Γιατί η Panasonic βάζει φωτοβολταϊκά στις οροφές των αυτοκινήτων;
Γεγονός είναι πως η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ στις οροφές των αυτοκινήτων δεν είναι κάτι τελείως καινούργιο. Στο παρελθόν έχουν χρησιμοποιηθεί από κατασκευαστές όπως η Mercedes, η Toyota ή η Nissan προκειμένου η ενέργεια που συλλέγεται να χρησιμοποιείται επικουρικά ως προς τη λειτουργία των δευτερευόντων συστημάτων ενός αυτοκινήτου.
Στην πορεία όμως προς την ηλεκτροκίνηση αλλάζει και η χρησιμότητα των ηλιακών πάνελ. Έτσι η ιαπωνική Panasonic, από τους πρωτοπόρους στον τομέα των μπαταριών, τα χρησιμοποιεί προκειμένου να συμβάλλουν με τη σειρά τους στην αύξηση της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Ή της δυνατότητας κίνησης ενός plug-in υβριδικού με αποκλειστική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Shingo Okamoto, γενικού διευθυντή της Panasonic, που είπε πως «οι οροφές των αυτοκινήτων έχουν τη δυνατότητα να γίνουν μια νέα αγορά για ηλιακούς συλλέκτες».
Το Toyota Prius είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που εξοπλίζεται με ηλιακά πάνελ απόδοσης 180 Watt στην οροφή του, ενώ διαθέσιμο είναι και ένα ακόμα πιο ισχυρό σύστημα 200 Watt, τοποθετημένο στην οροφή του Karma Revero (πρόκεται για το εντυπωσιακό Fisker Karma, που πλέον ονομάζεται έτσι).
Το συγκεκριμένο φωτοβολταϊκό μπορεί να εξασφαλίσει αυτή τη στιγμή δυνατότητα κίνησης για έως και 2,5 χιλιόμετρα σε ημερήσια βάση, ενώ οι υπεύθυνοι της Panasonic ισχυρίζονται πως σύντομα το νούμερο αυτό θα αυξηθεί και θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει τα 10 χιλιόμετρα την ημέρα.
Αν αυτό γίνει πραγματικότητα θα πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα, καθώς με τον τρόπο αυτό πολλές αστικές μετακινήσεις θα εκτελούνται χωρίς καμία επιβάρυνση του περιβάλλοντος, μιας και η ηλιακή ενέργεια είναι πλήρως ανανεώσιμη. Κάτι βέβαια που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση για την ηλεκτρική...