MWC 2021: Διεθνές ενδιαφέρον για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Ανανεώθηκε:
Το έντονο ενδιαφέρον των επισκεπτών του φετινού Mobile World Congress συγκέντρωσαν οι εταιρείες και οργανισμοί που συμμετείχαν στο ελληνικό περίπτερο και στην αποστολή που διοργανώθηκε για το ετήσιο «ραντεβού» του παγκόσμιου οικοσυστήματος καινοτομίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο εκθεσιακό κέντρο Fira Gran Via της Βαρκελώνης.
Τα μέλη της ελληνικής αποστολής εξέφρασαν την ικανοποίησή τους τόσο για τις επαφές που πραγματοποιήθηκαν με στελέχη εταιρειών, φορέων και οργανισμών από ολόκληρο τον κόσμο, όσο και για τις συζητήσεις που υπήρξαν για θέματα που άπτονται της προώθησης του οικοσυστήματος καινοτομίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Το Mobile World Congress (MWC) 2021 πραγματοποιήθηκε μεταξύ 28 Ιουνίου - 1 Ιουλίου και ο αριθμός των επισκεπτών του πλησίασε τις 30.000. Η εκδήλωση χαρακτηρίζεται ως επιτυχημένη, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών που υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Δεν είναι τυχαίο ότι εφέτος συμμετείχαν κορυφαίοι ομιλητές από ολόκληρο τον κόσμο, προεξάρχοντος του Elon Musk.
Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν 31 εταιρείες και οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στον χώρο της καινοτομίας. Τον συντονισμό είχε ο Σύνδεσμος Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Enterprise Greece.
«Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από την παρουσία των επιχειρήσεων και οργανισμών που συμμετείχαν στην εθνική αποστολή, αλλά και από τις επαφές που έγιναν στο πλαίσιο του MWC 2021», σημείωσε ο Γιώργος Μαρκατάτος, Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΚΕΕ.
«Ήταν μία ευκαιρία να διευρύνουμε την επικοινωνία και γνωριμία των ελληνικών επιχειρήσεων και φορέων καινοτομίας με πιθανούς συνεργάτες, πελάτες και προμηθευτές από το εξωτερικό, αλλά και να δείξουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις, όποιες και αν είναι οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί».
Μία σημαντική εξέλιξη που σημειώθηκε στο MWC 2021 ήταν ότι έγιναν οι πρώτες επαφές μεταξύ φορέων καινοτομίας από 7 χώρες στην Ευρώπη και την ευρύτερη γεωγραφική περιοχή (Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία, Δανία, Ολλανδία, Ελβετία και Ισραήλ), προκειμένου να ξεκινήσουν μία συμμαχία για να προωθηθεί καλύτερα η ευρωπαϊκή καινοτομία. Τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής αναμένεται να γίνουν εμφανή στο MWC 2022, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο τέλος Φεβρουαρίου 2022.
Επίσης, στη φετινή αποστολή συμμετείχαν πολλές νέες, καινοτόμες επιχειρήσεις, οι οποίες παρουσίασαν φρέσκιες ιδέες που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον από πολλές διεθνείς εταιρείες.
Σε επίπεδο επικοινωνίας, η αποστολή κατέγραψε εξαιρετικά αποτελέσματα. Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του φετινού MWC έγινε προβολή όλων των εταιρειών που συμμετείχαν στην αποστολή σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να επιτευχθεί 725% αύξηση στα retweets σε σχέση με την αντίστοιχη εκδήλωση του 2019, 560% αύξηση των posts, ενώ πάνω από 1.000 ενδιαφερόμενοι (μη followers) αλληλοεπίδρασαν με όλα τα social media.
Χορηγός της ελληνικής αποστολής ήταν η Samsung Electronics Hellas, ενώ στους υποστηρικτές περιλαμβάνονται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το Elevate Greece και η 5G Συμμετοχές Α.Ε. Η αποστολή διοργανώθηκε με τη συνεργασία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), της Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Αναδυόμενων Τεχνολογιών (HETiA), του Corallia της HEMEXPO και του ΕΒΙΔΙΤΕ.
Οι εταιρείες που συμμετείχαν στην ελληνική αποστολή ήταν οι: AGEify, Allweb Solutions, Coffeco, Crossnics, Crowdpolicy, Cytech, Dataverse, Excelon, ExperiencesScanner, Fasmetrics, Growth Mindset, Hellenic Space Center, iCON Platforms, Inaccel, Liknoss, Modulus, Nanometrisis, Noveltech, Palo Services, Regate, Run4More, Siba, Solve, Tetragon, Trimsignal, VSMT και Ybeemaestro.
Στους συνεργάτες από τον χώρο του οικοσυστήματος που συμμετείχαν στην αποστολή περιλαμβάνονται το κέντρο Αρχιμήδης (ΕΚΠΑ), ο Δημόκριτος, και το Invent ICT.
Το AdandPRLab (Πάντειο Πανεπιστήμιο) ανέλαβε την ευθύνη επικοινωνίας των δράσεων που έγιναν. Η παρουσία της ελληνικής αποστολής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν ιδιαίτερα έντονη, συγκεντρώνοντας μεγάλο ενδιαφέρον και δημιουργώντας μία ιδιαίτερα θετική εικόνα.