H απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τις τιμές των προϊόντων
«Διαφήμιση, η οποία συγκρίνει τιμές μεταξύ προϊόντων που πωλούνται σε καταστήματα διαφορετικής κατηγορίας και διαφορετικού μεγέθους είναι ανεπίτρεπτη υπό ορισμένες περιστάσεις», αποφάνθηκε σήμερα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Μία τέτοια διαφήμιση ενδέχεται, επίσης, να είναι παραπλανητική, αναφέρει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, «εάν δεν παρέχεται στον καταναλωτή, κατά τρόπο σαφή και με την ίδια τη διαφήμιση, η πληροφορία ότι τα συγκρινόμενα καταστήματα είναι διαφορετικής κατηγορίας και διαφορετικού μεγέθους».
Η υπόθεση έφθασε στο Δικαστήριο του Λουξεμβούργου, με αφορμή τηλεοπτική διαφημιστική εκστρατεία εταιρείας, με τίτλο: «Εγγύηση χαμηλότερης τιμής». Αυτή η διαφήμιση συνέκρινε τις τιμές 500 προϊόντων μεγάλων εταιρειών με εκείνες ανταγωνιστικών καταστημάτων και προσέφερε στον καταναλωτή επιστροφή της διαφοράς της τιμής εις διπλούν, εάν αυτός έβρισκε κάποιο από τα συγκεκριμένα προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή αλλού.
Από το δεύτερο τηλεοπτικό διαφημιστικό μήνυμα, τα καταστήματα που επιλέγονταν για τη σύγκριση ήταν στο σύνολό τους σούπερ μάρκετ, ενώ τα καταστήματα που έκανε τη διαφήμιση ήταν στο σύνολό τους υπεραγορές. Αυτή η πληροφορία εμφανιζόταν μόνο με μικρότερους χαρακτήρες κάτω από την επωνυμία.
Το ανταγωνιστικό κατάστημα αξίωσε, ενώπιον της γαλλικής δικαιοσύνης, την παύση της εν λόγω διαφημίσεως καθώς και αποζημίωση για παραπλανητική διαφήμιση.