TRAVEL

Επιτέλους λύνεται ένα μεγάλο πρόβλημα στα σημερινά ταξίδια με αεροπλάνο

Επιτέλους λύνεται ένα μεγάλο πρόβλημα στα σημερινά ταξίδια με αεροπλάνο
Εκεί που σήμερα χωράνε δύο χειραποσκευές, θα μπορούν να χωράνε πέντε Michael Bahlo (Bockfilm GmbH)/Courtesy Airbus

Με όλο και περισσότερους ταξιδιώτες σήμερα να επιλέγουν να παίρνουν τις βαλίτσες τους μαζί στην καμπίνα του αεροπλάνου αντί να τις παραδίδουν στην αεροπορική εταιρεία για μεταφορά στο χώρο αποσκευών, έχει δημιουργηθεί το εξής πρόβλημα: αγχωμένοι επιβάτες στήνονται σε ουρές στις πύλες επιβίβασης για να μπουν από τους πρώτους στο αεροπλάνο και να εξασφαλίσουν ότι θα έχουν την χειραποσκευή πάνω από το κεφάλι τους. Οι υπόλοιποι μπορεί να βρεθούν από λίγο έως πολύ μακριά από αυτή και να χρειαστεί να περιμένουν περισσότερο κατά την αποβίβαση μέχρι να την πάρουν πίσω.

Οι χώροι αποθήκευσης πάνω από τα κεφάλια των επιβατών στα σημερινά αεροπλάνα έρχονται από τις εποχές που η πλειοψηφία των ταξιδιωτών παρέδιδε τη βαλίτσα στο check-in και έμπαινε στο αεροπλάνο με μία τσάντα ή/και μία σακούλα από τα Duty Free. Δεν έχουν σχεδιαστεί με βάση τον όγκο των σημερινών χειραποσκευών, και αναγκαστικά αυτές τοποθετούνται οριζόντια, καταλαμβάνοντας ένα μεγάλο μέρος του ντουλαπιού και αφήνοντας έναν μικρό χώρο από πάνω τους που είναι ελάχιστα χρήσιμος.

Σε αυτό το πρόβλημα που έχουμε ζήσει όλοι έρχεται να δώσει απάντηση η γαλλική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Airbus με τα νέα ντουλάπια αποθήκευσης Airspace L, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να τοποθετούνται εκ των υστέρων στα αεροπλάνα, μέσα σε τρεις έως πέντε ημέρες.

Αυτά τα ειδικά διαμορφωμένα ντουλάπια υπόσχονται να δημιουργήσουν 60% περισσότερο χώρο αποσκευών στην καμπίνα σε σχέση με τα σημερινά. Πώς; Απλά επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να τοποθετούν τις βαλίτσες τους κάθετα αντί για οριζόντια.

Η Lufthansa έχει ήδη συμφωνήσει να τοποθετήσει τα νέα ντουλάπια σε 38 Airbus A320Lufthansa

Κατασκευασμένα από εξαιρετικά ελαφριά σύνθετα προϊόντα, τα Airspace L τοποθετούνται επαναχρησιμοποιώντας πολλά μέρη του αρχικού ντουλαπιού, συμπεριλαμβανομένων του πλευρικού τοιχώματος, της οροφής και του φωτισμού, σύμφωνα με την Airbus.

Μια αεροπορική εταιρεία έχει ήδη συμφωνήσει να τα χρησιμοποιήσει. Από τις αρχές του 2025, η Lufthansa σχεδιάζει να αρχίσει σε 38 αεροσκάφη A320 την τοποθέτηση των νέων ντουλαπιών Airspace L, τα οποία κατασκευάζονται από τη γερμανική Elbe Flugzeugwerke GmbH, θυγατρική της ST Engineering και της Airbus.

Το πρόβλημα με τις χειραποσκευές

Τα νέα ντουλάπια έρχονται να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα το οποίο δεν μπορεί να λυθεί εύκολα με άλλους τρόπους.

Δεν φέρνουν όλοι χειραποσκευές μαζί τους στην καμπίνα του αεροπλάνου μόνο και μόνο για να αποφύγουν τα πρόσθετα τέλη για τις παραδοτέες αποσκευές – άλλωστε πολλές εταιρείες χρεώνουν και τις χειραποσκευές, κάτι που η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητάει εδώ και χρόνια να καταργηθεί. Σε αυτό αντιδρούν έντονα κυρίως οι low budget αεροπορικές εταιρείες που έχουν σημαντικά έσοδα από τη χρέωση των χειραποσκευών.

Πολλοί είναι όμως και οι ταξιδιώτες που προτιμούν τις χειραποσκευές στην καμπίνα για να αποφύγουν την αναμονή στο χώρο παραλαβής αποσκευών του αεροδρομίου. Ενώ άλλοι φοβούνται – όχι αδικαιολόγητα – ότι αν παραδώσουν τη βαλίτσα τους στο check-in έχουν πολλές πιθανότητες να μην τη βρουν όταν φτάσουν στον προορισμό τους...

Με πληροφορίες από: These new overhead aircraft bins could be an inflight game-changer by Karla Cripps, CNN