα οι εισαγωγές αέρα ήταν τόσο μικρές που παρείχαν μόνο τον απαραίτητο αέρα για τη λειτουργία του κινητήρα και σε καμία περίπτωση δεν συνέβαλαν στην ψύξη του. Αυτή εξασφαλιζόταν από μια δεξαμενή 500 λίτρων που γέμιζε με πάγο και νερό και περίβαλε το ψυγείο του κινητήρα. Ο οποίος ήταν ένας θηριώδης V12 5.577 κυβικών με δύο μηχανικούς υπερσυμπιεστές (kompressor) που απέδιδε 736 ίππους, τιμή που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ακόμα και μετά από 80 ολόκληρα χρόνια.

H Mercedes W 125 Rekordwagen -δεν πρόκειται για ρέπλικα αλλά για το ίδιο το αυτοκίνητο του ρεκόρ- βρίσκεται στο μουσείο της Mercedes στη Στουτγκάρδη.