Το Facebook αλλάζει τακτική και επαναπροσδιορίζει την πολιτική προτύπων
Το Facebook έχει δεχτεί πολλές επικρίσεις το τελευταίο διάστημα για ποστ που διέγραφε, θεωρώντας τα ακατάλληλα. Δεν ήταν. Για αυτό και οι αντιδράσεις των χρηστών του –και όχι μόνο– ήταν έντονες.
Ένα παράδειγμα είναι η λογοκρισία του κοινωνικού δικτύου προς τη φωτογραφία με το κορίτσι της ναπάλμ, την οποία θεώρησε «άσεμνη», διαγράφοντας την από την από την σελίδα της νορβηγικής εφημερίδας Aftenposten.
Ένα δεύτερο ακόμα πιο πρόσφατο δείγμα της πολιτικής του είναι η αφαίρεση ενός βίντεο για τον καρκίνο του μαστού, το οποίο είχε αναρτηθεί από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Cancerfonden.
Η δημόσια κατακραυγή στα δύο αυτά παραδείγματα ήταν τεράστια.
Από το να ζητά συνεχώς συγγνώμη για τις «γκάφες» του, το Facebook αποφάσισε να κάνει κάτι καλύτερο και πολύ πιο απλό: να αλλάξει τακτική.
Οι δύο αντιπρόεδροι της εταιρείας, Τζόελ Κάπλαν και Τζάστιν Οσόφσκι, συνυπέγραψαν σχετική ανακοίνωση, στην οποία παραδέχονται ότι η παρατήρηση των παγκόσμιων προτύπων της κοινότητας είναι μια περίπλοκη διαδικασία.
Συγκεκριμένα, οι αντιπρόεδροι του κολοσσού αναφέρουν:
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουμε να επιτρέπουμε την ανάρτηση περισσότερων στοιχείων, τα οποία οι χρήστες θωρούν αξιόλογα ή σημαντικά για το δημόσιο ενδιαφέρον –ακόμα κι αν αυτά θα μπορούσαν να παραβιάσουν τα πρότυπά μας.
Θα είμαστε σε συνεχή επαφή με την κοινότητά και τους συνεργάτες μας ώστε να δούμε πώς θα το επιτύχουμε αυτό, τόσο μέσω νέων εργαλείων όσο και μέσω νέων προσεγγίσεων. Στόχος μας είναι να επιτρέπουμε την ανάρτηση περισσότερων εικόνων και ιστοριών, οι οποίες δεν θίγουν την ασφάλεια των χρηστών ή παρουσιάζουν σκληρές εικόνες για τους ανηλίκους ή όσους δεν θέλουν τις δουν.
Στην ανακοίνωσή τους οι Κάπλαν και Οσόφσκι καταλήγουν στο ότι ο νεός στόχος της εταιρείας είναι να διοχετεύσουν τις αξίες της κοινότητας και να βεβαιωθούν ότι οι πολιτικές τους αντικατοπτρίζουν τα συμφέροντα της διαδικτυακής κοινότητας.
Κάποιες από τις αλλαγές που προβλέπονται είναι η στενή συνεργασία με ειδικούς, εκδότες, δημοσιογράφους, φωτογράφους και αξιωματούχους της επιβολής του νόμου.
Τέλος, οι δύο υπεύθυνοι του Facebook τονίζουν:
Είμαστε ευγνώμονες για τις συμβουλές που μας έδωσαν τόσοι πολλοί άνθρωποι, οι οποίες μας βοηθούν να κάνουμε τα πράγματα σωστά.
Αξίζει να σημειωθεί πως το μεγάλο αφεντικό του Facebook, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, δεν έχει τοποθετηθεί προσωπικά στα ζητήματα αυτά.