TECH

Στροφή στο mobile banking κάνουν οι καταναλωτές

Στροφή στο mobile banking κάνουν οι καταναλωτές

Αυξημένο ενδιαφέρον για τη χρήση χρηματοοικονομικών εφαρμογών παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο αν κρίνει κανείς από τα νούμερα που ανακοινώνονται.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, οι λήψεις σχετικών εφαρμογών για smartphones πλησίασαν το 1,5 δισ. στο α’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς. Σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του περασμένου έτους, πρόκειται για αύξηση της τάξης του 34%.

Η ανάπτυξη επιταχύνθηκε ακόμη και σε σύγκριση με πέρυσι, όταν, συγκρίνοντας το πρώτο τρίμηνο των ετών 2020 και 2019, ο αριθμός των λήψεων των χρηματοπιστωτικών εφαρμογών είχε αυξηθεί «μόνο» κατά το ένα τέταρτο. Τα ευρήματα αυτά προέρχονται από δεδομένα των δύο κορυφαίων υπηρεσιών της αγοράς, του App Store και του Google Play, τα οποία αναλύθηκαν από την BCM Begin Capital Markets.

Ο αριθμός των λήψεων χρηματοοικονομικών εφαρμογών στον συνολικό αριθμό λήψεων εφαρμογών έχει επίσης αυξηθεί ραγδαία τον τελευταίο χρόνο. Ενώ το 2019, το έτος πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς το ποσοστό των λήψεων χρηματοπιστωτικών εφαρμογών ήταν 2,52%, ένα χρόνο αργότερα έφτασε το 2,61%.

Ωστόσο, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, το ποσοστό των λήψεων χρηματοπιστωτικών εφαρμογών σε σύγκριση με τον συνολικό αριθμό των «κατεβασμένων» εφαρμογών ήταν ήδη 4,1%.

Παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και για τις εφαρμογές των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην παροχή τραπεζικών υπηρεσιών αποκλειστικά μέσω smartphone ή web.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της TradingPlatforms.com, Revolut, N26, Monzo, Monese, και Starling, ήτοι οι 5 μεγαλύτερες mobile μόνο τράπεζες της Ευρώπης έφθασαν στα 41,5 εκατ. λήψεις μέσω Google Play ή App Store τον Ιούνιο όσον αφορά τη Γηραιά Ήπειρο.

Εξ αυτών, η Revolut ήταν εκείνη που πήρε τη μερίδα του λέοντος με 19,2 εκατ. λήψεις και είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την Airnow, ο συνολικός αριθμός των λήψεων της εφαρμογής της Revolut έχει αυξηθεί κατά 55% στις ευρωπαϊκές χώρες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στη δεύτερη θέση δείχνει να είναι η γερμανική Ν26 αλλά η αίσθηση είναι πως Monzo και Starling παρουσιάζουν έντονα ανοδικές τάσεις.