Φράνσις Μπέντζαμιν Τζόνστον: Η πρώτη γυναίκα φωτογράφος - Το σπουδαίο έργο της
Οι πρώτες αναλαμπές του δικαιώματος ψήφου των γυναικών εμφανίστηκαν στα τέλη του 1800, οδηγώντας στην άνοδο του φεμινισμού τα επόμενα χρόνια. Οι γυναίκες έκαναν εκστρατεία για το δικαίωμα ψήφου τους, για ίση μεταχείριση με τους άνδρες και για να μπορούν να εργάζονται και να κερδίζουν χρήματα σε δουλειές που συνήθως δεν προορίζονταν για γυναίκες.
Οι γυναίκες συχνά απορρίπτονταν από τις δημιουργικές τέχνες, παρά το γεγονός ότι μέσα όπως η ύφανση και η ραπτική έχουν συνδεθεί ειδικά με τις γυναίκες για αιώνες. Όταν η φωτογραφία εμφανίστηκε ως μια νέα μορφή τέχνης και επικοινωνίας, ήταν πιο δύσκολο για τις γυναίκες να ληφθούν σοβαρά υπόψη. Επομένως, είναι σημαντικό να κοιτάξουμε πίσω στις πρωτοπόρες γυναίκες που στάθηκαν μπροστά στις αντιξοότητες και κρατούσαν τις κάμερες τους σαν λάβαρα ανεξαρτησίας από την πατριαρχία της εποχής.
- Διαβάστε επίσης: Συνάντηση «κορυφής» Τζούλια Ρόμπερτς και Άιο Εντεμπίρι στην ταινία «After the Hunt»
Η Φράνσις Μπέντζαμιν Τζόνστον ήταν μια σημαντική προσωπικότητα στην ιστορία της φωτογραφίας, αν και, όπως παραδέχτηκε χωρίς ντροπή, ενδιαφερόταν περισσότερο να χρησιμοποιεί το μέσο ως δουλειά για να κερδίσει την οικονομική της ελευθερία παρά ως δημιουργική διέξοδο. Ωστόσο, οι φωτογραφίες της είναι όμορφες, και κατά τη διάρκεια της καριέρας της, τράβηξε πολλές και σημαντικές εικόνες για την ανάπτυξη της φωτογραφίας, ενώ συνέβαλε και στην ενθάρρυνση άλλων γυναικών να ασχοληθούν με το μέσο.
Η Φράνσις Μπέντζαμιν Τζόνστον με τον τρόπο της ενσάρκωσε τη «Νέα Γυναίκα», μια φεμινιστική ιδέα που υποστήριζε τα δικαιώματα και την αυτονομία των γυναικών. Η «Νέα Γυναίκα» σπούδαζε στο πανεπιστήμιο, έκανε ποδήλατο, φορούσε πιο πρακτικά ρούχα και εξασφάλιζε θέσεις εργασίας σε υψηλές θέσεις, που της έδιναν οικονομική ανεξαρτησία.
Η Τζόνστον τράβηξε ακόμη και μια φωτογραφία που ονομάζεται «Η νέα γυναίκα», η οποία αποκάλυπτε ένα γυμνό πόδι κάτω από το φόρεμα και κρατούσε ένα τσιγάρο. Δεν μοιάζει με καμία γυναίκα της εποχής της. Είναι έτοιμη να σηκωθεί και να επιβληθεί στον κόσμο, κάτι που σίγουρα έκανε.
Η φωτογράφος τραβούσε κυρίως ανθρώπους και κτήρια, και σε όλη τη διάρκεια της καριέρας της εστίασε επίσης στη λήψη φωτογραφιών από αδύναμες κοινότητες και ανθρώπους, δουλεύοντας δίπλα στον ακτιβιστή πολιτικών δικαιωμάτων W.E.B. Du Bois.