Ένα ξενοδοχείο στο Άμστερνταμ υπερηφανεύεται ότι είναι το χειρότερο στον κόσμο
Στον κλάδο της φιλοξενίας – και όχι μόνο – οι περισσότερες επιχειρήσεις εργάζονται σκληρά για να διατηρήσουν την καλή τους φήμη. Ωστόσο, ένα ξενοδοχείο στο Άμστερνταμ ποντάρει… στο ακριβώς αντίθετο.
Την ημέρα, το ξενοδοχείο Hans Brinker στο Άμστερνταμ μοιάζει με ένα συνηθισμένο budget hostel της πόλης, για νεαρούς επισκέπτες που θέλουν να παρτάρουν, περνώντας ελάχιστο χρόνο στα δωμάτιά τους. Τη νύχτα όμως, από τη φωτεινή πινακίδα HOTEL σβήνει το Ο και το Τ, αφήνοντας τη λέξη HEL, που στα ολλανδικά σημαίνει Κόλαση – μια ευθεία προειδοποίηση κατά της διαμονής εκεί, η οποία όμως λειτουργεί θαυμάσια ως δόλωμα.
Στην αρχή, δεν ήταν αστείο, ούτε διαφημιστικό τρικ, αναφέρει το Far Out Magazine. Οι επισκέπτες του ξενοδοχείου στις κριτικές τους έκαναν λόγο για σκουριασμένα κρεβάτια, κακή υγιεινή, κοριούς, περιορισμένους χώρους, άβολα στρώματα, αγενές προσωπικό και απώλεια προσωπικών αντικειμένων – μια εφιαλτική διαμονή, με λίγα λόγια.
Ανορθόδοξο re-branding
Και ενώ τα περισσότερα ξενοδοχεία θα εργάζονταν σκληρά για να αντιστρέψουν την αρνητική φήμη που είχαν αποκτήσει, το Hans Brinker είδε ένα κενό στην αγορά και αντί αυτού αποφάσισε να επιστρατεύσει έμπνευση και κυνισμό και να κάνει ένα ολόκληρο re-branding με βάση αυτές τις κακές κριτικές. Να αναδείξει δηλαδή όλες τις αρνητικές πτυχές της διαμονής σε αυτό, και να τις μετατρέψει σε εμπορικό πλεονέκτημα.
Ο τότε ιστότοπός του έκανε λόγο για μια «σκοτεινή τσιμεντένια αυλή», για γκραφίτι, «πόρτες που κλειδώνουν» και επίπεδα άνεσης «συγκρίσιμα με φυλακή ελάχιστης ασφαλείας». Επίσης, αναδείκνυε ένα… οικολογικό προφίλ επισημαίνοντας ότι οι νιπτήρες του μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως ντους, ότι διαθέτει σκάλες αντί για ανελκυστήρες και ότι οι πετσέτες του μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κουρτίνες.
«Μείνετε για την ιστορία»
Υιοθετώντας τον τίτλο «Το χειρότερο ξενοδοχείο στον κόσμο», το Hans Brinker είναι μια πολύ low budget επιλογή διαμονής στο Άμστερνταμ, αλλά η διαμονή σε αυτό έχει κι ένα τίμημα που δεν είναι οικονομικό. «Ελάτε για το κρεβάτι, μείνετε για την ιστορία», καυχιέται ο νέος του ιστότοπος κάτω από την εικόνα ενός αλπακά (το οποίο πρωταγωνιστεί και στο ακόλουθο διαφημιστικό βίντεο), προβάλλοντας την εμπειρία της διαμονής και όλους τους τρόπους με τους οποίους οι επισκέπτες του θα φύγουν με μια απίστευτή ιστορία στις αποσκευές τους.
Με αυτό τον τρόπο, η επιχείρηση είναι απόλυτα διασφαλισμένη απέναντι σε πιθανά παράπονα: αν κάποιος μείνει εκεί και δεν του αρέσει η εμπειρία, τότε φταίει ο ίδιος που επέλεξε «το χειρότερο ξενοδοχείο στον κόσμο».
Και δεν σταματούν εκεί, καθώς συμβουλεύουν ξεκάθαρα τον υποψήφιο πελάτη να αναζητήσει άλλο κατάλυμα. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, προτείνουν εναλλακτικές επιλογές που θα ήταν καλύτερες από τη διαμονή στο Hans Brinker. Αυτές περιλαμβάνουν έναν υπνόσακο στην άκρη του αυτοκινητόδρομου ή ένα εγκαταλελειμμένο φρεάτιο ορυχείου. Σύμφωνα με τους ίδιους, το μόνο πράγμα που είναι χειρότερο από τη διαμονή στο Hans Brinker είναι να περάσει κανείς τη νύχτα κουλουριασμένος σε έναν άδειο τάφο. Πόσο πιο σαφές να το κάνουν;