Le Bon Marché: ωδή στον παριζιάνικο ουρανό από το ιστορικό πολυκατάστημα πολυτελείας
Aνεγέρθη στο Παρίσι το 1838 και έκτοτε το πρώτο μοντέρνο πολυκατάστημα στον κόσμο Le Bon Marché που ανήκει στον όμιλο πολυτελείας LVMH παραδίδει μαθήματα αισθητικής στον κόσμο του εμπορίου -συχνά με συμμάχους του εμβληματικούς καλλιτέχνες.
Μετά τους Ai Wei Wei (2016) και Chiharu Shiota (2017) ήρθε η σειρά του καλλιτέχνη από την Αργεντινή Leandro Erlich να φέρει την εικαστικότητα στο κτίριο.
Ο Erlich "δημιούργησε μια ωδή στην πόλη του φωτός και τους ουρανούς της" φέρνοντας στοιχεία από τα νεφελώδη σχήματα στα παράθυρα και το θόλο του Le Bon Marché.
Σουρεαλισμός και αισθητική παντρεύονται ιδανικά και ο καλλιτέχνης δημιουργεί ψευδαισθήσεις στον επισκέπτη.
Είναι μια γιορτή προς τιμήν του παρισινού ουρανού, της μοναδικής φωτεινότητας και των απαλών χρωμάτων του, που αλλάζουν στη διάρκεια της μέρας, και ανάλογα με την εποχή.
Απαλά, χνουδωτά σχήματα σαν συννεφάκια πλέουν στις βιτρίνες, ενώ η κεντρική γυάλινη οροφή αποκαλύπτει έναν γαλανό ουρανό, με σχηματισμούς σύννεφων.
Οι περίφημες κυλιόμενες σκάλες του πολυκαταστήματος -τις σχεδίασε, το 1990, η Αντρέ Πουτμάν- έχουν μεταμορφωθεί και ταξιδεύουν τους πελάτες σε σύμπαν όπου όνειρα και πραγματικότητα συναντώνται.
Για όσους θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν τους ανελκυστήρες, ο Έλριτς μερίμνησε: τοποθέτησε καθρέφτες μέσα σ' αυτούς, γεννώντας μια ατέλειωτη οφθαλμαπάτη.
Η εγκατάσταση, που προκαλεί τους επισκέπτες να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα, θα παραμείνει στο Le Bon Marché έως τις 18 Φεβρουαρίου.
"Ενδιαφέρομαι να αλλάζω τα δεδομένα, να φτιάχνω άλλους κόσμους με υλικά και εικόνες που δεν θα μπορούσες να φανταστείς ότι μπορεί να θυμίσουν κάτι άλλο" είπε στο WWD. "Η δουλειά μου έχει να κάνει με την Ουτοπία και σας προσκαλώ να δείτε την αλήθεια με άλλο μάτι" προσθέτει.
Η εικαστική εγκατάσταση Sous le Ciel (Κάτω από τον Ουρανό) "ντύνει" το πολυκατάστημα μέχρι τις 18 Φεβρουαρίου.
Ο Erlich έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με τους οίκους μόδας Chanel και Hermès. Το Mori Art Museum στο Τόκιο έχει μια ρετροσπεκτίβα του καλλιτέχνη που θεωρεί ότι τα πολυκαταστήματα πλέον μπορούν να γίνουν πολιτιστικά ιδρύματα.
Το Le Bon Marché ανήκει στον κολοσσό πολυτελειας LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.