ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί 9 μεγάλοι κατασκευαστές θα απέχουν από την έκθεση της Φρανκφούρτης;

Γιατί 9 μεγάλοι κατασκευαστές θα απέχουν από την έκθεση της Φρανκφούρτης;

Η έκθεση της Φρανκφούρτης είναι η μεγαλύτερη και πιο σημαντική έκθεση αυτοκινήτων στην Ευρώπη για το 2017 και αναμένονται οι επίσημες παρουσιάσεις πολλών καινούργιων μοντέλων. Τόσο παραγωγής όσο και πρωτότυπων, τα οποία θα έχουν την ευκαιρία να δουν ζωντανά δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες.

Παρόλα αυτά στη φετινή διοργάνωση -η έκθεση στη γερμανική μεγαλούπολη γίνεται κάθε 2 χρόνια, τα μονά έτη και εναλλάξ με αυτήν στο Παρίσι- δεν θα έχουν περίπτερο συνολικά 9 αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το ενδιαφέρον στοιχείο της απουσίας τους είναι πως δεν πρόκειται για μικρούς κατασκευαστές, αλλά για μεγάλους και σημαντικούς, που όλοι μαζί έχουν ένα ποσοστό της τάξης του 20% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν δεν θα δώσουν το παρόν οι DS, Infiniti, Peugeot, Jeep, Fiat, Alfa Romeo, Mitsubishi, Volvo και Nissan.

Από τις εταιρείες αυτές κάποιες θα απέχουν πολύ απλά γιατί δεν έχουν κάτι σημαντικό να δειξουν, αλλά ο βασικός λόγος απουσίας είναι κοινός για όλες και δεν είναι άλλος από τον οικονομικό. Κι αυτό γιατί αφενός το κόστος της παρουσίας σε μια έκθεση αυτού του βεληνεκούς είναι ιδιαίτερα υψηλό και αφετέρου γιατί οι μεγάλες εκθέσεις στην Ευρώπη είναι κάθε χρονιά δύο -αυτή της Γενεύης διοργανώνεται σταθερά κάθε χρόνο. Κάποιες εταιρείες, όπως η Volvo π.χ., έχουν επιλέξει να μετέχουν μόνο σε μια. Στην συγκεκριμένη περίπτωση σε αυτήν της Ελβετίας.

Παράλληλα και σε σχέση με το πρόσφατο μάλιστα παρελθόν, έχει αλλάξει και ο τρόπος προώθησης των νέων μοντέλων, καθώς δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που επιλέγουν να είναι παρόντες σε μικρότερες διοργανώσεις με πιο συγκεκριμένο χαρακτήρα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα για το τελευταίο το Goodwood Festival of Speed ή το Concours d’ Elegance στο Pebble Beach.

Κάποιοι άλλοι διοργανώνουν τις δικές τους εκδηλώσεις, όπως η Jaguar με την E-Pace στο Λονδίνο, ενώ ένας ακόμα λόγος αποχής είναι το μέγεθος και το ειδικό βάρος της αγοράς της Κίνας. Που πρακτικά επιβάλλει σε πολλούς κατασκευαστές να είναι παρόντες σε εκθέσεις που διοργανώνονται εκεί, όπως για παράδειγμα αυτή της Σαγκάης και όχι σε μια από τις εδώ και δεκαετίες καθιερωμένες ευρωπαϊκές.

Ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας είναι φυσικά τόσο το internet όσο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που αφενός κάνουν την παρουσίαση ενός καινούργιου μοντέλου μια σαφώς πιο εύκολη και φτηνή υπόθεση σε σχέση με μια κλασική έκθεση αυτοκινήτου και αφετέρου απευθύνονται και σε ένα πιο ευρύ και ενδεχόμενα και πιο στοχευμένο κοινό.

Το τι επιφυλλάσσει το μέλλον για τις εκθέσεις αυτοκινήτου, αν αντέξουν ή αν φύγουν από το προσκήνιο, όπως και άλλα πολλά που σχετίζονται με την αυτοκίνηση, είναι κάτι που μόνο ο χρόνος θα δείξει. Για να δούμε...