TECH

Ποιες είναι οι πιθανότητες να πέσει αστεροειδής στη Γη

Ποιες είναι οι πιθανότητες να πέσει αστεροειδής στη Γη

Μικρός, αλλά όχι αμελητέος είναι ο κίνδυνος να πέσει αστεροειδής στη Γη, όπως επισήμανε ο αστρονόμος, καθηγητής στο τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ, Κλεομένης Τσιγάνης, ο οποίος ήταν ο κεντρικός ομιλητής στην τελετή έναρξης της 8ης Μαθηματικής Εβδομάδας, στο συνεδριακό κέντρο “Ν. Γερμανός”.

Όπως είπε, η πιθανότητα είναι να χτυπήσει τη γη ένας αστεροειδής διαμέτρου 100 με 200 μέτρων (ικανοί να εξαφανίσουν να προκαλέσουν καταστροφή σε τοπικό επίπεδο) ανά αιώνα. Ο πλανήτης μας πέρασε μια περίοδο έντονων “βομβαρδισμών”, καθώς όταν ήταν σχετικά νέο το ηλιακό σύστημα έπεφτε στη γη ένα αντικείμενο διαμέτρου 1 χιλιομέτρου κάθε χρόνο.

Υπάρχουν 1.000 γνωστά αντικείμενα που κινούνται με χαοτικό τρόπο ανάμεσα στην Αφροδίτη, την Γη και τον Άρη. Για να μπορέσουν να εκτιμήσουν τον κίνδυνο πρόσκρουσης αντικειμένου, οι επιστήμονες συνδυάζουν τις αριθμητικές εκτιμήσεις (με τη χρήση τύπων της θεωρητικής μηχανικής) με τις πραγματικές παρατηρήσεις με τα τηλεσκόπια. Η τροχιά του αντικειμένου μπορεί να εκτραπεί μέσω μιας πυρηνικής έκρηξης ή με τη σύγκρουση με διαστημικό σκάφος, όπως θα γίνει στο πλαίσιο της αποστολής AIDA.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ στην τελετή έναρξης μίλησε, ακόμη, ο διακεκριμένος Ρώσος μαθηματικός Παρσίν Αλεξέι Νικολάεβιτς από το Ινστιτούτο Μαθηματικών της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών της Μόσχας.

Τα μαθηματικά βρίσκονται σε αμφίδρομη σχέση με την κοινωνία ενώ χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και άλλων επιστημονικών περιοχών, υπογράμμισε ο πρόεδρος του παραρτήματος Μακεδονίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, Αθανάσιος Φυλάκης.

Ο αναπληρωτής πρύτανη ΑΠΘ, Νικόλαος Βαρσακέλης σημείωσε ότι τα Μαθηματικά είναι το βασικό εργαλείο για να κάνουμε επιστήμη και να αφομοιώσουμε την παγκόσμια γνώση. Σε ότι αφορά την επιστήμη που διακονεί τόνισε ότι ο ίδιος δεν θεωρεί οικονομολόγο όποιον λέει, “κάνω Οικονομικά χωρίς Μαθηματικά”. Ο κ. Βαρσακέλης διερωτήθηκε γιατί τα παιδιά δεν αγαπάνε τα Μαθηματικά και στον χαιρετισμό του ο κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών Χαρίτων-Σαρλ Χιντήρογλου εκτίμησε ότι αυτό συμβαίνει γιατί δεν τους έχουμε δείξει ότι είναι χρήσιμα στην κοινωνία και τη ζωή τους την ίδια.

Στην συζήτηση παρενέβη ο κ. Φυλάκης, εκφράζοντας την άποψη ότι οι μαθητές αγαπούν τα μαθηματικά στο δημοτικό και στο γυμνάσιο, αλλά τα μισούν στο λύκειο, γιατί πρέπει να γράψουν άριστα για να περάσουν στη σχολή που θέλουν Ο κ. Φυλάκης έριξε το φταίξιμο στους θεματοθέτες των πανελληνίων εξετάσεων που, όπως είπε, επιλέγουν ιδιαίτερα απαιτητικά προβλήματα.

Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το τμήμα των Μαθηματικών μίλησε ο πρόεδρος του, Νικόλαος Καραμπετάκης, επισημαίνοντας ότι το τμήμα έχει 21 καθηγητές, έναντι 41 πριν από 10 χρόνια. Εξέφρασε, πάντως, την ελπίδα ότι το πρόβλημα θα αμβλυνθεί με τις 67 προσλήψεις που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, συνολικά για το ΑΠΘ.

Χαιρετισμό απέστειλε η υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά.

Στην 8η Μαθηματική Εβδομάδα θα συμμετάσχουν ο αριθμός ρεκόρ των 152 εισηγητών από 8 χώρες, ενώ θα την επισκεφθούν 42 σχολεία από πολλές πόλεις της Ελλάδας