ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Nέο Ford Kuga: Αναβαθμισμένο σφαιρικά και με κινητήρα diesel 1.500 κυβικών

Nέο Ford Kuga: Αναβαθμισμένο σφαιρικά και με κινητήρα diesel 1.500 κυβικών

Το νέο Kuga δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο, ενώ με την πρώτη κιόλας ματιά γίνεται σαφές πως πρόκεται για την τελευταία και όπως θα δούμε ιδιαίτερα αναβαθμισμένη έκδοση του επτυχημένου SUV της Ford. Ο κύριος λόγος για τα παραπάνω η εμφατική του μάσκα, που αφενός το προσαρμόζει στην οικογενειακή γραμμή της γκάμας των SUV της εταιρείας, στην οποία ανήκουν το μεγαλύτερο Edge και το μικρότερο Ecosport και αφετέρου του εξασφαλίζει μια χαρακτηριστική εμφάνιση και μια έντονη προσωπικότητα. Το νέο Ford Kuga ξεχωρίζει σε μια δημοφιλή αλλά και έντονα ανταγωνιστική κατηγορία.

Η εμφανώς πιο δυναμική εικόνα του νέου Kuga προσδιορίζεται και από τη μικρότερη πλέον εισαγωγή αέρα, το έντονα ανάγλυφο καπό, τους καινούργιους, κομψούς προβολείς με τα ενωματωμένα LED φώτα ημέρας και τους προβολείς ομίχλης. Επανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φώτα, ενώ υπάρχει και μια νέα γκάμα ζαντών αλουμινίου, από 17 έως και 19 ίντσες. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και ο ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, που όταν δεν χρειάζεται αποθηκεύεται αυτόματα κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και δεν επηρεάζει τη συνολικά σπορ εμφάνιση του καινούργιου SUV.

Ριζικά αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του Kuga, τόσο σε ότι αφορά την εμφάνιση όσο και τη λειτουργικότητά του, καθώς τα πολλά κουμπιά ανήκουν οριστικά στο παρελθόν, ενώ πλέον τα χειριστήρια τόσο του ηχοσυστήματος όσο και του συστήματος κλιματισμού έχουν γίνει πιο εύχρηστα και εργονομικά. Παράλληλα το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο χειροφρένο έχει απελευθερώσει χώρο, ο οποίος έχει αξιοποιηθεί προκειμένου να αυξηθούν οι θήκες και οι θέσεις στην κεντρική κονσόλα και κατά συνέπεια και η πρακτικότητα του Kuga στην καθημερινή χρήση.

Στο τελευταίο συμβάλλει και η ηλεκτρική 5η πόρτα με λειτουργία Hands Free, η οποία ανοίγει και κλείνει με μια απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Φυσικά οι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 456 έως 1.603 λίτρα) είναι ιδιαίτερα μεγάλοι και καλύπτουν κάθε οικογενειακή ανάγκη μετακίνησης, την ίδια στιγμή που ο διάκοσμος μπορεί να γίνει είτε πιο σπορ στην έκδοση ST-Line είτε υπερ-πολυτελής στη Vignale με τις δερμάτινες επενδύσεις με το χαρακτηριστικό εξαγωνικό μοτίβο.

Οι τομείς στους οποίους το νέο Kuga έχει περάσει σε άλλα, ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα είναι αυτοί του infotainment και των δυνατοτήτων διασύνδεσης. Εδώ η καθοριστική εξέλιξη είναι το νέο σύστημα συνδεσιμότητας της Ford. Το SYNC3, που επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών των συστημάτων ήχου και πλοήγησης αλλά και των συνδεδεμένων smartphones μέσα από απλές φωνητικές εντολές. Ταυτόχρονα χάρη στην οθόνη αφής του των 8 ιντσών, με το νέο σχεδιασμό και τις προηγμένες λειτουργίες, μπορεί κανείς να το αξιοποιήσει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και το smartphone του. Για τη διασύνδεση του τελευταίου είναι διαθέσιμα τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto, ενώ και στις δύο περιπτώσεις είναι δυνατή η χρήση δημοφιλών εφαρμογών και υπηρεσιών. Παράλληλα το SYNC3 διαθέτει και το SYNC AppLink, που επιτρέπει τον έλεγχο με φωνητικές εντολές μιας σειράς εφαρμογών για smartphones, όπως Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather, και Los 40 Principales.

Το νέο Kuga ξεχωρίζει όμως και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί. Έτσι διαθέτει μια ακόμα πιο βελτιωμένη έκδοση του Active City Stop, του συστήματος αποφυγής σύγκρουσης της Ford, που τώρα λειτουργεί σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ ώρα, καθώς και την τελευταία εκδοχή του συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης Active Park Assist. Η οποία με την χρήση πρόσθετων αισθητήρων διαθέτει πλέον και λειτουργία κάθετου παρκαρίσματος Perpendicular Parking -πέρα από παράλληλου. Το σύστημα με το πάτημα ενός μπουτόν επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν κάθετους ή παράλληλους χώρους στάθμευσης, ενώ στη συνέχεια αναλαμβάνει να πραγματοποιήσει τους ελιγμούς με το τιμόνι, με τον οδηγό να ελέγχει μόνο το γκάζι και το φρένο.

Ταυτόχρονα άλλα συστήματα, όπως το Cross Traffic Alert και τo Park Out Assist, προειδοποιούν και βοηθούν αντίστοιχα τον οδηγό του Kuga κατά την έξοδό από κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης.

Στην μεγαλύτερη ασφάλεια συμβάλλει με τη σειρά του και το σύστημα Adaptive Front Lighting της Ford που διατίθεται για πρώτη φορά με το Kuga, παρακολουθεί τις συνθήκες φωτισμού του περιβάλλοντος και βελτιστοποιεί αυτόματα την ορατότητα προσαρμόζοντας το σχήμα της δέσμης των νέων προβολέων bi-xenon στην πιο κατάλληλη από τις 7 υπάρχουσες ρυθμίσεις. Παράλληλα το πρόγραμμα Weather-Dependent Lighting ρυθμίζει αυτόματα τους προβολείς ώστε να βοηθούν τους οδηγούς να εντοπίζουν κινδύνους υπό δυνατή βροχή.

Ένα ακόμα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο εξοπλισμού του νέου Kuga είναι και η τελευταία γενιά του πρωτοποριακού συστήματος MyKey της Ford. To σύστημα αυτό επιτρέπει τον προγραμματισμό ενός κλειδιού για νεαρότερους οδηγούς, έτσι ώστε να παρεμποδίζονται οι εισερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις, να περιορίζεται η τελική ταχύτητα, να αποτρέπεται η απενεργοποίηση των συστημάτων ασφάλειας, να περιορίζει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος ή να το απενεργοποιεί πλήρως εάν οι επιβάτες δεν χρησιμοποιούν ζώνες ασφαλείας.

Σε ότι αφορά τους κινητήρες το μεγάλο νέο είναι ο καινούργιος και ιδιαίτερα σύγχρονος κινητήρας πετρελαίου των 1.500 κυβικών και των 120 ίππων. Είναι η πρώτη φορά που το Kuga διατίθεται ως diesel με σύνολο μικρότερο των 2.000 κυβικών, ενώ ο 1.5L TDCi, που έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του και σε άλλα μοντέλα της Ford, πέρα από δυνατός είναι και οικονομικός (μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα/ 100 χλμ.) και με περιορισμένες εκπομπές CO2 (115 γραμμάρια/ χλμ.).

Εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων μπορεί να εξοπλιστεί και με ένα αυτόματο PowerShift με επίσης 6 σχέσεις. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ και με τετρακίνηση είναι διαθέσιμος ο 2.0 TDCI των 150 ίππων. Η έκδοση των 180 ίππων είναι στάνταρ τετρακίνητη, όπως και η κορυφαία έκδοση των 182 ίππων του τετρακύλινδρου βενζίνης 1.5L Ecoboost, που επιπρόσθετα είναι και στάνταρ αυτόματη. Αντίθετα η βασική εκδοχή των 150 ίππων του 1.5L EcoBoost συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Ανεξαρτήτως κινητήρα όλες ο εκδόσεις του καινούργιου Kuga διαθέτουν τεχνολογίες οικονομίας καυσίμου όπως το Auto-Start-Stop και Smart Regenerative Charging που επιλεκτικά ενεργοποιεί τον εναλλάκτη και φορτίζει τη μπαταρία όταν το όχημα ρολάρει ή φρενάρει, αποδεικνύοντας και στο συγκεκριμένο τομέα τη συνολική αναβάθμιση του μεσαίου SUV της Ford.