Το Spotify και η δυσκολία του να αποφέρει κέρδη
Με τα χρόνια, η μουσική βιομηχανία αναγκάστηκε να προσαρμοστεί σε ποικίλες αλλαγές και προβλήματα, ιδιαίτερα γύρω από την εισαγωγή νέων μουσικών μορφών.
Από δίσκους βινυλίου έως λήψεις MP3, η εισαγωγή κάθε νέας μορφής έχει προκαλέσει ατελείωτους πονοκεφάλους σχεδόν σε κάθε πτυχή της μουσικής βιομηχανίας. Στη σύγχρονη εποχή, η εμφάνιση διαδικτυακών υπηρεσιών ροής μουσικής όπως το Spotify έχει αποδειχθεί ότι έχει το δικό της μοναδικό σύνολο προβλημάτων για τη βιομηχανία, κυρίως όσον αφορά την οικονομική πτυχή της ροής.
Από την αρχή, το Spotify, ειδικότερα, μαστίζεται από προβλήματα. Ιδρύθηκε στη Σουηδία το 2006 και ήταν ουσιαστικής σημασίας για τη μείωση των επιπέδων της διαδικτυακής πειρατείας μουσικής καθώς και των επιπέδων ψηφιακών λήψεων.
Εκ πρώτης όψεως, μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε έναν αφάνταστο πλούτο μουσικής στα χέρια τους είναι μια αρκετά ελκυστική ιδέα. Με το Spotify, όμως, όσο πιο βαθιά σκάβετε, τόσο περισσότερα προβλήματα αντιμετωπίζετε. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το Spotify είναι ο φαινομενικά ατελείωτος αγώνας για να γίνει κερδοφόρο.
Πιθανώς η πιο αξιοσημείωτη κριτική στο Spotify είναι το μοντέλο χρηματοδότησης και πληρωμών του. Παρά το γεγονός ότι είναι, στα χαρτιά, μια από τις πιο επιτυχημένες πλατφόρμες ροής μουσικής με βάση τους αριθμούς χρηστών και τη φήμη, το Spotify προσφέρει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά δικαιωμάτων για καλλιτέχνες, πληρώνοντας περίπου $0,003-$0,005 ανά ροή. Αυτή η έλλειψη υποστήριξης – οικονομικής ή άλλης – για τους καλλιτέχνες βοήθησε στη δημιουργία μιας αρνητικής εικόνας της υπηρεσίας ροής μεταξύ των οπαδών της μουσικής. Συνδυάστε το με το γεγονός ότι η ποιότητα ροής στο Spotify είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή της πλειοψηφίας των ανταγωνιστών του και μπορείτε να αρχίσετε να καταλαβαίνετε γιατί το Spotify βρίσκεται σε δύσκολη θέση τον τελευταίο καιρό.
Ένα άλλο ζήτημα που αντιμετωπίζει το Spotify σε τακτική βάση είναι οι περιορισμένες λειτουργίες της ίδιας της εταιρείας. Αν κοιτάξετε τους δύο κύριους ανταγωνιστές του Spotify, την Apple Music και την Amazon Music, αυτές οι υπηρεσίες αποτελούν τμήματα κολοσσιαίων εταιρειών. Εάν η υπηρεσία ροής της Apple αρχίσει να δυσκολεύεται, η εταιρεία μπορεί να επιστρέψει στα φαινομενικά ατελείωτα κέρδη των άλλων προσπαθειών της - είτε πρόκειται για Apple TV, iTunes, είτε για τις γιγάντιες πωλήσεις τεχνολογίας στις οποίες βασίστηκε αρχικά η εταιρεία. Αντίθετα, εάν τα κέρδη του Spotify αρχίσουν να μειώνονται, η εταιρεία θα αναγκαστεί να λάβει δραστικά μέτρα, όπως φάνηκε όταν η σουηδική εταιρεία επέλεξε να απολύσει το 17% του συνολικού εργατικού δυναμικού της το 2023.
Το Spotify έχει επίσης επηρεαστεί από την πρόσφατη αναγέννηση των μορφών φυσικής μουσικής. Ειδικά δεδομένης της φήμης του streaming, ότι κάνει πολύ λίγα για να υποστηρίξει ή να πληρώσει σε καλλιτέχνες, πολλοί ακροατές κινούνται περαιτέρω προς τα φυσικά μέσα όπως οι δίσκοι βινυλίου, τα οποία τείνουν να προσφέρουν πολύ περισσότερα έσοδα στους καλλιτέχνες – εκτός από το να ανταποκρίνονται στα αυξανόμενα επίπεδα ψηφιακής κόπωσης του πληθυσμού.