ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Ecosport, το μικρό SUV της Ford, έχει κινητήρα 1.000 κυβικών και 140 ίππων

To Ecosport, το μικρό SUV της Ford, έχει κινητήρα 1.000 κυβικών και 140 ίππων

Τα μικρά SUV θα αυξήσουν και άλλο τη δημοτικότητά τους, μιας και συνδυάζουν την κατά κανόνα ελκυστική εμφάνιση με την πρακτικότητα λόγω μεγέθους, καθώς και τα χαμηλά λειτουργικά έξοδα.

Ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς εκπροσώπους αυτών των new age αυτοκινήτων είναι το Ecosport της Ford, που το βέβαιο είναι πως δεν περνά απαρατήρητο. Το τελευταίο οφείλεται κυρίως στη μάσκα του, που είναι τόσο εμφατική που αν το δεις από μπροστά και μόνο περιμένεις πως θα είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι είναι στην πραγματικότητα.

Στην πραγματικότητα λοιπόν δεν ξεπερνά τα 4,0 μέτρα, ενώ η εμφάνισή του χαρακτηρίζεται τόσο από το σχεδόν κάθετο πίσω μέρος του όσο και από την αυξημένη απόστασή του από το έδαφος. Η οποία φτάνει σχεδόν τα 200 χιλιοστά, αλλά σε συνδυασμό με το μικρό μήκος του αμαξώματος δείχνει μεγαλύτερη. Φυσικά δεν λείπουν τα πλευρικά προστατευτικά και οι ποδιές που μαζί με τις ράγες οροφής συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο τονισμένης off road υπόστασης, ενώ ενδιαφέρον σχεδιαστικά είναι και το καπό, ειδικά στα σημεία που «ενώνεται» με τις εμπρός κολώνες.

Το εσωτερικό του ακολουθεί πιστά την εικόνα των μικρότερων μοντέλων της Ford, με χαρακτηριστικά όργανα, σύγχρονο σχεδιασμό και πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει από χειριστήρια στο τιμόνι και αυτόματο κλιμαστισμό μέχρι το SYNC, το σύστημα infotainment της εταιρείας που συνδυάζεται με AppLink για τη διασύνδεση smartphones.

Oι χώροι είναι ιδιάιτερα άνετοι, καθώς οι σχεδιαστές της μάρκας έχουν εκμεταλλευτεί τόσο το μεταξόνιο των 2,52 μέτρων, όσο και το αυξημένο εσωτερικό ύψος, ενώ πολλές -συνολικά 20- και πρακτικές στην καθημερινή χρήση είναι οι θέσεις για μικρο-αντικείμενα σε ολόκληρο το σαλόνι. Όσο για το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 325 έως 1.238 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ενώ ταυτόχρονα είναι και ιδιαίτερα πρακτικό. Κι αυτό γιατί έχει καθαρό σχήμα που δεν κλέβει πολύτιμα εκατοστά και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Αυτό που πρέπει να έχει κανείς υπόψη του αν θέλει να το φορτώσει είναι η αρκετή απόσταση από το πίσω σταθμευμένο αυτοκίνητο ή τον τοίχο που απαιτείται, μιας και η 5η πόρτα δεν ανοίγει προς τα πάνω, αλλά προς τα αριστερά. Η επιλογή αυτή διευκολύνει μεν τους πιο μικρόσωμους στο να κλείνουν την πιο βαριά 5η πόρτα αλλά από την άλλη, όπως προαναφέραμε, απαιτείται περισσότερος χώρος.

Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Ecosport είναι ο κινητήρας του, μιας και πρόκειται για τον τρικύλινδρο turbo των 1.000 κυβικών της μάρκας, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 140 ίππους. Στην πράξη το πολύ- βραβευμένο σύνολο αποδεικνύεται αρκετά ελαστικό από χαμηλά, ενώ στο στοιχείο του βρίσκεται στις μεσαίες στροφές. Διατηρώντας το με τη βοήθεια του κιβωτίου των 5 σχέσεων σε αυτό το εύρος λειτουργίας ο οδηγός του Ecosport αποζημιώνεται με χαμηλή μέση κατανάλωση -εύκολα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια έρχονται και τιμές κάτω από τα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (επίσημη μέση τιμή τα 5,4 λίτρα)- και πολιτισμένη λειτουργία. Παράλληλα οι επιδόσεις (0-100 σε 11,8 δεύτερα και τελική 185 χλν./ ώρα) είναι ικανοποιητικές με βάση το χαρακτήρα του Ecosport.

FORD ECOSPORT 15

Άνετο εσωτερικό με σύγχρονη σχεδίαση, χαρακτηριστικά όργανα, καλή εργονομία και το εξελιγμένο σύστημα infotainment SYNC με AppLink για τη διασύνδεση smartphones. Πηγή: Ford

Του Ecosport που είναι και ευχάριστο στο δρόμο, ακολουθώντας την παράδοση που έχει δημιουργήσει η Ford τα τελευταία χρόνια στο συγκεκριμένο τομέα. Η ανάρτησή του ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, το τιμόνι ακριβές, τα επίπεδα πρόσφυσης μεγάλα και η άνεση ικανοποιητική. Ταυτόχρονα είναι και ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη, όχι μόνο γιατί παρκάρει χωρίς πρόβλημα στο πιο ψηλά πεζοδρόμια αλλά και γιατί έχει μια πολύ μικρή, ειδικά για τα δεδομένα των SUV, διάμετρο στροφής της τάξης των 10,6 μέτρων.

Πέρα από την άσφαλτο το Ecosport δεν θα δυσκολευτεί σε βατούς χωματόδρομους, χάρη και στη μεγάλη του απόσταση από το έδαφος, ενώ εντυπωσιακές είναι και οι γωνίες προσέγγισης και αναχώρησής του, με 25 και 35 μοίρες αντίστοιχα. Παράλληλα μπορεί να περάσει χωρίς πρόβλημα και από νερό βάθους 550 χιλιοστών.

Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον Ford Ecosport ξεκινά με την τρέχουσα έκπτωση από τις 19.172 ευρώ (κανονικά 19.942) ευρώ για την έκδοση 1.0 Τitanium των 125 ίππων, ενώ αυτή των 140 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας ξεκινά από 19.776 ευρώ αντι για 20.546 ευρώ. Τη γκάμα συμπληρώνει ο 1.5 TDCI των 95 ίππων που κοστολογείται από 20.120 ευρώ (21.410 χωρίς έκπτωση).