ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

To Reptile με τον Benicio Del Toro μας έκανε να θυμηθούμε τι σημαίνει σωστό film noir

Ο έμπειρος ντετέκτιβ Τομ «Οκλαχόμα» Νίκολς (Benicio Del Toro) πιάνει την μυστήρια υπόθεση μιας δολοφονίας και την δουλεύει, πολύ σταδιακά. photo/Netflix

Μετά από καιρό επιτέλους είδαμε κάτι καλό στο Netflix. Το νέο neo noir του Benicio Del Toro μας βάζει σε ένα σκιώδες ταξίδι μέσα στην πολιτεία του Μέην. Και το ταξίδι αυτό αξίζει να το κάνεις.

Για σχεδόν δυόμισι ώρες, αυτό το καταιγιστικό neo noir διατηρεί μια μονότονη αλλά καλοδουλεμένη νότα σιωπηλής ανησυχίας, δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από την υπόθεση.

Κάθε σκηνή έχει μία σκοτεινή ατμόσφαιρα, ένα ίχνος αόριστου τρόμου που ενισχύεται από το χαμηλό βουητό αυτού που οι υπότιτλοι του Netflix αποκαλούν «τεταμένη μουσική».

Ο Justin Timberlake αποδεικνύεται τρομερός ηθοποιός και το δείχνει σε κάθε σκηνή και σε κάθε κουβέντα του. Η ταινία μοιάζει να είναι βυθισμένη σε ένα αιώνιο cringe κι όμως αυτό λειτουργεί, μιας και μας λείψανε πολύ τα καλά, παραδοσιακά noir. photo.Netflix

Ένας άντρας που μπαίνει σε ένα κτήριο; Δυσοίωνο. Ένα ζευγάρι που χορεύει σε ένα μπαρ; Δυσοίωνο. Ένας ντετέκτιβ που θαυμάζει μια αυτόματη βρύση κουζίνας; Είτε το πιστεύετε είτε όχι, είναι επίσης δυσοίωνο. Επειδή η ταινία δεν ξεφεύγει ποτέ από αυτή την ατμόσφαιρα της επικείμενης καταστροφής, σε βάζει σε μία κατάσταση κρίσης πανικού, μέσα στο στήθος σου κάτι αναδεύεται και ξέρεις πως ίσως η επόμενη σκηνή να είναι και η πιο μοιραία για τους πρωταγωνιστές.

Ο έμπειρος ντετέκτιβ Τομ «Οκλαχόμα» Νίκολς (Benicio Del Toro) πιάνει την μυστήρια υπόθεση μιας δολοφονίας και την δουλεύει, πολύ σταδιακά. Η δεξαμενή των υπόπτων είναι μικρή, αλλά σχεδόν κωμικά γεμάτη με εύλογους ψυχολογικούς παράγοντες.

Ο Justin Timberlake αποδεικνύεται τρομερός ηθοποιός και το δείχνει σε κάθε σκηνή και σε κάθε κουβέντα του. Η ταινία μοιάζει να είναι βυθισμένη σε ένα αιώνιο cringe κι όμως αυτό λειτουργεί, μιας και μας λείψανε πολύ τα καλά, παραδοσιακά noir, και ναι το Netflix καταφέρνει με μία εξαιρετική παραγωγή να το κάνει πραγματικότητα. O Del Toro έχει να παίξει τόσο καλά από τότε που έκανε εκείνον τον τρελό δικηγόρο στο Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας.

Γενικώς ο διεθνής τύπος το «έκραξε», δεν μπορώ όμως να καταλάβω το λόγο ακριβώς, μιας και η ταινία είναι σε όλα της πολύ καλή, από τη μουσική μέχρι το σενάριο, και ναι σίγουρα μιμείται πολλές ταινίες του είδους, αλλά αυτό είναι κάτι που γίνεται με ωραίο τρόπο και η ιστορία σε βάζει αμέσως στο πνεύμα της. Και ναι μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα μερικές φορές με την μαυρίλα που επικρατεί αλλά αν αυτός δεν είναι ο ορισμός του film noir τότε τι άλλο να πούμε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης