TECH

Πώς μια «κοινότητα» στο Facebook μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή

Πώς μια «κοινότητα» στο Facebook μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή

Είναι γεγονός πως περίπου όσοι άνθρωποι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, έχουν και λογαριασμό στο facebook. Ακόμη κι όσοι σθεναρά αντιστάθηκαν, όσοι πρόβαλαν ως δικαιολογία τον τεχνολογικό αναλφαβητισμό τους, τελικά δεν μπόρεσαν να μην αντιληφθούν τη δύναμη που το facebook έχει, στο να φέρνει ανθρώπους κοντά, να τους κάνει να επικοινωνούν, να υποστηρίζουν, να συμπράττουν, να δημιουργούν.

Η αλήθεια είναι πως η εποχή που ο καθένας από εμάς έκανε το λογαριασμό του απλά και μόνο για να επικοινωνεί με τους φίλους του, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για όλους μας, που δεν είναι άλλοι, από τις ίδιες τις «κοινότητες». Μιλώντας για κοινότητες, εννοούμε κάθε fan page ή group, το οποίο έχει προσελκύσει κοινό για οποιοδήποτε θέμα το ενδιαφέρει.

2

Στο περιθώριο του πρώτου Facebook Communities Summit που έγινε στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στο Λονδίνο στις 8-9/2, όπου και βρέθηκε το CNN Greece, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε ανθρώπους-διαχειριστές σελίδων. Ανθρώπους που καθημερινά αφιερώνουν τον πολύτιμο χρόνο τους για να μεταλαμπαδεύσουν τη γνώση τους. Κάπως έτσι συναντήσαμε την Kasia Wierzbowska από την Πολωνία. Όταν πριν από πέντε χρόνια δημιούργησε μία σελίδα στο Facebook για τις γυναίκες entrepreneurs, δεν φανταζόταν πως σήμερα θα αριθμούσε ούτε λίγο ούτε πολύ περισσότερους από 25.000 fans. Και μπορεί τα πάντα να ξεκίνησαν μέσα από την «κοινότητα» στο facebook, ωστόσο πλέον έχει ιδρυθεί και ένας ΜΚΟ οργανισμός που απασχολεί έξι ανθρώπους. Οι δραστηριότητες του ΜΚΟ οργανισμού σήμερα εκτείνονται στα εξής: Στην κοινότητα των γυναικών που σκέφτονται την καριέρα τους και τη ζωή τους εντός του εργασιακού περιβάλλοντος, αλλά και στις γυναίκες που θέλουν να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρεία. Μεγάλα συνέδρια με 5.000 συμμετέχοντες λαμβάνουν χώρα ετησίως, ενώ μηνιαίως πραγματοποιούνται πρωινές συναντήσεις με επιτυχημένες γυναίκες, με απώτερο στόχο να εμπνεύσουν τις συμμετέχουσες. Μάλιστα, πλέον περισσότερες από 100 δυναμικές γυναίκες υποστηρίζουν (αφιλοκερδώς) νεότερες, σε ρόλο συμβούλου, προκειμένου να σταδιοδρομήσουν στον κλάδο που επιθυμούν, δίνοντας τους πολύτιμες συμβουλές για έξι ολόκληρους μήνες.

3

Kasia Wierzbowska

Μια Νορβηγίδα στη Μυτιλήνη για τους πρόσφυγες

Παράδειγμα προς μίμηση η Trude Jacobsen, με τη σελίδα Drope in the Ocean. Η ίδια ξεκίνησε από τη Νορβηγία, παρατώντας την κατά τα άλλα πολύ καλά αμειβόμενη εργασία της, για να μεταβεί στη Μυτιλήνη τον Αύγουστο του 2015, όταν άκουσε στο ραδιόφωνο ότι περί τους 30.000 πρόσφυγες είχαν φτάσει στο νησί. Φεύγοντας από τη χώρα της αποφάσισε να δημιουργήσει μία σελίδα, ώστε να ενημερώνει τους φίλους της για τα όσα βιώνει στη Μυτιλήνη. Όταν πλέον έφτασε στη χώρα μας, με 130 κιλά παιδικά ρούχα και παπούτσια, καθημερινά βοηθούσε τους πρόσφυγες να μεταφερθούν από τις παραλίες όπου κατέφθαναν, στους καταυλισμούς που απείχαν 60 χλμ! Και παρόλο που ο πρώην σύζυγός της είναι Έλληνας, δεν ήταν αυτό το κίνητρό της για να συνδράμει σε εκείνους τους ανθρώπους που χρειάζονταν όσο ποτέ τη βοήθειά της... «Ένιωθα απλώς πως πρέπει να κάνω κάτι» τονίζει, μιλώντας στο CNN Greece. Μόλις τρεις μέρες μετά τη άφιξή της στη Μυτιλήνη, περισσότεροι από 11.000 Νορβηγοί είχαν κάνει like στη σελίδα της στο facebook. Πολλοί ήρθαν σε επαφή μαζί της, προκειμένου να τη βοηθήσουν και να συνδράμουν στην προσπάθειά της. Η δημιουργία ενός ΜΚΟ Οργανισμού, δεν άργησε να έρθει. Η οικονομική ενίσχυση ιδιωτών, ήταν καθοριστική, ώστε δεκάδες άνθρωποι να μεταβούν στη Μυτιλήνη για να συνδράμουν την προσπάθεια της Trude Jacobsen. Σήμερα οι χορηγίες καταφθάνουν και από άλλες χώρες και όχι μόνο από τη Νορβηγία, ενώ πλέον η δραστηριότητα της Trude Jacobsen εκτείνεται, πέρα από τη Μυτιλήνη, και στους προσφυγικούς καταυλισμούς του Σκαραμαγκά και της Ν. Καβάλας.

4

Trude Jacobsen

Η κορεάτικη μουσική και οι Έλληνες fans

Κι αν αναρωτιέστε ποιους Έλληνες μπορεί να συναντήσαμε στο πρώτο facebook Communities Summit που έγινε στην Ευρώπη, τότε θα σας συστήσουμε τον Σπύρο Λιάλιο, ο οποίος βρέθηκε από την Αθήνα στο Λονδίνο και μας... μύησε στον κόσμο της κορεατικής μουσικής. Του group δηλαδή και της σελίδας των οποίων είναι administrator. Κι αν ποτέ δεν φανταζόμασταν πως μια σελίδα που αφορά στην κορεατική μουσική θα είχε fans στην Ελλάδα, οι πέντε admins του K-Pop World μας διαψεύδουν, δηλώνονταν πως έχουν περισσότερους από 1.000 fans! Οι ίδιοι ζούνε στην Αθήνα και είναι φοιτητές μεταξύ 20-24 ετών. «Το group μας δημιουργήθηκε με στόχο να μοιραστούμε την αγάπη μας για την κορεάτικη μουσική και στη συνέχεια δημιουργήσαμε και τη fan page. Μπορεί να ξεκινήσαμε μελετώντας την κορεάτικη μουσική, όμως πλέον συζητάμε για την κουλτούρα των Κορεατών εν γένει» σημειώνει ο Σπύρος Λιάλιος. Σήμερα, το group έχει 1.800 μέλη και είναι ανοιχτό σε όλο τον κόσμο.

5

Η ελληνική «αποστολή» του K-Pop World

Σε τι διαφέρει μια fan page από ένα group;

«Η fan page είναι η αυλή του σπιτιού μας και το group το καθιστικό μας» μου είπε αφοπλιστικά η Head of Groups & Community του κοινωνικού μέσου facebook, Jennifer Dulski, όταν τη ρώτησα για τη διαφορά στη χρησιμότητα των δύο «τόπων». Όμως, πώς μπορείς να «μεγαλώσεις» ένα community στο facebook; «Με διάφορους τρόπους» υποστηρίζει η Jennifer Dulski. «Ο πιο κοινός είναι όταν τα μέλη προσκαλούν τους φίλους τους. Επιπλέον, το ίδιο το facebook έχει τα "εργαλεία" ώστε να σου προτείνει groups και fan pages που ενδεχομένως να ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντά σου, ενώ κάποιες άλλες φορές γίνεται από το φυσικό κόσμο, όταν δηλαδή κάποιος το ακούσει και έπειτα ψάξει επί τούτου στο facebook κάποια σελίδα που τον ενδιαφέρει» εξηγεί η Jennifer Dulski. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 1 δισ. άνθρωποι σε όλο τον κόσμο συμμετέχουν σε groups. Όμως, πόσο επηρεάζουν -τελικά- τα social media την κοινωνική μας ζωή; «Αν αναλογιστεί κάποιος πως 22 εκατομμύρια events πραγματοποιήθηκαν το 2017 μέσω του facebook, τότε είναι εύκολο να συμπεράνει κάποιος πόσο κοντά μπορεί να φέρει τους ανθρώπους το ίδιο το facebook...».

6

Η Jennifer Dulski και ο Corporate Communications Manager CEE, Jan Sciegienny

Ο Ζούκερμπεργκ στο πλευρό των διαχειριστών

Ο ίδιος ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ σε μια δημοσίευση στην προσωπική του σελίδα στο facebook τον περασμένο Σεπτέμβριο έγραφε πως «προτεραιότητά μου ήταν πάντοτε η δημιουργία κοινοτήτων». Όσον αφορά στην υποστήριξη των διαχειριστών σελίδων «κοινοτήτων», από την πλευρά του facebook, η μεγάλη ανακοίνωση έγινε. Πρόκειται για το Facebook Community Leadership Program, μια παγκόσμια πρωτοβουλία που έρχεται να επενδύσει σε ανθρώπους που «χτίζουν» κοινότητες. Συγκεκριμένα, το facebook θα δεσμεύσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια για το πρόγραμμα, ενώ 10 εκατ. δολάρια θα προέρχονται από χορηγίες και θα δοθούν απευθείας στους ανθρώπους που δημιουργούν και ηγούνται των κοινοτήτων.

Η δύναμη στα χέρια των κοινοτήτων λοιπόν, στα χέρια εκείνων που θα μεταφέρουν την online επικοινωνία που μπορεί το Facebook να προσφέρει, σε μια offline ενέργεια. Και όλοι οι μύθοι περί... αποξένωσης των ανθρώπων μέσω των κοινωνικών δικτύων, ήρθε η στιγμή να καταρριφθούν πανηγυρικά. Είθε η δύναμη των κοινοτήτων να είναι μαζί σας!

7