Πιερρακάκης: Οι Έλληνες έσπευσαν να αποκτήσουν online πιστοποιητικά
Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα κινήθηκε η ανταπόκριση των Ελλήνων πολιτών στη διάθεση της δυνατότητας για online έκδοση πιστοποιητικών γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης από το ψηφιακό βήμα του Delphi Economic Forum, από χθες το απόγευμα στις 7 μ.μ. μέχρι και σήμερα το πρωί στις 11 π.μ. εκδόθηκαν μέσω του gov.gr πάνω από 4000 πιστοποιητικά. Συγκεκριμένα, σε ένα διάστημα 16 ωρών, εκδόθηκαν 2.701 πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, 1.272 γέννησης και 210 ιθαγένειας.
Επιπλέον, σήμερα το μεσημέρι ο αριθμός των εκδοθέντων πιστοποιητικών έφθασαν στα 1000 την ώρα, ενώ το ζενίθ ήταν η έκδοση 75 πιστοποιητικών μέσα σε ένα δευτερόλεπτο!
Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι μέσα στο καλοκαίρι θα θεσμοθετηθεί ο Ενιαίος Προσωπικός Αριθμός που θα αντικαταστήσει σταδιακά όλους τους υπόλοιπους αριθμούς και αρχικά θα είναι ουσιαστικά ο ΑΦΜ.
Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι το πρόβλημα της χώρας δεν είναι στο hardware, δηλαδή στις υποδομές, όσο στο software, δηλαδή στις αργές διαδικασίες και στην έλλειψη οργάνωσης. «Στόχος του νεοσύστατου υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ακριβώς αυτός, να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες, να είναι εύκολη η αλληλεπίδραση πολιτών-κράτους, να μειωθεί η γραφειοκρατία», είπε ο υπουργός. Το υπουργείο λειτουργεί σαν ένας «τεχνικός σύμβουλος» άλλων υπουργείων.
Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε γενικότερα στη φιλοσοφία της κυβέρνησης και την επιλογή της χώρας να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία προς την κατεύθυνση της ενδυνάμωσης των πολιτών κατά τη διάρκεια της αντιμετώπισης της κρίσης του COVID-19. Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις ασφαλιστικές δικλείδες για τα δεδομένα των πολιτών, ο υπουργός σημείωσε:
«Καταρχήν είναι πολύ καλό το ότι έχουμε ευρωπαϊκές ασφαλιστικές δικλείδες, η Ευρώπη είναι πάνω από όλα μία ρυθμιστική και νομοθετική υπερδύναμη, το GDPR είναι μία Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία. Στην Αμερική δεν υπάρχει GDPR όπως υπάρχει στην Ευρώπη. Το γεγονός ότι δημιουργούμε το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση των δεδομένων και της πληροφορίας είναι το αναγκαίο βήμα για να μπορέσουμε να προστατέψουμε τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Κάποιες χώρες ακολούθησαν μία στρατηγική "Α" δηλαδή χρησιμοποίησαν τεχνολογία κυρίως σε σχέση με την ανίχνευση των κρουσμάτων, ενώ εμείς ακολουθήσαμε μία στρατηγική "Β". Πήραμε μία υφιστάμενη στρατηγική μας επιλογή, δηλαδή την απλούστευση και τη ψηφιοποίηση και τη χρησιμοποιήσαμε για την ενδυνάμωση του πολίτη και την τήρηση των μέτρων κοινωνικής απόστασης.
Τα όποια δεδομένα χρησιμοποιήσαμε ήταν ανωνυμοποιημένα. Ακόμη και το 13033 που είχε αμιγή σχέση με τον κορωνοϊό, ήταν ένα εργαλείο του οποίου τα δεδομένα δεν βλέπαμε, τα πετάγαμε. Γιατί είμαστε σε αυτή τη φιλοσοφική γραμμή. Άρα νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να μη βλέπει κανείς τη τεχνολογία ως αυτοσκοπό. Οι δυνατότητές της είναι τεράστιες αλλά πρέπει εν τέλει πάντοτε να ενδυναμώνει τους πολίτες και να στεκόμαστε στο πώς έρχεται να συμβάλει στο υφιστάμενο αξιακό μας πλαίσιο. Νομίζω ότι αυτό το έχουμε κατοχυρώσει ως Ευρωπαίοι και νομίζω ότι τη προηγούμενη περίοδο αποδείξαμε ότι μπορούμε να το κατοχυρώσουμε και ως Έλληνες».