ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Ford Fiesta αναβαθμίστηκε, έγινε πολυσυλλεκτικό και high tech

Το νέο Ford Fiesta αναβαθμίστηκε, έγινε πολυσυλλεκτικό και high tech

Γεγονός είναι πως η προηγούμενη γενιά του Fiesta παρέμενε σύγχρονη και ελκυστική μέχρι τώρα, 9 σχεδόν χρόνια μετά την παρουσίασή της και 4 από την τελευταία εξαιρετικά επιτυχημένη ανανέωσή της που χαρακτηρίσθηκε κυρίως από την εμφατική, αλά Aston Martin μάσκα.

Η εμπορική επιτυχία σε συνδυασμό με τη διαχρονικότητα οδήγησε τους σχεδιαστές της μάρκας να εξελίξουν για την ολοκαίνουργια γενιά το βασικό σχήμα του αμαξώματος επιλέγοντας πιο καθαρές και τελικά πιο όμορφες γραμμές σε συνδυασμό και με μια αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων -αυξήθηκε κυρίως το μήκος κατά 71 χιλιοστά, φτάνοντας τα 4,04 μέτρα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα δυναμικό σχήμα, που δηλώνει άμεσα την καταγωγή του και δημιουργεί την απαραίτητη οπτική σύνδεση με τον προκάτοχό του. Παράλληλα πρόκειται για ένα σχήμα που γίνεται άμεσα αποδεκτό και είναι και πάλι διαθέσιμο τόσο με 3 όσο και 5 πόρτες.

Εξέλιξη και μάλιστα σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό υπάρχει και στο σχεδιασμό του εσωτερικού. Οριστικό τέλος, για όλη τη γκάμα της Ford, στα πολλά κουμπιά, τα οποία έχουν αντικατασταθεί από μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο της οθόνης. Μέρος του εξελιγμένου συστήματος infotainment SYNC 3 της εταιρείας η οθόνη αυτή ξεχωρίζει με τη φωτεινότητα και την άμεση απόκριση του λογισμικού της, ενώ πολύ σωστά οι μηχανικοί της Ford διατήρησαν τα πολύ πρακτικά περιστροφικά χειριστήρια για τη ένταση και την αναζήτηση σταθμών στο ραδιόφωνο.

Φυσικά υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, τα συστήματα υποβοήθησης και πολλά είναι και ιδιαίτερα εξελιγμένα -η Ford αναφέρει χαρακτηριστικά πως το Fiesta είναι το τεχνολογικά πιο προηγμένο μοντέλο της κατηγορίας του- ενώ διαθέσιμα είναι συνολικά πέντε επίπεδα εξοπλισμού. Τα Trend, Business, ST-Line, Titanium και Vignale, που αυξάνουν σημαντικά τις δυνατότητες του να επιλέξει κανείς αυτό που του ταιριάζει περισσότερο. Επιπρόσθετα υπάρχουν και προτάσεις εξατομίκευσης -συνολικά 12 «πακέτα»- ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει αφενός για την υπερ-πολυτελή έκδοση Vignale, μιας και είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη στο Fiesta και διαθέτει αισθητικά στοιχεία σχεδιασμένα αποκλειστικά για αυτήν και αφετέρου για το premium ηχοσύστημα της B&O (Bang & Olufsen) των 675 Watt, των 10 ηψείων και του Sub-woofer, που έχει εξελιχθεί ειδικά για το νέο υπερ- μίνι της Ford.

Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις έχουν σαν αποτέλεσμα και μια μικρή αύξηση των χώρων στο εσωτερικό του νέου Fiesta -πορτμπαγκάζ από 292 έως 1093 λίτρα- σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Συνολικά πάντως οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Ford δεν ακολούθησαν την τάση που θέλει τα σύγχρονα υπερ- μίνι της κατηγορίας Β να διαθέτουν χώρους που να μπορούν να συγκριθούν με αυτούς των αμέσως μεγαλύτερων μοντέλων.

Η επιλογή τους αυτή, που θα συνδυαζόταν και με μια γενναία αύξηση του μεταξονίου -είναι στα 2.493 χιλιοστά, από 2.489- έχει να κάνει σε κάποιο (σημαντικό) βαθμό με το ότι πόνταραν στην ευελιξία του νέου τους μοντέλου και στην αμεσότητά του στις επιλογές του οδηγού.

Πράγματι και σε αυτή του, την ολοκαίνουργια γενιά, το Fiesta είναι το υπερ- μίνι με τον πιο σπορτίφ χαρακτήρα, αυτό που προβάλλει με κάθε ευκαιρία τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και κάνει εμφανές το ότι μπορεί να προσφέρει και fun to drive. Χάρη στο νέο του, 36% πιο άκαμπτο πλαίσιο, τις ακόμα πιο εξελιγμένες αναρτήσεις, το πολύ καλό του στήσιμο, την αμεσότητα των αντιδράσεών του, το ακριβές και με πολύ καλή αίσθηση σύστημα διεύθυνσής του.

Αρωγός σε αυτόν τον προσανατολισμό και οι κινητήρες του που οδηγήσαμε κατά την παρουσίασή του στην Ελλάδα. Έτσι ο πολυ- βραβευμένος 1.0 EcoBoost στην έκδοση του των 100 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι, ανεβάζει εύκολα και γρήγορα στροφές, διαθέτει ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος και συνδυάζεται πολύ καλά με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Ο σπορτίφ χαρακτήρας υποστηρίζεται και από την έκδοση των 120 ίππων του 1.5 TDCi, που είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη στο υπερ- μίνι της Ford. Ο κορυφαίος diesel -η βασική του εκδοχή αποδίδει 85 ίππους- πέρα από δυνατός αποδεικνύεται τόσο οικονομικός όσο και πολιτισμένος, συμβαδίζοντας στον τελευταίο τομέα με τη συνολική βελτίωση του Fiesta στο NVH (θόρυβος, κραδασμοί και τραχύτητα), που θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο.

FORD FIESTA 11a

Σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό με τη μεγάλη οθόνη αφής να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Η Ford λέει πως το νέο Fiesta είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της κατηγορίας του. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης

Ο εισαγωγικός κινητήρας του νέου Fiesta είναι ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος των 1.100 κυβικών και των 85 ίππων και μαζί του οι τιμές ξεκινούν από τις 12.990 ευρώ για το τρίθυρο αμάξωμα και το επίπεδο εξοπλισμoύ Trend. Με ανάλογο επίπεδοι εξοπλισμού ο βασικός diesel των 85 ίππων κοστολογείται από 14.669 ευρώ, ενώ αυτός των 120 ίππων ξεκινά από 16.880 ευρώ, ως ST-Line, που είναι μέχρι στιγμής η πιο σπορ εκδοχή του Fiesta.

Οι τιμές των EcoBoost των 1.000 κυβικών ξεκινούν από τις 14.289 ευρώ για την έκδοση των 100 ίππων και με επίπεδο εξοπλισμού Business, η οποία είναι διαθέσιμη και με αυτόματο κιβώτιο (+1.581 ευρώ).

Ενδιαφέρον είναι πως του χρόνου θα παρουσιαστούν τόσο το Fiesta Active, η έκδοση crossover του νέου υπερ- μίνι που θα εγκαινιάσει μια σειρά μοντέλων αντίστοιχου χαρακτήρα της Ford, καθώς και το σπορ ST των 200 ίππων.