Πώς θα ταξιδέψουμε το Πάσχα με ασφάλεια και οικονομία
O σοφός λαός λέει «Χριστούγεννα στην πόλη και Πάσχα στο χωριό» και αυτό αποτυπώνεται και στην έξοδο τις μέρες που διανύουμε που είναι από τις μεγαλύτερες κάθε χρονιάς.
Φυσικά το ζητούμενο είναι, όπως άλλωστε σε κάθε μας μετακίνηση, η ασφάλεια, η όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία και βέβαια, εναρμονισμένα απόλυτα με τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, η οικονομία. Προκειμένου να να πετύχουμε όλα τα παραπάνω και οι πασχαλινές διακοπές να είναι όσο το δυνατόν πιο άνετες, χαρούμενες και χωρίς απρόοπτα, τουλάχιστον σε ότι αφορά το ταξίδι και το αυτοκίνητό μας, αρκεί να προσέξουμε κάποια σημεία. Αρχής γενομένης από τον έλεγχο των ελαστικών.
Έτσι λοιπόν και αν τυχόν εντοπίσετε φθορές ή εξογκώματα καλό θα είναι να τα ελέγξετε σε ένα βουλκανιζατέρ και ενδεχόμενα να αντικαταστήσετε το λάστιχο που παρουσιάζει το θέμα. Έστω και προληπτικά.
Αν τα λάστιχα δείχνουν σε καλή κατάσταση συνεχίζουμε με τον έλεγχο της πίεσής τους και μιας και κατά πάσα πιθανότητα θα ταξιδεψουμε φορτωμένοι επιλέγουμε αυτήν που αντιστοιχεί στο μέγεθος των ελαστικών μας για φορτίο. Για λόγους κάποιας επιπλέον οικονομίας μπορείτε να την αυξήσετε χωρίς κανένα πρόβλημα ή απώλεια κατά 2 με 3 μονάδες. Το τελευταίο μπορείτε να το κάνετε και γενικά, προκειμένου να περιορίσετε έστω και λίγο την κατανάλωση του αυτοκινήτου σας.
Για τη συνέχεια ελέγχουμε το πλυστικό υγρό για το παρμπρίζ, ενώ αν έχετε διαπιστώσει πως τα μάκτρα των καθαριστήρων δεν λειτουργούν ικανοποιητικά καλό θα είναι να τα αντικαταστήσετε. Το κόστος είναι μικρό, ενώ η επιπλέον ασφάλεια που προσφέρει η καλή ορατότητα μεγάλη. Μια έξυπνη κίνηση είναι και να φουλάρετε το ρεζερβουάρ σας πριν ξεκινήσετε. Τόσο για να μην καθυστερήσετε στο δρόμο βάζοντας καύσιμο όσο και γιατί τα πρατήρια στα ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) των εθνικών οδών είναι κατά κανόνα πανάκριβα και εξυπηρετούν αποκλειστικά διερχόμενους...
Ακριβές είναι και οι τιμές τους για καφέδες τυρόπιτες κ.λπ., οπότε έχοντας αυτό υπόψη μπορείτε να κάνετε τον προγραμματισμό και τις προμήθειες που χρειάζεστε για το ταξίδι.
Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι το φόρτωμα των αποσκευών, οι οποίες συνήθως είναι πολύ περισσότερες από αυτές που δικαιολογούν οι ημέρες της απουσίας μας. Εδώ ο γενικός κανόνας θέλει, για λόγους οδικής συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας και βέβαια ασφάλειας, οι πιο βαριές να τοποθετούνται όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, ώστε να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο το κέντρο βάρους.
Φυσικά οι πιο βαριές αποσκευές δεν θα πρέπει να μπαίνουν στη σχάρα, την οποία καλό είναι να τη χρησιμοποποιείται μόνο αν είναι απολύτως απαραίτητο, μιας και την κατανάλωση αυξάνει αισθητά και το επίπεδο θορύβου σημαντικά. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τις βάσεις για τα ποδήλατα, ενώ όσες «κρεμιούνται» στο πίσω μέρος είναι και αυτές που επηρεάζουν πιο αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου και όλα όσα τη συνοδεύουν (κατανάλωση, θόρυβος). Επίσης σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να παρεμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού, είτε από αποσκευές είτε από σχάρες κ.λπ.
Πέρα από προμήθειες -νερό, κάτι για φαγητό, ειδικά αν έχετε και μικρά παιδιά- έχετε εύκαιρα, πριν ξεκινήσετε, ψιλά ή e-pass για τα διόδια, γυαλιά ηλίου και το Bluetooth για το κινητό σας. Αν το αυτοκίνητο σας έχει σύστημα διασύνδεσης με το smartphone σας ακόμα καλύτερα, απλά κάντε τις απαραίτητες ρυθμίσεις σταθμευμένοι και όχι στο δρόμο. Επίσης αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή πλοήγησης του κινητού σας προμηθευτείτε, για λόγους ασφάλειας αλλά και πρακτικότητας, μια κατάλληλη βάση.
Τα παιδιά πρέπει να μετακινούνται με τη χρήση των κατάλληλων για την ηλικία τους ειδικών καθισμάτων. Καλό είναι να απασχολούνται με κάτι, προκειμένου να μη βαριούνται και να μην γκρινιάζουν. Πηγή: Opel.
Η χρήση ζωνών ασφαλείας δεν τίθεται καν υπο συζήτηση, όπως και τα κατάλληλα καθισματάκια για τα παιδιά. Για τα οποία θα πρέπει να έχετε προβλέψει και κάτι προκειμένου να απασχοληθούν και να μην γκρινιάζουν, προκειμένου να μην αποσπάται και η δική σας προσοχή. Καλό είναι να αποφεύγετε στο αυτοκίνητο και κουβέντες που μπορεί στην πορεία να ξεφύγουν και να εκτραχυνθούν.
Στο δρόμο, προκειμένου να έχετε ικανό χρόνο αντίδρασης, μην πλησιάζετε υπερβολικά το προπορευόμενο όχημα. Αφήστε ικανοποιητική απόσταση και για το λόγο πως ένα φορτωμένο αυτοκίνητο χρειάζεται πιο πολλά μέτρα για να επιβραδύνει ή να ακινητοποιηθεί. Και περισσότερο χρόνο για να επιταχύνει, κάτι που πρέπει να συνυπολογίζεται σε τυχόν προσπεράσεις.
Οι αλλαγές λωρίδων έχει αποδειχθεί στην πράξη πως δεν προσφέρουν κανένα χρονικό όφελος παρά μόνο αύξηση του κινδύνου, ενώ ας αφήσουμε το προσπέρασμα από δεξιά στους Αγγλοσάξωνες και μόνο, καθώς στα μέρη μας και παράνομο είναι και επικίνδυνο. Επίσης αν ο μπροστινός σας κινείται αργά για τα δικά σας δεδομένα μην κορνάρετε, μην του ανάβετε τα φώτα και μην τον πλησιάζετε «απειλητικά». Αν το κάνετε το πιθανότερο είναι να αγχωθεί και να αντιδράσει ενδεχόμενα λανθασμένα. Κάντε υπομονή και περάστε τον, με ασφάλεια, με την πρώτη ευκαιρία.
Από κει και πέρα αν μπορείτε στις εθνικές οδούς να διατηρείτε, όπου είναι εφικτό, μια ταχύτητα από 120 έως 130 χλμ./ ώρα, ώστε και γρήγορα να φτάσετε στον προορισμό σας και έχοντας πετύχει μια λογική κατανάλωση. Αν αυξήσετε την ταχύτητά σας και θα πρέπει να αναζητήσετε πιο σύντομα από όσο υπολογίζατε πρατήριο και κινδυνεύετε με τυχόν πρόστιμα.
Προκειμένου να κινηθείτε οικονομικά ακολουθείστε τις υποδείξεις που τυχόν κάνει το αυτοκίνητό σας -τα πιο πολλά καινούργια μοντέλα έχουν κάτι αντίστοιχο- για τις αλλαγές ταχυτήτων. Αν το κιβώτιο είναι αυτόματο και υπάρχει και cruise control καλό είναι να το ενεργοποιήσετε και θα εκπλαγείτε τόσο από την άνεση που θα ταξιδέψετε όσο και από την οικονομία που θα πετύχετε.
Καλό ταξίδι και Καλή Ανάσταση!