ΤΑΞΙΔΙ ΚΟΣΜΟΣ

Το ταξιδιωτικό marketing στα χρόνια των social media

Το ταξιδιωτικό marketing στα χρόνια των social media

Τα παλιότερα χρόνια, κάποιος έπρεπε να φτάσει μέχρι το κατώφλι του ταξιδιωτικού πρακτορείου για να ενημερωθεί σχετικά με τις προσφορές και τα ταξίδια που τον ενδιέφεραν. Δεν πάνε πολλά χρόνια από τότε. 

Ωστόσο, σήμερα μαζί με άλλες επιχειρήσεις, έτσι και οι ταξιδιωτικές εταιρίες, εγκαταλείπουν σταδιακά τα παραδοσιακά μέσα μάρκετινγκ όπως ήταν μέχρι τώρα τα διαφημιστικά φυλλάδια, οι αγγελίες σε έντυπα που σχετίζονται με τον τουρισμό, οι τουριστικοί οδηγοί και στρέφονται σε πιο σύγχρονα μέσα και πιο συγκεκριμένα το Facebook. Αυτό αποκάλυψε έρευνα που διεξήχθη σε 100 εταιρείες ταξιδιών και παρουσιάστηκε την τρίτη μέρα στο World Travel Market (WTM) του Λονδίνου.

2

Η Lyn Hughes, υπεύθυνη της συγκεκριμένης έρευνας και editor in chief του ταξιδιωτικού περιοδικού Wanderlust τόνισε πως «η ψηφιακή επικοινωνία παίρνει όλο και περισσότερο χρόνο από τις ταξιδιωτικές εταιρίες, με το ένα τέταρτο να ανακοινώνει τα πάντα πλέον μέσω Twitter».

Μιλώντας με αριθμούς, το 90% των ερωτηθέντων εταιριών χρησιμοποιεί το Facebook για να εξυπηρετήσει σκοπούς μάρκετινγκ και το ίδιο ποσοστό αντιστοιχεί σε όσες εταιρίες χρησιμοποιούν newsletters. Στο σημείο αυτό, η Hughes επεσήμανε τη σημασία που πρέπει να δοθεί στα newsletters καθώς, τις περισσότερες φορές πρόκειται για ένα κείμενο χαμηλής ποιότητας και γραμμένο από κάποιον που δεν έχει επισκεφθεί το συγκεκριμένο προορισμό. Επιπλέον, το 70% των ταξιδιωτικών εταιριών, δήλωσε πως στα άμεσα σχέδιά του είναι να δαπανήσει χρήματα για τη δημιουργία βίντεο, πάνω από το 30% θα μειώσει τα έξοδα για την έκδοση φυλλαδίων, και ένα 20% θα καταργήσει εντελώς την έκδοση τους. Η Hughes παρόλα αυτά, επιμένει πως ο έντυπος τύπος βρίσκεται σε μία φάση αναβίωσης τα τελευταία 2 με 3 χρόνια αφού, όπως χαρακτηριστικά είπε «οι άνθρωποι σερφάρουν στο διαδίκτυο, αλλά συνεχίζουν να κολυμπούν μέσα σε περιοδικά».

3 copy

Ο Conrad Bird, διευθυντής της εκστρατείας GREAT Britain στο Υπουργείο Διεθνούς Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου, θέλοντας να πάει το ζήτημα ακόμη πιο πέρα, ανέλυσε την άψογη συνεργασία ανταγωνιστών μεταξύ τους, σε μία πρωτοβουλία που ενίσχυσε επιπλέον τον τουρισμό ακόμη και αν δεν ήταν αποκλειστικά «στραμμένος» στα ταξίδια. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τουρισμός ήταν το αναπόσπαστο και πολύ σημαντικό κομμάτι της εκστρατείας, στο οποίο «Πέτυχαμε μια απόδοση επένδυσης (ROI) 20/25» όπως δήλωσε συγκεκριμένα.

Όπως και οι ομιλητές, έτσι κανείς δεν μπορεί πλέον να μην αναγνωρίζει τη δύναμη που έχει μία ψηφιακή καμπάνια. Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει πολύ γρήγορα και η ταξιδιωτική εμπειρία αναπόφευκτα!