Η πιο cool Porsche είναι στέισον και η πιο δυνατή υβριδική (pics)
Το όνομα της Porsche συνδέει κανείς παραδοσιακά με χαμηλά σπορ μοντέλα και τα τελευταία χρόνια με SUV (Cayenne και Macan) και λιμουζίνα (Panamera) με ομολογουμένως ιδιαίτερο στυλ, αλλά όχι και με στέισον.
Κι όμως η γκάμα της Panamera της 2ης γενιάς περιλαμβάνει πλέον και στέισον, που το είχε προλογίσει το πρωτότυπο Sport Turismo πριν από 5 χρόνια και που θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του πιο cool, για να μην πούμε σνομπ, μοντέλου της παραδοσιακής γερμανικής εταιρείας.
Βέβαια μάλλον κανείς δεν θα πάρει τη Sport Turismo, έτσι λέγεται και το μοντέλο παραγωγής, για τα 20 επιπλέον λίτρα του χώρου αποσκευών της -φτάνει μέχρι και τα 1.390- το πιο χαμηλό κατώφλι φόρτωσής της, την αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος (σε ποσοστό 40:20:40), την ηλεκτρική 5η πόρτα ή τα διάφορα εξτρά όπως τις ράγες δαπέδου ή τα τέσσερα σημεία πρόσδεσης αντικειμένων.
Θα την επιλέξει για το πιο ιδιαίτερο στυλ της, ενώ σε σχέση με την επίσης 5θυρη λιμουζίνα οι διαφορές ξεκινούν από τη μεσαία κολώνα. Γεγονός είναι πως ο επιπλέον όγκος πίσω έχει ενσωματωθεί πολύ ωραία στο σχεδιασμό του αμαξώματος, ενώ στην 5η της πόρτα υπάρχει και μια ενεργή αεροτομή που προσθέτει επιπλέον κάθετη δύναμη (downforce) 50 κιλών.
Οι διαστάσεις της είναι, όπως και στη limo, σεβαστές, μιας και το μήκος της φτάνει τα 5,05 μέτρα και το πλάτος της τα 194 εκατοστά, ενώ η γκάμα της περιλαμβάνει, προς το παρόν, 5 εκδόσεις. Η βασική είναι η Panamera 4 με τον V6 των 3.000 κυβικών και των 330 ίππων και η κορυφαία η Turbo Sport των 550 ίππων.
Αυτό σημαίνει πως το πιο γρήγορο μοντέλο στη γκάμα της Porsche θα είναι η λιμουζίνα Panamera Turbo SD E-Hybrid. Όπως διαφαίνεται και από το όνομά της είναι plug-in υβριδική και στο σύστημα πρόωσής της μετέχει ο V8 των 4.000 κυβικών και των 550 ίππων της Panamera turbo και ένας ηλεκτροκινητήρας 100 kW (136 ίππων).
Έτσι η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 680 άλογα και τα 850 Nm, τιμές που την καθιστούν, όπως προναφέραμε, το πιο δυνατό μοντέλο κανονικής παραγωγής της Porsche. Που για την ολοκλήρωση του 0-100 χρειάζεται μόλις 3,4 δεύτερα και η τελική του φτάνει τα 310 χλμ./ ώρα. Από την άλλη και με βάση τις τυποποιημένες προδιαγραφές η κατανάλωσή της είναι 2,9 λίτρα αμόλυβδης και 16,2 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα, με αντίστοιχες εκπομπές CO2 66 γραμμαρίων το χιλιόμετρο.
H Panamera Turbo S E-Hybrid θα είναι διαθέσιμη και ως Executive με κατά 150 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο, το οποίο αξιοποιείται φυσικά για την άνεση όσων κάθονται πίσω.