ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H νέα M5 της BMW θα έχει περισσότερους από 600 ίππους και high tech τετρακίνηση

H νέα M5 της BMW θα έχει περισσότερους από 600 ίππους και high tech τετρακίνηση

H επόμενη μεγάλη είδηση σε ότι αφορά τη νέα σειρά 5 της BMW είναι η παρουσίαση της κορυφαίας έκδοσής της, της M5, η οποία έχει μπει στο τελευταίο στάδιο της εξέλιξής της.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο ριζικά αναβαθμισμένος V8 των 4.400 κυβικών με τα δύο νέας τεχνολογίας turbo θα αποδίδει περισσότερ από 600 άλογα και 700 Nm και προκειμένου τα πάντα να περνούν χωρίς πρόβλημα στο δρόμο η νέα BMW M5 θα είναι για πρώτη φορά στην ιστορία της τετρακίνητη. Ταυτόχρονα όμως δεν θα απαρνείται την πισωκίνητη παράδοση, τόσο της μάρκας γενικά όσο και τη δική της ειδικά.

Όλα αυτά ακούγονται λίγο πολύπλοκα αλλά στην πράξη και με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών δεν είναι. Η βάση δεν διαφέρει από το στάνταρ σύστημα τετρακίνησης xDrive της βαυαρικής εταιρείας, που για την περίσταση συνεργάζεται και με το πλήρως μπλοκέ πίσω διαφορικό των μοντέλων με τα διακριτικά Μ. Ταυτόχρονα συνδυάζεται με ένα προηγμένο λογισμικό που προσδιορίζει το συντελεστή πρόσφυσης του δρόμου και κατά τους δύο άξονες. Το τελευταίο επιτρέπει στο σύστημα όχι να ρυθμίζει εκ των υστέρων αλλά να προβλέπει την κατανομή της διαθέσιμης ροπής στους δύο άξονες. Παράλληλα υπάρχουν και 5 προγράμματα οδήγησης, το κανονικό και το MDM, καθώς και τα 4WD, 4WD Sport και 2WD, με το πρόγραμμα ευστάθειας απενεργοποιημένο.

Για τους περισσότερους που θα καθίσουν πίσω από το τιμόνι της νέας M5 το πρόγραμμα MDM, που επιτρέπει πριν την επέμβαση του ESP (DSC με την ονοματολογία της BMW), τις ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, θα είναι κάτι παραπάνω από αρκετό. Όπως προαναφέραμε με την επιλογή 2WD όλη η διαθέσιμη ροπή θα φτάνει στους πίσω τροχούς και η καινούργια M5 θα μετατρέπεται σε ένα κλασικό πισωκίνητο σπορ μοντέλο. Το οποίο θα απαιτεί γνώση, ικανότητες και αυτοσυγκράτηση από πλευράς οδηγού, μιας και η απόδοση θα ξεπερνά τους 600 ίππους.

Κατά τα άλλα το σύστημα διεύθυνσης θα είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο και το αυτόματο κιβώτιο δεν θα είναι το κλασικό διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων της M Gmbh, αλλά ένα καινούργιο με μετατροπέα ροπής, 8 σχέσεις και ταχύτατες αλλαγές. Για λόγους μείωσης του βάρους η οροφή αλλά και τα γρανάζια του πίσω μπλοκέ διαφορικού θα είναι από ανθρακονήματα, ενώ τα κιλά μειώνονται και από την απουσία τόσο της τετραδιεύθυνσης όσο και του συστήματος μείωσης των κλίσεων που υπάρχουν στο τρέχον μοντέλο.

Από πλευράς επιδόσεων στη BMW κάνουν λόγο για ένα 0-100 της τάξης των 3,5 δευτερολέπτων και για ένα 0-200 σε λιγότερα από 10,0 δεύτερα, τιμές που θα κολάκευαν φυσικά και καθαρόαιμα σούπερ σπορ μοντέλα.