Στα νησιά μεταφέρεται η «μάχη» των σούπερ μάρκετ
Τα νησιά μπαίνουν στο επίκεντρο του ανταγωνισμού μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ μετά την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, λόγω των αυξημένων αφίξεων τουριστών.
Είναι εξάλλου χαρακτηριστικό ότι κατά κύριο λόγο οι επενδυτικές κινήσεις που έγιναν από αρκετές μεγάλες αλυσίδες του κλάδου του προηγούμενους μήνες ήταν προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης των δικτύων τους σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση. Μάλιστα όχι μόνο στα νησιά αλλά και σε δημοφιλείς, τουριστικά, περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.
Είτε με εξαγορές τοπικών αλυσίδων που έχουν ήδη «χτίσει» παρουσία, είτε μέσω οργανικής ανάπτυξης, δηλαδή με νέα καταστήματα που δημιουργούν εκεί, όπου είχαν περιορισμένη ή καθόλου παρουσία.
Η Κρήτη λόγω του μεγέθους του νησιού και των πολυάριθμων επισκεπτών έχει βρεθεί στο επίκεντρο των σημαντικότερων επενδύσεων του κλάδου όπως επίσης και τα δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγορές που έχουν γίνει από πλευράς των αλυσίδων, σημαντικές κινήσεις πραγματοποίησε η αλυσίδα Μασούτης. Η περσινή συμφωνία της με την κρητική ΣΥΝΚΑ, της οποίας απέκτησε το 50%, τη βοήθησε ώστε να αποκτήσει πρόσβαση τόσο στην Κρήτη όσο και σε Κέρκυρα και Κυκλάδες. Επίσης με την εξαγορά των 5 καταστημάτων της εταιρείας «Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ» διεύρυνε την παρουσία της σε Μύκονο και Σαντορίνη.
Από την πλευρά της και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ενίσχυσε την παρουσία της στην Κρήτη αποκτώντας 17 καταστήματα του ομίλου Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο αλλά και την αλυσίδα Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες.
Μέσω οργανικής ανάπτυξης, αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια στα νησιά δημιουργώντας νέα καταστήματα στο δίκτυο τους οι αλυσίδες, Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl και My Market. Πέραν των μεγάλων και δημοφιλών νησιών μάλιστα, έχουν στρέψει πλέον το ενδιαφέρον τους σχεδόν στο σύνολο της νησιωτικής χώρας, εκεί κυρίως που έως τώρα η καθεμία εξ αυτών είχε περιορισμένη παρουσία.
Έμφαση στις τουριστικές περιοχές, επιλέγοντάς τις για την πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτυού της, είχε δώσει και η Carrefour, στην επιστροφή της πέρσι στην ελληνική αγορά μέσω της συνεργασίας της με τη Retail and Μore.