H πολυτελέστατη X7 θα είναι η νέα ναυαρχίδα των SUV της BMW
H Χ5 θα είναι, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, μέχρι το 2018 το πιο μεγάλο SUV στη γκάμα της ΒΜW, μιας και τότε η γερμανική εταιρεία θα παρουσιάσει τη νέα της ναυαρχίδα, την X7.
Η οποία στην ουσία έχει προαναγγελθεί εδώ και καιρό, ενώ την προλογίζει το πρωτότυπο X7 iPerfomance που θα βρίσκεται στο περίπτερο της εταιρείας στην έκθεση της Φρανκφούρτης και όπως δείχνουν όλα δεν θα απέχει και αισθητά από το μοντέλο παραγωγής. Το οποίο, αν κρίνουμε από το concept, θα είναι από τα πιο μεγάλα αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW, μιας και το μήκος του θα είναι 5,20 μέτρα -θα είναι δηλαδή πιο μεγάλo τόσο από την Mercedes G-Class (5,13 μέτρα), όσο και το Range Rover (5,0 μέτρα)- το πλάτος του θα φτάνει τα 2,02 και το ύψος ούτε λίγο ούτε πολύ τα 1,80 μέτρα.
Αντίστοιχα το μεταξόνιο των 3,05 μέτρων, κατά 76 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό της X5, διευκολύνει την τοποθέτηση μιας 3ης σειράς καθισμάτων. Έτσι το πρωτότυπο έχει (ξεχωριστές) θέσεις για 6, ενώ το μοντέλο παραγωγής θα μπορεί κατά πάσα πιθανότητα να μετακινήσει μέχρι και 7.
Από κει και πέρα η εμφάνιση της Χ7 iPerformance είναι λόγω και του όγκου της επιβλητική, ενώ αισθητικά ακολουθεί την τελευταία σχεδιαστική γραμμή των SUV της BMW. Για την περίσταση, ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται και για concept car που έχει σαν σκοπό να κλέψει και τα βλέμματα, η μάσκα με το αρκετό χρώμιο σε συνδυασμό με τις κάθετες εισαγωγές αέρα και τους ιδιαίτερους προβολείς δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο.
Επίσης εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος με το συνδυασμό οριζόντιων, όπως είναι τα φώτα και κάθετων διακοσμητικών στοιχείων. Ταυτόχρονα η X7 ιPerformance διαθέτει και κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρερεις, όπως π.χ. τους κυκλικούς θόλους των τροχών που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε SUV της BMW, τις κρυφές χειρολαβές και τις ζάντες των 23 ιντσών.
Ακόμα πιο πολύ στη λογική το πρωτότυπου κινείται το εσωτερικό, που είναι αρκούντως φουτουριστικό. Αρκετές επιλογές πάντως, όπως για παράδειγμα τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών -η μια έχει αντικαταστήσει το συμβατικό πίνακα οργάνων και η άλλη είναι το κέντρο ελέγχου του συστήματος infotainment- είναι βέβαιο πως θα υιοθετηθούν και στο μοντέλο παραγωγής,
Μέχρι στιγμής η BMW δεν έχει ανακοινώσει κάτι συγκεκριμένο για τους κινητήρες της X7. To βέβαιο είναι πως θα εξοπλίζεται με τα εξακύλινδρα και οχτακύλινδρα υπερ- τροφοδοτούμενα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου της, που θα κινούν μέσω αυτόματου κιβωτίου, τουλάχιστον 8 σχέσεων, όλους τους τροχούς.
Το εσωτερικό της X7 iPerformance είναι φουτουριστικό αλλά οι δύο μεγάλες οθόνες των 12,3 ιντσών είναι βέβαιο πως θα υπάρχουν και στο μοντέλο παραγωγής που αναμένεται το 2018. Πηγή: BMW
Κρίνοντας από το όνομα του πρωτότυπου της Φρανκφούρτης, το X7 iPerformance, είναι σίγουρο πως θα υπάρχει και υβριδική έκδοση. Η οποία θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία των αντίστοιχων μοντέλων της Χ5 και της 7άρας. Απλά για τη ναυαρχίδα των βαυαρικών SUV -η Χ7 πάντως θα κατασκευάζεται και αυτή στις ΗΠΑ- θα αυξηθεί τόσο η απόδοση του τετρακύλινδρου turbo των 2.000 κυβικών στους περίπου 260 ίππους όσο και αυτή του ηλεκτροκινητήρα στα 150 kW (204 ίπποι) από 113 που είναι τώρα.
Η Χ7 δεν θα κατασκευάζεται μόνο στις ΗΠΑ, αλλά εκεί, μαζί και με την Κίνα, θα είναι και η μεγαλύτερη αγορά της. Άλλωστε είναι γνωστή η δημοτικότητα των μεγάλων, πολυτελών SUV και στις δύο πιο σημαντικές πλέον αγορές παγκοσμίως. Με την Χ7 και με τη νέα σειρά 8 η BMW είναι προφανές πως θέλει να δημιουργήσει ένα αριθμό high end μοντέλων στη γκάμα της, προκειμένου να μπορέσει να διεκδικήσει μερίδιο στις πωλήσεις αυτής της κατηγορίας. Το σίγουρο είναι πως αν το εγχείρημά της στεφθεί με επιτυχία θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα αντίστοιχης λογικής. Ίδωμεν...