TECH

Facebook: Ελληνικό το νέο όνομα της εταιρείας του Ζούκερμπεργκ

Facebook: Ελληνικό το νέο όνομα της εταιρείας του Ζούκερμπεργκ
AP Photo / Eric Risberg

Μια ελληνική λέξη επέλεξε ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ για τη μετονομασία της εταιρείας του.

Πρόκειται για την ελληνική λέξη «μετά» που επέλεξε για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν».

Ο Ζούκερμπεργκ, ανακοίνωσε την Πέμπτη 28 Οκτωβρίου ότι το Facebook μετονομάζεται σε Meta, δηλώνοντας πως το όνομα εκπροσωπεί καλύτερα τη δραστηριότητά της.

Είπε χαρακτηριστικά, ότι η εταιρεία του μετονομάζεται σε Meta σε μια προσπάθεια να περιλάβει το όραμά της για την εικονική πραγματικότητα στο μέλλον - αυτό που ο Ζούκερμπεργκαποκαλεί «μετασύμπαν». Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, έχει περιγράψει το «μετασύμπαν» ως ένα «εικονικό περιβάλλον», στο οποίο μπορεί κανείς να μπει αντί να κοιτάει απλώς στην οθόνη.

Ουσιαστικά, είναι ένας κόσμος ατελείωτων, διασυνδεδεμένων εικονικών κοινοτήτων όπου οι άνθρωποι μπορούν να συναντηθούν, να εργαστούν και να παίξουν, χρησιμοποιώντας ακουστικά εικονικής πραγματικότητας, γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, εφαρμογές smartphone ή άλλες συσκευές.

Ακριβώς όπως τα smartphone αντικατέστησαν τους επιτραπέζιους υπολογιστές, ο Ζούκερμπεργκ στοιχηματίζει ότι το «μετασύμπαν» θα είναι ο επόμενος τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι θα αλληλεπιδρούν με τους υπολογιστές και μεταξύ τους.

Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν.

Βλέπουν ελιγμό για τις αποκαλύψεις Χάουγκεν

Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.

Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.

Πάντως ο Ζούκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.

«Σήμερα μας βλέπουν ως εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης», είπε ο Ζάκερμπεργκ. «Αλλά στο DNA μας είμαστε μια εταιρεία που κατασκευάζει τεχνολογία για να συνδέει τους ανθρώπους», πρόσθεσε εξηγώντας το όραμα του.

«Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική»

«Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική», αναφέρει σε ανάρτησή του ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ εξηγώντας το επόμενο βήμα της εταιρείας του.

«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό. Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες.

Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική - ένα ενσώματο διαδίκτυο όπου θα είστε μέσα στην εμπειρία, όχι απλώς θα την κοιτάτε. Το αποκαλούμε αυτό metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε.

Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας. Καθώς το νέο μας εμπορικό σήμα αρχίζει να εμφανίζεται στα προϊόντα μας, ελπίζω ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα γνωρίσουν το εμπορικό σήμα Meta και το μέλλον που αντιπροσωπεύουμε».