Στα δικαστήρια αποφασίζεται η ιδιοκτησία χαμένου πίνακα του Έγκον Σίλε
Το έργο στο επίκεντρο αυτής της υπόθεσης είναι το Portrait of the Artist’s Wife, το οποίο απεικονίζει τη σύζυγό του Έγκον Σίλε, Edith Schiele. Συγκεκριμένα, ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε ένα χρόνο πριν πεθάνουν και οι δύο σε ηλικία 28 ετών το 1918 όταν η επιδημία της ισπανικής γρίπης έπληξε την πατρίδα τους την Αυστρία.
Δεδομένης της εξέχουσας θέσης του Σίλε στην ιστορία της τέχνης και του τραγικού τέλους του, το έργο εκτιμάται ότι αξίζει εκατομμύρια δολάρια. Ένα έργο, το οποίο καλύπτει πέπλο μυστηρίου λόγω όσων συνέβησαν στα χρόνια που ακολούθησαν τον θάνατο του Σίλε. Τώρα, οι κληρονόμοι δύο επιφανών συλλεκτών της εποχής του, του Karl Mayländer και του Heinrich Rieger, διεκδικούν την ιδιοκτησία.
Και οι δύο γνώριζαν τον καλλιτέχνη. Ο πρώτος ήταν έμπορος υφασμάτων, του οποίου ο Σίλε φιλοτέχνησε δύπ πορτρέτα και ο δεύτερος ήταν ο οδοντίατρός του, ο οποίος συγκέντρωσε μεταξύ 120 και 150 από τα έργα του.
Ωστόσο, και οι δύο άνδρες σκοτώθηκαν κατά τη δολοφονική εκστρατεία μίσους των Ναζί κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου λόγω της εβραϊκής καταγωγής τους, η οποία έχει τροφοδοτήσει την παρούσα σύγχυση, με τους κληρονόμους του καθενός να ισχυρίζονται ότι έχασαν το έργο κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος.
Η δίκη για την ιδιοκτησία του Portrait of the Artist’s Wife ξεκίνησε στο Ρότσεστερ, με τις μαρτυρίες να αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι το τέλος του μήνα.
Το κλειδί για την πραγματική ιδιοκτησία των έργων είναι η τοποθεσία του έργου μεταξύ 1930 και 1964. Αυτό αμφισβητούν οι κληρονόμοι, με τη μία πλευρά να ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν αποδεικτικά αρχεία που να έχουν διασωθεί.
Επιπλέον, η οικογένεια Rieger ισχυρίζεται ότι δεν το θεώρησαν χαμένο επειδή δεν ήταν καταχωρημένο στις κατάλληλες βάσεις δεδομένων. Μια άλλη ανατροπή είναι ότι οι κληρονόμοι ισχυρίζονται ότι έχουν έγγραφα που αποδεικνύουν την επιμέλεια των έργων από τους εκλιπόντες συγγενείς τους.