ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ιστορία και η πορεία της Audi διαμορφώθηκε από τον 5κύλινδρο κινητήρα της

Η ιστορία και η πορεία της Audi διαμορφώθηκε από τον 5κύλινδρο κινητήρα της

Δεν είναι συχνό φαινόμενο αλλά συμβαίνει μια αυτοκινητοβιομηχανία να ταυτιστεί με ένα συγκεκριμένο κινητήρα. Για την Porsche π.χ. είναι χωρίς αμφιβολία ο 6κύλινδρος μπόξερ, ενώ για την Audi τα 5κύλινδρα σε σειρά σύνολα.

Τα οποία εμφανίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ’70, η οποία ήταν μια μεταβατική περίοδος για τη γερμανική εταιρεία και αυτή που καθόρισε τη μελλοντική της πορεία. Κι αυτό γιατί μέχρι τότε κατασκεύαζε αυτοκίνητα για τη μικρο- αστική τάξη της Γερμανίας και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, που σαφώς και δεν είχαν ούτε την ποιότητα αλλά ούτε και το χαρακτήρα των μοντέλων των άλλων δύο premium κατασκευαστών της χώρας.

Η κατάσταση άλλαξε με την ανάληψη της ηγεσίας της από τον Ferdinand Piech, εγγονό του Ferdinand Porsche και φωτισμένο μηχανικό, ο οποίος, πιστεύοντας στην εξέλιξη μέσω της τεχνολογίας -κάτι που στη συνέχεια έγινε το βασικο σλόγκαν της μάρκας- ενεργοποίησε πολλές πατέντες των μηχανικών της.

Ανάμεσά τους και αυτή για τον 5κύλινδρο κινητήρα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Αudi 5000 το 1976 και πραγματικά εντυπωσίασε. Τόσο λόγω της ασυνήθιστης αρχιτεκτονικής του, όσο και εξαιτίας του μεγέθους και κυρίως του ήχου του. Ο οποίος είναι άμεσα αναγνωρίσιμος και ίσως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του 5κύλινδρου.

Ο οποίος συνδυάστηκε με την τετρακίνηση και την ένδειξη quattro από το 1980 και μετά, αλλάζοντας οριστικά και αμετάκλητα την ιστορία και τον προσανατολισμό της Audi. Που ταυτόχρονα είχε να επιδείξει και πάμπολλες επιτυχίες και στα ράλι, φέρνοντας και εκεί τα πάνω κάτω.

Αγωνιστικά η Audi στράφηκε στην πορεία στις ΗΠΑ, ξαφνιάζοντας τους αμερικανούς, πρώτα στη σειρά Trans-Am και μετά στην ΙΜSA, ενώ η κορύφωση των επιτυχιών της ήταν το απίστευτο ρεκόρ που πέτυχε ένα ειδικά εξελιγμένο quattro στο Pikes Peak πριν η διαδρομή στρωθεί με άσφαλτο. Από μοντέλα παραγωγής έχει μείνει στην ιστορία το εκπληκτικό RS2 στις αρχές της δεκαετίας του ΄90, ενώ μετά από μια απουσία μερικών ετών ο 5κύλινδρος επέστρεψε ανανεωμένος και ακόμα πιο δυνατός στα TT RS και RS3.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε μεγάλους οδηγούς που έχουν συνδέσει το όνομα και την καριέρα τους με τον 5κύλινδρο, όπως τον Hans Stuck και το μεγάλο Walter Roehrl, τον Piech στα νιάτα του, που τον έφερε στο προσκήνιο, ενώ θα ακούσετε και το μοναδικό ήχο του κινητήρα που άλλαξε την Audi.