ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο κοστίζει η συμμετοχή μιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια διεθνή έκθεση όπως αυτή στο Παρίσι;

Πόσο κοστίζει η συμμετοχή μιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια διεθνή έκθεση όπως αυτή στο Παρίσι;

Οι διεθνείς εκθέσεις, όπως αυτή στο Παρίσι που ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό την 1η Οκτωβρίου, είναι παραδοσιακά μεγάλα ραντεβού για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Κι αυτό γιατί αφενός δείχνουν τα νέα τους μοντέλα σε ένα ευρύ κοινό που μπορεί να έρθει άμεσα σε επαφή μαζί τους αλλά και να τα συγκρίνει με τα άλλα της ίδιας κατηγορίας και αφετέρου γιατί έχουν τη δυνατότητα να βολιδοσκοπήσουν τις αντιδράσεις στα μελλοντικά τους σχέδια που παρατίθενται με τη μορφή πρωτοτύπων.

Η σημασία όμως των εκθέσεων αρχίζει σιγά σιγά να αμφισβητείται και έτσι στη γαλλική πρωτεύουσα δεν θα δώσουν το παρόν η Volvo, η Ford, η Aston Martin, η Rolls Royce, η Bentley και η Lamborghini. Και αν για τις τελευταίες θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως απευθύνονται εμπορικά σε ένα περιορισμένο κοινό οι δύο πρώτες σαφώς και είναι μαζικές.

Η απουσία τους από την έκθεση στο Παρίσι έχει πάντως για όλες ανεξαρτήτως έναν κοινό παρονομαστή, που δεν είναι άλλος από το κόστος, καθώς η αξιοπρεπής παρουσία μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια έκθεση της βαρύτητας αυτής της γαλλικής πρωτεύουσας υπολογίζεται πως κοστίζει από 20 έως και 80 εκατομμύρια ευρώ.

Από κει και πέρα η Volvo για παράδειγμα έχει ξεκαθαρίσει πως θα μετέχει σε μια μόνο μεγάλη ευρωπαϊκή έκθεση και αυτή θα είναι της Γενεύης που διοργανώνεται κάθε Μάρτιο, σε μια στις ΗΠΑ και σε μια στην Κίνα, ενώ ένας άλλος παράγοντας που οδηγεί στην αποχή είναι το λάθος timing της έκθεσης σε σχέση με τα νέα μοντέλα που η κάθε εταιρεία έχει προγραμματίσει να παρουσιάσει. Ταυτόχρονα τα πολλά χρήματα που εξοικονομούνται μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε άλλες προωθητικές ενέργειες που κρίνονται πιο αποτελεσματικές από την κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

Για παράδειγμα η Ford θα διοργανώσει ημερήσια test drives, η Rolls Royce είναι παρούσα σε εκδηλώσεις μόδας και cocktail parties, ενώ ο επικεφαλής της Aston Martin Andy Palmer είπε πως «υπάρχει γενικά η αίσθηση ότι είσαι υποχρεωμένος να παίρνεις μέρος σε κάθε έκθεση. Υπάρχουν όμως και καλύτεροι τρόποι να κάνεις τη δουλειά σου από το να ξοδεύεις συνεχώς χρήματα σε εκθέσεις και κόντρα εκθέσεις». Το τελευταίο μάλλον τα λέει όλα για το (απότερο) μέλλον των εκθέσεων...