TECH

Οι λευκές συσκευές συγκράτησαν την πτώση στην ελληνική αγορά τεχνολογίας το 2017

Οι λευκές συσκευές συγκράτησαν την πτώση στην ελληνική αγορά τεχνολογίας το 2017
ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Οι λευκές συσκευές και οι αυξημένες πωλήσεις σε όλες τις κατηγορίες στο δ’ τρίμηνο λόγω της Black Friday δείχνουν να είναι οι δύο βασικοί λόγοι που η πτώση στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών για το σύνολο της περασμένης χρονιάς χαρακτηρίζεται ως συγκρατημένη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την έρευνα GfK Temax που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα, οι πωλήσεις τεχνολογικών αγαθών διαμορφώθηκαν στα 2,067 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση 1,9%.

Οι κατηγορίες που κυριάρχησαν στις πωλήσεις στο σύνολο του έτους ωστόσο ήταν κατά κύριο λόγο οι μεγάλες οικιακές συσκευές (+3,9% ) με τον τζίρο τους να φτάνει τα 454 εκατ. ευρώ, τα είδη εξοπλισμού κι αναλώσιμων με την αύξηση τα φτάνει το 16,2% στα 35 εκατ. ευρώ αλλά και η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών η οποία για πρώτη φορά μετά από χρόνια παρουσίασε άνοδο 2,6% στο σύνολο του έτους φτάνοντας τα 31 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτη είναι η ελαφρώς πτωτική πορεία της αγοράς των κινητών κατά 0,9% με το τζίρο της να διαμορφώνεται στα 608 εκατ. ευρώ αλλά και η μεγάλη πτώση, 10,4%, των προϊόντων πληροφορικής ο τζίρος των οποίων διαμορφώθηκε στα 457 εκατ. ευρώ.

Δ’ τρίμηνο

Από την άλλη πλευρά, στο δ’ τρίμηνο παρατηρήθηκε μία αύξηση των πωλήσεων της τάξεως του 1,5% στα 653 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις προσφορές που έγιναν από τις αλυσίδες και την πορεία της Black Friday, η οποία εξελίσσεται σε βαρόμετρο για ολόκληρη την αγορά.

Στις ανοδικές κατηγορίες για το δ’ τρίμηνο συγκαταλέγονται τόσο τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (τηλεοράσεις κλπ) , τα οποία παρουσίασαν αύξηση 6.5% και οι τηλεπικοινωνίες , οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 5.5% όσο και οι μικρές οικιακές συσκευές που βελτιώθηκαν κατά 4%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες οικιακές συσκευές ενισχύθηκαν κατά 4% στα 120 εκατ. ευρώ, με τα πλυντήρια ρούχων, τα πλυντήρια-στεγνωτήρια και τις εντοιχισμένες συσκευές, όπως εστίες , απορροφητήρες και φούρνοι να είναι τα προϊόντα που προτίμησαν περισσότερο οι καταναλωτές. Τη μεγαλύτερη άνοδο ωστόσο σημείωσαν στην κατηγορία αυτή οι ψυγειοκαταψύκτες, επηρεαζόμενοι αισθητά κι από τις προωθητικές ενέργειες του λιανεμπορίου, όπως η Black Friday. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι παρά την θετική τους πορεία τα έσοδα ήταν λιγότερα των αναμενόμενων αφού οι προσφορές μείωσαν σημαντικά την μέση τιμή τους.

Πτώση κατά 3,8% στα 152 εκατ. ευρώ κατέγραψαν αντιθέτως οι μικρές καταναλωτικές συσκευές. Συγκεκριμένα στην εν λόγω κατηγορία, τις προτιμήσεις των καταναλωτών κέρδισαν οι αποχυμωτές και οι φρυγανιέρες, οι οποίες διπλασίασαν σχεδόν τις πωλήσεις του, ενώ αισθητή ήταν η πτώση για τις καφετιέρες και τις συσκευές προετοιμασίας φαγητού.

Ανοδικά κινήθηκε και η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (τηλεόραση, συστήματα ήχου και εικόνας, κονσόλες παιχνιδιών κ.ά.) καταγράφοντας άνοδο 6,5% στα 119 εκατ. ευρώ με τις τηλεοράσεις, τις κονσόλες παιχνιδιών, τα συστήματα αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης) και τα οικιακά ηχοσυστήματα να στηρίζουν την ανοδική αυτή πορεία.

Οι πωλήσεις της κατηγορίας των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων ενισχύθηκαν κατά 5,5% στα 196 εκατ. ευρώ, ενώ θετικά πρόσημα υπήρξανκαι στις πωλήσεις των φορητών υπολογιστών και των περιφερειακών. Αντιθέτως, οριακή ήταν η άνοδος στις οθόνες ενώ σταθερά τηλέφωνα, σταθεροί υπολογιστές και tablets συνέχισαν την πτωτική τους πορεία.

Φρένο στην αιφνίδια ανάπτυξή του φαίνεται να βάζει ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων αφού εν συγκρίσει με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους κατέγραψε οριακή πτώση της τάξης του 0,6% κλείνοντας στα 9 εκατ. ευρώ.

Την ανοδική τους πορεία κατά 6,5% στα 11 εκατ. ευρώ συνέχισε και η κατηγορία ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων με τα πολυμηχανήματα ωστόσο να χάνουν έδαφος έναντι των απλών εκτυπωτών.